GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
TRE011AS TÜRKÇE ÖĞRETİMİ TARİHİ Seçmeli Ders Grubu 3 5 4,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, Türkçenin tarihi dönemler içerisindeki gelişimini, Türkçenin diğer diller arasındaki yerini belirleyerek tarihi metinlerde Türkçenin eğitim öğretimi bulguları hakkında farkındalık oluşturmaktır.


Dr. Öğretim Üyesi Yağmur Özge UĞURELLİ


1 Dil ailelerini tanır.
2 Türkçenin tarihi dönemlerini tanır.
3 Türkçenin tarihi kaynaklarını inceler.
4 Türkçe öğretiminin tarihsel gelişimini kavrar.
5 Tarihsel süreçte Türkçe öğretimi alanında yazılan eserleri değerlendirir.
6 Türkçe öğretiminin geçmişteki yöntemlerini inceler.
7 Türkçe öğretiminin güncel durumunu analiz eder.

Birinci Öğretim


Yoktur.


Yoktur.


Dil aileleri, Altay dilleri teorisi, Türkçenin dünya dilleri sınıflamasındaki yeri; Türk dilinin tarihi dönemleri ve kaynakları; tarihsel süreçte Türkçe öğretimi; Türkçenin tarihi kaynaklarında Türkçe öğretimine ilişkin bulgular.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dil Aileleri Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası Yoktur.
2 Başlangıçtan 13. Yüzyıla Kadar Türkçenin Öğretimiyle İlgili Gelişmeler Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası Yoktur.
3 Hun Döneminde Türkçe Öğretimi Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası Yoktur.
4 Göktürk Döneminde Türkçe Öğretimi Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası Yoktur.
5 Uygur Döneminde Türkçe Öğretimi Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası Yoktur.
6 Karahanlı  Döneminde Türkçe Öğretimi Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası Yoktur.
7 Harezm Döneminde Türkçe Öğretimi Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası Yoktur.
8 Kıpçak Döneminde Türkçe Öğretimi Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası Yoktur.
9 Selçuklu Döneminde Türkçe Öğretimi Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası Yoktur.
10 Çağatay Döneminde Türkçe Öğretimi Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası Yoktur.
11 Osmanlı Döneminde Türkçe Öğretimi •Kuruluştan Tanzimat Dönemine Kadar Türkçe Öğretimi Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası Yoktur.
12 Osmanlı Döneminde Türkçe Öğretimi •Tanzimat ve Meşrutiyet Dönemlerinde Türkçe Öğretimi Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası Yoktur.
13 Cumhuriyet Döneminde Türkçe Öğretimi Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası Yoktur.
14 Cumhuriyet Döneminde Yabacı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası Yoktur.

Güzel, Abdurrahman (2017). Türkçenin Eğitim -Öğretim Tarihi Araştırmaları. Ankara: Akçağ Yayınları. Biçer, Nuşat (2017). Türkçe Öğretimi Tarihi. Ankara: Kesit Yayınları. Bayraktar, N. (2005). Yabancılara Türkçe öğretiminin tarihsel gelişimi. Aralık 15, 2010 tarihinde http://turkoloji.cu.edu.tr/ adresinden alınmıştır. Ercilasun, A. B. (2005). Başlangıçtan yirminci yüzyıla Türk dili tarihi. Ankara: Akçağ Yayıncılık. Göğüş, B. (1970). Ana dili olarak Türkçenin öğretimine tarihsel bir bakış. Türk Dili Araştırmaları Yıllığı Belleten, 123-154.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 50
Quiz 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yoktur.


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Tartışma 14 1 14
Soru-Yanıt 14 1 14
Beyin Fırtınası 14 1 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Quiz için Bireysel Çalışma 1 5 5
Toplam İş Yükü (saat) 98

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 4 4 3 5
ÖÇ 2 4 4 5 5
ÖÇ 3 4 5 5 5 5
ÖÇ 4 4 4 4
ÖÇ 5 3 3 5 3 4
ÖÇ 6 3 3 4
ÖÇ 7 4 4 3 5 3 3 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek