Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TRE006AS | KELİME ÖĞRETİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencilerin söz varlığını geliştirmek ve kelime öğretiminde etkili strateji ve teknikleri kullanabilmelerini sağlamaktır.
Dr. Öğretim Üyesi Yağmur Özge UĞURELLİ
1 | Türkçenin söz varlığı unsurlarını tanır. |
2 | Kelime öğretimine yönelik temel kavram, yaklaşım, yöntem ve teknikleri tanır. |
3 | Kelime bilgisini geliştirmek için uygun eğitim ortamları oluşturur. |
4 | Kelime bilgisini geliştirmeye yönelik etkinlikler tasarlar. |
5 | Kelime bilgisini ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. |
6 | Kelime öğretimi bakımından Türkçe ders kitaplarını inceler. |
Birinci Öğretim
Yoktur.
Yoktur.
Söz varlığı unsurları (kelime hazinesi/temel kelimeler, deyimler, atasözleri, ikilemeler, terimler, kalıplaşmış sözler), alıcı ve üretici söz varlığı; kelime sıklığı ve yaygınlığı; kelime öğrenme stratejileri; kelime öğretim teknikleri.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Türkçenin Söz Varlığı | Anlatım, soru-cevap, tartışma | Yoktur. |
2 | Kelime Öğretiminin Temel Kavramları (Söz Varlığı, Temel Söz Varlığı, Kelime Hazinesi, Sözcük, Kelime Grubu, Deyim, Atasözü, Kalıp Söz, Kalıplaşmış Sözler, Terim ve Terminoloji) | Anlatım, soru-cevap, tartışma | Yoktur. |
3 | Kelime Öğretiminin Temel Kavramları (İkileme, Doldurma Sözler, Argo, Jargon, Metafor, Sözlük, Sözcük Dağarcığı-Söz Dağarcığı, Alıcı Kelime Hazinesi, Üretici Kelime Hazinesi, Zihinsel Sözlük) | Anlatım, soru-cevap, tartışma | Yoktur. |
4 | Kelime Öğretiminin Temel Kavramları (Kelime Derinliği, Kelime Genişliği, Kelime Ağırlığı, Kelime Esnekliği, Kelime Körlüğü, Kelime Sağırlığı) | Anlatım, soru-cevap, tartışma | Yoktur. |
5 | Kelime Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma | Yoktur. |
6 | Türkçe Öğretim Programında Kelime Öğretiminin Yeri | Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası | Yoktur. |
7 | Kelime Öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme | Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası | Yoktur. |
8 | Kelime Öğretiminde Teknolojik Tabanlı Uygulamalar | Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası | Yoktur. |
9 | Kelime Öğretiminde Teknolojik Tabanlı Uygulamalar | Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası | Yoktur. |
10 | Kelime Öğretimi Etkinlik Örnekleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası | Yoktur. |
11 | Kelime Öğretimi Etkinlik Örnekleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası | Yoktur. |
12 | Kelime Öğretimi Etkinliği Tasarlama | Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası | Yoktur. |
13 | Kelime Öğretimi Etkinliği Tasarlama | Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası | Yoktur. |
14 | Türkçe Ders Kitaplarındaki Kelime Öğretimi Etkinliklerinin İncelenmesi | Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası | Yoktur. |
Aksan, D. (2015). Türkçenin sözvarlığı. Bilgi Yayınevi. Karadağ, Ö. (2013). Kelime öğretimi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. Çarkıt, C., Kurnaz, H. (2022). Kuramdan Uygulamaya Kelime Öğretimi. Ankara: Nobel Akademik. Demirci, K. (2015). Kelime Bilgisi El Kitabı. Ankara: Anı Yayıncılık. Ülper, H. (2024). Sözcük ve Öğretimi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Ev Ödevi | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yoktur.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 10 | 1 | 10 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Beyin Fırtınası | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 5 | 1 | 5 |
Ev Ödevi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 97 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 3 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | |||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 3 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 3 | 4 | ||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 6 | 3 | 3 |