Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TRE008AS | SES EĞİTİMİ VE DİKSİYON | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, Türkçeyi ses özelliklerine uygun olarak konuşma becerisini kazandırmaktır.
Dr. Öğretim Üyesi Yağmur Özge UĞURELLİ
1 | Kurallara uygun, akıcı ve anlaşılır bir şekilde kendini ifade eder. |
2 | Topluluk önünde konuşurken heyecanını kontrol eder. |
3 | Sesbilim açısından tüm seslerin sesletimini kavrar. |
4 | Beden dilini etkili biçimde kullanmayı kavrar. |
5 | Topluluk karşısında etkili bir şekilde konuşabilme becerisinin ölçütlerini analiz eder. |
Birinci Öğretim
Yoktur.
Yoktur.
Doğru nefes ve ses alıştırmaları; Türkçenin fonetik yapısı ve kuralları; Türkiye Türkçesine özgü tonlama, vurgu ve diğer bürün özellikleri; artikülasyon kuralları çerçevesinde anlatım teknikleri ve üslup üzerine alıştırmalar; sözsüz iletişim (beden dili), kişisel imaj ve resmî ve sosyal protokol kurallarına göre sunum yapma ve topluluk karşısında konuşma alıştırmaları.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Topluluk Önünde Konuşurken Nefesin Denetimi | Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası | Yoktur. |
2 | Sesin Etkili Kullanımı, Ses Eğitimi | Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası | Yoktur. |
3 | Doğru Sesletimin Önemi | Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası | Yoktur. |
4 | Ünlülerin Doğru Sesletimi | Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası | Yoktur. |
5 | Ünlü Harflerin Sesletimine Yönelik Tekerleme Çalışmaları | Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası | Yoktur. |
6 | Ünsüzlerin Doğru Sesletimi | Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası | Yoktur. |
7 | Ünsüzlerin Sesletimine Yönelik Tekerleme Çalışmaları | Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası | Yoktur. |
8 | Yazı Dili ile Konuşma Dili Arasındaki Ayrımlar | Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası | Yoktur. |
9 | Türkiye Türkçesinin Standart Konuşma (İstanbul Ağzı) Kuralları | Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası | Yoktur. |
10 | Dil ve Konuşma Bozuklukları | Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası | Yoktur. |
11 | Konuşmacının Sunum Öncesi Hazırlıkları | Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası | Yoktur. |
12 | Sunum Hataları | Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası | Yoktur. |
13 | Güncel Yanlışlar | Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası | Yoktur. |
14 | Beden Dilinin Etkili Kullanımı | Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası | Yoktur. |
Muallimoğlu, N. (2021). Bütün Yönleri ile Hitabet. Lakin Yayıncılık. Göçgün, Ö. (2016). Güzel ve etkili konuşma sanatı: diksiyon hitabet. Nisan Yayınevi. Özdemir, M. (2017). Hitabet: Etkili ve güzel konuşma sanatı. Altınordu Yayınevi. Carnegie, D., Yılmaz, G. (2019). Söz Söyleme ve İş Başarma Sanatı. Epsilon Yayınevi.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Ev Ödevi | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yoktur.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Beyin Fırtınası | 10 | 1 | 10 |
Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Ev Ödevi | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (saat) | 98 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 3 | ||||||||||||
ÖÇ 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | |||||||||
ÖÇ 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | |||||||||||
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 4 | 5 |