GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
TRE009AS SINIF İÇİ ÖĞRENMELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ Seçmeli Ders Grubu 4 7 4,00

Lisans



Öğretim İlke ve Uygulamaları temel alınarak Bilişim Teknolojileri öğretmen adaylarının sınıf içi öğrenmelerin değerlendirilmesinde hangi ölçme araçlarını kullanılacaklarına karar vermelerine yardımcı olacak bilgileri kavramalarına ve araçları uygulamalarına yardımcı olmak.


Doç.Dr. Pakize Urfalı Dadandı Dr. Öğr. Ü. Yağmur Özge Uğurelli Dr. Öğr. Ü. M. Volkan Demirel Dr. Öğr. Ü. Ayşegül Sefer Aktaş


1 Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Alanında uygulanabilir öğretim ilke ve yöntemlerine dayalı ölçme araçları hakkındaki temel bilgileri hatırlar.
2 Eğitim yaklaşımlarına göre öğrenmelerin nasıl ve hangi araçlarla değerlendirileceğini anlar.
3 Sınıf içi öğrenmelerde ölçme ve değerlendirme araçlarını uygular.
4 Sınıf içi öğrenmelerin değerlendirilmesinde karşılaşılabilecek problemleri çözümler.
5 Geliştirdiği ölçme araçlarını öğrenme çıktılarının değerlendirir.
6 Sınıf içi ölçme ve değerlendirme çalışmalarında kullanılabilecek özgün araçlar geliştirir.

Birinci Öğretim


Yok


Bu ders, aşağıdaki MEB Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlilikleri ile ilişkilidir: • A2. Alan Eğitimi Bilgisi: Alanın öğretim programına ve pedagojik alan bilgisine hâkimdir. • B2. Öğrenme Ortamları Oluşturma: Bütün öğrencileri için etkili öğrenmenin gerçekleşebileceği sağlıklı ve güvenli öğrenme ortamları ile uygun öğretim materyalleri hazırlar. • B4. Ölçme ve Değerlendirme: Ölçme ve değerlendirme yöntemi teknik ve araçlarını amacına uygun kullanır. • C4. Kişisel ve Mesleki Gelişim: Öz değerlendirme yaparak, kişisel ve mesleki gelişimine yönelik çalışmalara katılır. Bu ders, Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ)'ne göre aşağıdaki yeterlilikler ile ilişkilidir: • Bilgi (Kuramsal & Olgusal) 4. Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. • Beceriler (Bilişsel & Uygulamalı) 4. Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. 5. Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir. 6. Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. • Alana Özgü Yetkinlik 2. Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Bu derste, düz anlatım ve proje tabanlı öğretim yöntem ve teknikleri uygulanmaktadır. Ölçme ve değerlendirme: Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, proje, ara sınav ve final sınavı uygulanmaktadır.


Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri; geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar; öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, proje değerlendirme çizelgeleri.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi dersine giriş Anlatım, Soru cevap, Tartışma Paylaşılan ders notunun okunması
2 Eğitim Yaklaşımlarına göre ölçme değerlendirme Anlatım, Soru cevap, Tartışma Ders kaynaklarından ilgili konuya hazırlanılması
3 Bilişim Teknolojileri Eğitiminde Öğretim İlke ve Yöntemleri Anlatım, Soru cevap, Tartışma Konuyla ilgili paylaşılan makalenin incelenmesi
4 Sınıf içi ölçme değerlendirme Anlatım, Soru cevap, Tartışma Konuyla ilgili alanyazındaki tartışmaların incelenmesi
5 Geleneksel ölçme değerlendirme yöntemleri Anlatım, Soru cevap, Tartışma Paylaşılan ders notunun okunması
6 Geleneksel ölçme araçları Anlatım, Soru cevap, Tartışma Ders kaynaklarından ilgili konuya hazırlanılması
7 Geleneksel ölçme araçları Anlatım, Soru cevap, Tartışma Konuyla ilgili paylaşılan makalenin incelenmesi
8 Geleneksel ölçme araçları Anlatım, Soru cevap, Tartışma Konuyla ilgili paylaşılan makalenin incelenmesi
9 Ölçme araçlarında yeni yaklaşımlar Anlatım, Soru cevap, Tartışma Konuyla ilgili alanyazındaki tartışmaların incelenmesi
10 Öğrenciyi tanımaya yönelik araçlar Anlatım, Soru cevap, Tartışma Paylaşılan ders notunun okunması
11 Akran değerlendirmesi Anlatım, Soru cevap, Tartışma Ders kaynaklarından ilgili konuya hazırlanılması
12 Tutum ölçekleri Anlatım, Soru cevap, Tartışma Konuyla ilgili paylaşılan makalenin incelenmesi
13 Performans değerlendirmesi Anlatım, Soru cevap, Tartışma Konuyla ilgili alanyazındaki tartışmaların incelenmesi
14 Başarı değerlendirmesi ve not verme. Anlatım, Soru cevap, Tartışma Konuyla ilgili alanyazındaki tartışmaların incelenmesi

Sınıf İçi Değerlendirme: Etkili Ölçütlere Dayalı Etkili bir Öğretim için İlke ve uygulamalar, Eğitim Kitabevi Yayınları. Okullarda Ölçme ve Değerlendirme Öğretmen El Kitabı, Pegem Yayıncılık.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 70
Ev Ödevi 1 30
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 20 20
Final Sınavı 1 30 30
Derse Katılım 14 2 28
Ev Ödevi 1 20 20
Toplam İş Yükü (saat) 98

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 3 3 3 5 4
ÖÇ 2 3 3 3 5 4
ÖÇ 3 3 3 3 5 4
ÖÇ 4 3 3 3 5 4
ÖÇ 5 3 3 3 5 4
ÖÇ 6 3 3 3 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek