GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
TRE014AS YARATICI YAZMA Seçmeli Ders Grubu 3 5 4,00

Lisans


Türkçe


Yaratıcı yazarlık konusunda teorik bilgi verilmesi ve uygulamalar yapılması


-


1 Dilin, dünyayı şekillendirmedeki işlevini görerek bu doğrultuda analiz etmek,
2 Profesyonel yazarların tekniklerini inceleyerek bu tekniklere hakim olmak.
3 Yazmaya engel olan çeşitli sınırlamaları ortadan kaldırabilir.
4 Sınıf arkadaşlarının ürettikleri çalışmalar hakkında objektif değerlendirmeler yapabilir.
5 Söz dağarcığı ve üslup konusundaki kaynakları kullanabilir.
6 İmla, ifade, metinsel düzen ve argüman konusunda editörlük yetileri edinebilir.
7 Karakter geliştirme, diyalog yazımı, bakış açısı, ton gibi kurgu unsurlarını kullanarak kısa öykü ve diğer kurgusal/kurgusal olmayan yazın eserleri meydana getirebilir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Yaratıcılık kavramı, yaratıcılığın tanımları; yaratıcılık beyin ilişkisi, yaratıcı bireyin özellikleri; yaratıcı düşünce, yaratıcı düşünme aşamaları, yaratıcı düşünme düzeyleri; yaratıcı yazma, yaratıcı yazma ve edebi türler; yaratıcı yazmayı geliştirebilecek etkinlikler, yaratıcı yazma etkinliklerinin süreç ve ürün olarak değerlendirilmesi.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Yaratıcılık kavramı, yaratıcılığın tanımları, yazma ve yaratıcı yazma Düz anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası Yok
2 Yaratıcılık ve beyin ilişkisi Düz anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası Konuyla ilgili makaleleri okur.
3 Yaratıcı düşünce Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası Yok
4 Yaratıcı düşünme aşamaları Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası Konuyla ilgili makaleleri okur.
5 Yaratıcı yazma uygulamaları Tartışma, beyin fırtınası Yok
6 Yaratıcı yazma uygulamaları Tartışma, beyin fırtınası Yok
7 Yaratıcı yazma ve edebi türler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası Edebi türlerle ilgili ön okuma yapar.
8 Yaratıcı yazma ve edebi türler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası Yok
9 Yaratıcı yazmayı geliştirebilecek etkinlikler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası Yok
10 Yaratıcı yazmayı geliştirebilecek etkinlikler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası Yok
11 Yaratıcı yazma etkinliklerinin süreç ve ürün olarak değerlendirilmesi. Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası Konuyla ilgili makaleleri okur.
12 Uygulama çalışmaları Tartışma, beyin fırtınası Yazmaya ön hazırlık yapar.
13 Uygulama çalışmaları Tartışma, beyin fırtınası Yok
14 Uygulama çalışmaları Tartışma, beyin fırtınası Yok

Temizkan, M. (2023). Yaratıcı Yazma Süreci. Ankara: Pegem Akademi. Oral, G. (2014). Yine Yazı Yazıyoruz. Ankara: Pegem Akademi. Güleryüz, H. (2003). Yaratıcı Çocuk Edebiyatı. Ankara: Pegem A Yayıncılık. David, M. (2012). Creative Writing. Cambridge University Press. Temizkan, Dr. Mehmet. “TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE YARATICI YAZMA BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ”. Türklük Bilimi Araştırmaları, sy. 27, 2010, ss. 621-43.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 60
Proje Sunma 1 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Uygulama/Pratik 10 1 10
Tartışma 5 1 5
Soru-Yanıt 10 2 20
Takım/Grup Çalışması 10 1 10
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 5 5
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 10 1 10
Okuma 10 1 10
Toplam İş Yükü (saat) 100

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5 4 5 3 4 3 5 4 1
ÖÇ 2 4 5 5 5 4 3 4 3
ÖÇ 3 3 3 4 3 4 3 3 4
ÖÇ 4 3 3 4 3 5 4 4 5
ÖÇ 5 4 4 4 3 4 5 4
ÖÇ 6 5 4 4 3 4 3 4 4
ÖÇ 7 5 5 5 4 2 5 3 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek