GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MB005Z ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Ders 2 3 3,00

Lisans


Türkçe


Öğretimle ilgili temel kavram ve ilkeleri kavrama, öğretimde planlı çalışabilme, öğretim stratejisi, yöntem ve tekniklerini kavrama ve etkin kullanabilme


Dr. Öğr. Üyesi Dilşat Peker Ünal


1 Eğitim ve öğretimle ilgili temel kavramları kavrar
2 Öğrenme ve öğretim ilkelerini tartışır
3 Kazanımların sınıflandırılmasını yapar
4 Öğretimde plan çeşitlerini bilir ve hazırlar
5 Öğretim stratejisi, yöntem ve tekniklerini uygular

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Öğretimle ilgili temel kavramlar, öğrenme ve öğretim ilkeleri, öğretimde planlı çalışmanın önemi ve yararları, öğretimin planlanması (ünitelendirilmiş yıllık plan, günlük plan ve etkinlik örnekleri) , öğrenme ve öğretim stratejileri, öğretim yöntem ve teknikleri, bunların uygulama ile ilişkisi, öğretim araç ve gereçleri, öğretim hizmetinin niteliğini artırmada öğretmenin görev ve sorumlulukları, öğretmen yeterlikleri.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin organizasyonu hakkında tanıtım, Eğitim ve öğretimle ilgili temel kavramlar,
2 Program geliştirmede temel kavramlar, programın tarihsel gelişimi,
3 Programın temel öğeleri, hedef çeşitleri, hedef belirleme
4 Program çeşitleri, programın özellikleri, temel program kuramları
5 Program geliştirmenin dayanakları, yaklaşımları ve modelleri, eğitimde hedeflerin sınıflandırılması
6 Öğretim ilkeleri (öğrenciye görelik, yakından uzağa, bilinenden bilinmeyene, açıklık, somuttan-soyuta, ekonomiklik, hayatilik, yaparak yaşayarak öğrenme)
7 Öğretimin planlanması ve uygulama (Planlı çalışmanın önemi, gerekliliği, öğretim planlarının türleri, ünitelendirilmiş yıllık plan, günlük plan, ders planı, plan hazırlamanın aşamaları)
8 Ara sınav
9 Öğretim - öğrenme teorileri (Davranışçı yaklaşım, Bilişsel Gestalt yaklaşımı, bilgi işlem yaklaşımı, sosyal bilişsel yaklaşım, Nöro-fizyolojik yaklaşım, yapısalcı yaklaşım, çoklu zekâ kuramı)
10 Başlıca öğretim stratejileri (Sunuş yoluyla öğretim, buluş yoluyla öğretim, araştırma-inceleme stratejisi, tam öğrenme, işbirlikçi öğrenme)
11 Eğitimde kullanılan öğretim yöntemleri (düz anlatım, gösterip yaptırma, Örnek olay yöntemi, problem çözme yöntemi)
12 Öğretimde tartışma yöntemleri (Grup tartışması, büyük grup tartışması, münazara, panel, forum, sempozyum, kollegyum, seminer, vızıltı (fısıltı) grupları
13 Proje tabanlı öğretim yöntemi teorisi ve uygulaması
14 Öğretim teknikleri (soru-cevap, gösteri, beyin fırtınası, drama, rol oynama, model ve benzeşim, altı şapkalı düşünme tekniği, görüş geliştirme, mikro-öğretim, eğitsel oyunlar, deney ve laboratuar, istasyon, konuşma halkası, sokrat tartışması)
15 Sınıf dışı öğretim teknikleri (gezi-gözlem, görüşme, ödev); Öğretim araç ve gereçleri
16 Dönem sonu sınavı

Veysel Sönmez, Öğretim İlke ve Yöntemleri (Anı Yayıncılık). Tuğba Yanpar Yelken ve Cenk Akay (Ed.), Öğretim İlke ve Yöntemleri (Anı Yayıncılık). Asuman Seda Saraçoğlu ve Adnan Küçükoğlu (Ed.), Öğretim İlke ve Yöntemleri (Pegem Akademi). Birsen Doğan ve Vesile Alkan (Ed.), Öğretim İlke ve Yöntemleri (Eğiten Kitap). Konularla ilgili güncel makale ve uygulama örnekleri.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Quiz 5 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 10 10
Final Sınavı 1 20 20
Derse Katılım 14 1 14
Tartışma 7 1 7
Soru-Yanıt 7 1 7
Takım/Grup Çalışması 7 1 7
Beyin Fırtınası 3 1 3
Bireysel Çalışma 7 1 7
Toplam İş Yükü (saat) 75

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 5 3 2 5 3 5 5 5 3 1 1 1 1
ÖÇ 2 5 3 2 5 3 5 5 5 3 1 1 1 1
ÖÇ 3 5 3 2 5 3 5 5 5 3 1 1 1 1
ÖÇ 4 5 3 2 5 3 5 5 5 3 1 1 1 1
ÖÇ 5 5 3 2 5 3 5 5 5 3 1 1 1 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek