GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
TRE008AS SES EĞİTİMİ VE DİKSİYON Seçmeli Ders Grubu 4 7 4,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, Türkçeyi ses özelliklerine uygun olarak konuşma becerisini kazandırmaktır.


Dr. Öğretim Üyesi Yağmur Özge UĞURELLİ


1 Kurallara uygun, akıcı ve anlaşılır bir şekilde kendini ifade eder.
2 Topluluk önünde konuşurken heyecanını kontrol eder.
3 Sesbilim açısından tüm seslerin sesletimini kavrar.
4 Beden dilini etkili biçimde kullanmayı kavrar.
5 Topluluk karşısında etkili bir şekilde konuşabilme becerisinin ölçütlerini analiz eder.

Birinci Öğretim


Yoktur.


Yoktur.


Doğru nefes ve ses alıştırmaları; Türkçenin fonetik yapısı ve kuralları; Türkiye Türkçesine özgü tonlama, vurgu ve diğer bürün özellikleri; artikülasyon kuralları çerçevesinde anlatım teknikleri ve üslup üzerine alıştırmalar; sözsüz iletişim (beden dili), kişisel imaj ve resmî ve sosyal protokol kurallarına göre sunum yapma ve topluluk karşısında konuşma alıştırmaları.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Topluluk Önünde Konuşurken Nefesin Denetimi Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası Yoktur.
2 Sesin Etkili Kullanımı, Ses Eğitimi Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası Yoktur.
3 Doğru Sesletimin Önemi Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası Yoktur.
4 Ünlülerin Doğru Sesletimi Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası Yoktur.
5 Ünlü Harflerin Sesletimine Yönelik Tekerleme Çalışmaları Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası Yoktur.
6 Ünsüzlerin Doğru Sesletimi Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası Yoktur.
7 Ünsüzlerin Sesletimine Yönelik Tekerleme Çalışmaları Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası Yoktur.
8 Yazı Dili ile Konuşma Dili Arasındaki Ayrımlar Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası Yoktur.
9 Türkiye Türkçesinin Standart Konuşma (İstanbul Ağzı) Kuralları Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası Yoktur.
10 Dil ve Konuşma Bozuklukları Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası Yoktur.
11 Konuşmacının Sunum Öncesi Hazırlıkları Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası Yoktur.
12 Sunum Hataları Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası Yoktur.
13 Güncel Yanlışlar Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası Yoktur.
14 Beden Dilinin Etkili Kullanımı Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası Yoktur.

Muallimoğlu, N. (2021). Bütün Yönleri ile Hitabet. Lakin Yayıncılık. Göçgün, Ö. (2016). Güzel ve etkili konuşma sanatı: diksiyon hitabet. Nisan Yayınevi. Özdemir, M. (2017). Hitabet: Etkili ve güzel konuşma sanatı. Altınordu Yayınevi. Carnegie, D., Yılmaz, G. (2019). Söz Söyleme ve İş Başarma Sanatı. Epsilon Yayınevi.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 60
Ev Ödevi 1 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yoktur.


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Tartışma 14 1 14
Soru-Yanıt 14 1 14
Beyin Fırtınası 10 1 10
Bireysel Çalışma 1 5 5
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 1 5 5
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 5 5
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Ev Ödevi 1 5 5
Toplam İş Yükü (saat) 98

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5 5 4 5 4
ÖÇ 2 4 4 3
ÖÇ 3 3 3 3 3 3 2
ÖÇ 4 3 4 4 3
ÖÇ 5 4 4 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek