GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
TRE006AS KELİME ÖĞRETİMİ Seçmeli Ders Grubu 2 4 4,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, öğrencilerin söz varlığını geliştirmek ve kelime öğretiminde etkili strateji ve teknikleri kullanabilmelerini sağlamaktır.


Dr. Öğretim Üyesi Yağmur Özge UĞURELLİ


1 Türkçenin söz varlığı unsurlarını tanır.
2 Kelime öğretimine yönelik temel kavram, yaklaşım, yöntem ve teknikleri tanır.
3 Kelime bilgisini geliştirmek için uygun eğitim ortamları oluşturur.
4 Kelime bilgisini geliştirmeye yönelik etkinlikler tasarlar.
5 Kelime bilgisini ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular.
6 Kelime öğretimi bakımından Türkçe ders kitaplarını inceler.

Birinci Öğretim


Yoktur.


Yoktur.


Söz varlığı unsurları (kelime hazinesi/temel kelimeler, deyimler, atasözleri, ikilemeler, terimler, kalıplaşmış sözler), alıcı ve üretici söz varlığı; kelime sıklığı ve yaygınlığı; kelime öğrenme stratejileri; kelime öğretim teknikleri.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Türkçenin Söz Varlığı Anlatım, soru-cevap, tartışma Yoktur.
2 Kelime Öğretiminin Temel Kavramları (Söz Varlığı, Temel Söz Varlığı, Kelime Hazinesi, Sözcük, Kelime Grubu, Deyim, Atasözü, Kalıp Söz, Kalıplaşmış Sözler, Terim ve Terminoloji) Anlatım, soru-cevap, tartışma Yoktur.
3 Kelime Öğretiminin Temel Kavramları (İkileme, Doldurma Sözler, Argo, Jargon, Metafor, Sözlük, Sözcük Dağarcığı-Söz Dağarcığı, Alıcı Kelime Hazinesi, Üretici Kelime Hazinesi, Zihinsel Sözlük) Anlatım, soru-cevap, tartışma Yoktur.
4 Kelime Öğretiminin Temel Kavramları (Kelime Derinliği, Kelime Genişliği, Kelime Ağırlığı, Kelime Esnekliği, Kelime Körlüğü, Kelime Sağırlığı) Anlatım, soru-cevap, tartışma Yoktur.
5 Kelime Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım, soru-cevap, tartışma Yoktur.
6 Türkçe Öğretim Programında Kelime Öğretiminin Yeri Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası Yoktur.
7 Kelime Öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası Yoktur.
8 Kelime Öğretiminde Teknolojik Tabanlı Uygulamalar Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası Yoktur.
9 Kelime Öğretiminde Teknolojik Tabanlı Uygulamalar Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası Yoktur.
10 Kelime Öğretimi Etkinlik Örnekleri Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası Yoktur.
11 Kelime Öğretimi Etkinlik Örnekleri Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası Yoktur.
12 Kelime Öğretimi Etkinliği Tasarlama Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası Yoktur.
13 Kelime Öğretimi Etkinliği Tasarlama Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası Yoktur.
14 Türkçe Ders Kitaplarındaki Kelime Öğretimi Etkinliklerinin İncelenmesi Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası Yoktur.

Aksan, D. (2015). Türkçenin sözvarlığı. Bilgi Yayınevi. Karadağ, Ö. (2013). Kelime öğretimi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. Çarkıt, C., Kurnaz, H. (2022). Kuramdan Uygulamaya Kelime Öğretimi. Ankara: Nobel Akademik. Demirci, K. (2015). Kelime Bilgisi El Kitabı. Ankara: Anı Yayıncılık. Ülper, H. (2024). Sözcük ve Öğretimi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 50
Ev Ödevi 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yoktur.


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Tartışma 10 1 10
Soru-Yanıt 14 1 14
Beyin Fırtınası 10 1 10
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 8 8
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Okuma 5 1 5
Ev Ödevi 1 10 10
Toplam İş Yükü (saat) 97

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 3 5 3 4 4 5
ÖÇ 2 4 4 4 5
ÖÇ 3 4 3 5
ÖÇ 4 5 3 4
ÖÇ 5 5
ÖÇ 6 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek