GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
TRE012AS TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE MATERYAL TASARIMI Seçmeli Ders Grubu 4 7 4,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, dört temel dil becerisi ve dilbilgisi öğretimine yönelik kazanımlara uygun materyal tasarlama becerisi geliştirmektir.


Dr. Öğretim Üyesi Yağmur Özge UĞURELLİ


1 Öğretimde teknoloji, ortam ve materyal kavramlarını tanır.
2 Geleneksel ve modern eğitim teknolojilerinin özelliklerini karşılaştırır.
3 Öğretim yöntem ve teknolojilerinin öğretim sürecindeki kullanımına yönelik uygulamalar yapar.
4 Türkçe Dersi Öğretim Programındaki dil becerilerinin amaç ve kazanımlarının öğretimine yönelik materyal hazırlar.
5 Hazırladığı materyalleri Türkçe öğretiminde uygular.
6 Öğretimde kullanılan materyalleri, ders materyallerinde bulunması gereken kriterlere göre değerlendirir.

Birinci Öğretim


Yoktur.


Yoktur.


Alana özgü öğretim teknolojilerini kullanma; yazılım türleri ve kullanım amaçları; alanın öğretiminde kullanılacak materyallerin tasarım ve geliştirme ilkeleri; materyal ihtiyaçlarının belirlenmesi; iki ve üç boyutlu öğretim materyallerinin tasarlanması; çalışma yaprakları; saydamlar; VCD, DVD, MP3 ve MP4 dosyaları vb. öğretim materyallerinin geliştirilmesi; farklı öğretim materyallerine yönelik sınıf içi uygulamaların değerlendirilmesi.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Öğretim Materyallerinin Seçimi Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası Yoktur.
2 Öğretim Materyallerinin Tasarımı Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası Yoktur.
3 Öğretim Materyallerinin Öğretim Sürecindeki Yeri ve Önemi Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası Yoktur.
4 Görsel, İşitsel ve Görsel-İşitsel Materyaller Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası Yoktur.
5 Öğretim Teknolojilerinin Tanıtılması Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası Yoktur.
6 Teknoloji destekli dil öğretim ortamları Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası Yoktur.
7 Dil öğretiminde Web 2.0 Araçları Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası Yoktur.
8 Dil öğretiminde mobil teknolojiler Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası Yoktur.
9 Dil öğretiminde eğitsel dijital oyunlar Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası Yoktur.
10 İki ve üç boyutlu öğretim materyallerinin tasarlanması Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası Yoktur.
11 Çalışma yaprakları; saydamlar, VCD, DVD, MP3 ve MP4 dosyaları vb. öğretim materyallerinin geliştirilmesi Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası Yoktur.
12 Farklı öğretim materyallerine yönelik sınıf içi uygulamaları ve bu uygulamaların değerlendirilmesi Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası Yoktur.
13 Farklı öğretim materyallerine yönelik sınıf içi uygulamaları ve bu uygulamaların değerlendirilmesi Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası Yoktur.
14 Farklı öğretim materyallerine yönelik sınıf içi uygulamaları ve bu uygulamaların değerlendirilmesi Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası Yoktur.

Baytekin, Ç. (2011). Öğrenme Öğretme Teknikleri ve Materyal Geliştirme. (3 bs.). Anı Yayıncılık Ankara. Demirel, Ö., Altun, E. (2009). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. PEGEM yayıncılık, Ankara. Perkmen, S., Tezci, E. (2011). Eğitimde Teknoloji Entegrasyonu Materyal Geliştirme ve Çoklu Ortam Tasarımı, Ankara: Pegem Yayıncılık. Sever, R. (2010). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Ankara: Anı Yayıncılık. Baki, Y., Karakuş, N. (2012). Türkçe Öğretiminde Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Ankara: Pegem Akademi.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 50
Ev Ödevi 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yoktur.


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Tartışma 10 1 10
Soru-Yanıt 10 1 10
Takım/Grup Çalışması 1 10 10
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 1 10 10
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Ev Ödevi 1 10 10
Toplam İş Yükü (saat) 100

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5 5
ÖÇ 2 4 3
ÖÇ 3 4 4 5 5 4 4
ÖÇ 4 3 4 5 3 4
ÖÇ 5 3 5 4 3 4
ÖÇ 6 3 4 3 3 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek