GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
TRE005AS İLK OKUMA YAZMA ÖĞRETİMİ Seçmeli Ders Grubu 3 6 4,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, ilk okuma yazma öğretim yöntemlerinin tanınması, bu yöntemlerin ilk okuma yazma öğretimi sürecinde kullanılması ve alternatif uygulamalar gerçekleştirilmesine yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır.


Dr. Öğretim Üyesi Yağmur Özge UĞURELLİ


1 Tarihsel süreçte uygulanan ilk okuma yazma öğretim yöntemlerini tanır.
2 İlk okuma yazma öğretim yöntemlerine uygun etkinlikler hazırlar.
3 Türkçe öğretiminin ilk evresi olan ilk okuma yazma öğretimine ilişkin uygulamaları değerlendirir.
4 İlk okuma yazma öğretiminin önemi, işlevi, içeriği ve ilkelerini kavrar.
5 İlk okuma yazma öğretiminde kullanılan “ses temelli cümle yöntemi”ne ilişkin bilgi, görüş ve uygulamaları organize eder.
6 Ses temelli cümle yönteminin aşamalarını, tekniklerini, araç ve gereçlerini açıklar.

Birinci Öğretim


Yoktur.


Yoktur.


Türkiye’de ilk okuma yazma öğretiminin geçmişi; ilk okuma yazma öğretim yöntemleri (Alfabe yöntemi, hece yöntemi, öykü-cümle yöntemi vb.); Ses Temelli Cümle Yöntemi, uygulama aşamaları; alternatif uygulamalar; ortaokul düzeyinde okuma yazma sorunları ve ileri sınıflarda okuma yazma öğretimi.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 İlk Okuma Yazmanın Önemi ve Kullanılan Yaklaşımlar Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası Yoktur.
2 Türkiye’de İlk Okuma Yazma Yöntemlerinin Tarihsel Gelişimi Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası Yoktur.
3 İlk Okuma Yazma Öğretiminde Karşılaşılan Güçlükler ve Özgül Öğrenme Güçlükleri (Disleksi, Disgrafi, Diskalkuli) Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası Yoktur.
4 İlk Okuma Yazma Öğretim Programı Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası Yoktur.
5 İlk Okuma Yazmaya Hazırlık Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası Yoktur.
6 İlk Okuma Yazmaya Hazırlık Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası Yoktur.
7 Yazı ve Yazı Öğretimi Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası Yoktur.
8 Ses Temelli Cümle Yöntemi Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası Yoktur.
9 Ses Temelli Cümle Yönetiminde Öğrenme-Öğretme Süreci Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası Yoktur.
10 Ses Temelli Cümle Yönetiminde Öğrenme-Öğretme Süreci Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası Yoktur.
11 Ses Temelli Cümle Yöntemi Öğrenme Etkinlikleri Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası Yoktur.
12 İlk Okuma Yazma Öğretiminde Kullanılacak Drama, Oyun, Bilmece ve Tekerleme Örnekleri ile Uygulama Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası Yoktur.
13 İlk Okuma Yazma Öğretiminde Ölçme Değerlendirme Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası Yoktur.
14 İlk Okuma Yazma Öğretiminde Ölçme Değerlendirme Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası Yoktur.

Öz, F., Çelik K. (2007). Uygulamalı İlkokuma Yazma Öğretimi. Ankara Anı yayıncılık Akyol, Hayati (2012). Türkçe İlk Okuma Yazma Öğretimi, Ankara: Anı Yayıncılık. Susar Kırmızı, F., Ünal E. (2016). İlk Okuma ve Yazma Öğretimi. Ankara, Anı Yayıncılık. Keskinkılıç, Kadir (2005). İlkokuma Yazma Öğretimi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. Binbaşıoğlu, Cavit (2004). İlkokuma ve Yazma Öğretimi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 60
Quiz 1 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yoktur.


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Tartışma 10 1 10
Soru-Yanıt 10 1 10
Beyin Fırtınası 10 1 10
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 5 5
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Okuma 14 1 14
Quiz için Bireysel Çalışma 1 10 10
Toplam İş Yükü (saat) 100

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5 5 5
ÖÇ 2 4 4 5
ÖÇ 3 4 5
ÖÇ 4 3 4 5
ÖÇ 5 3 4 4 4
ÖÇ 6 4 4 4 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek