Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TRE005AS | İLK OKUMA YAZMA ÖĞRETİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, ilk okuma yazma öğretim yöntemlerinin tanınması, bu yöntemlerin ilk okuma yazma öğretimi sürecinde kullanılması ve alternatif uygulamalar gerçekleştirilmesine yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır.
Dr. Öğretim Üyesi Yağmur Özge UĞURELLİ
1 | Tarihsel süreçte uygulanan ilk okuma yazma öğretim yöntemlerini tanır. |
2 | İlk okuma yazma öğretim yöntemlerine uygun etkinlikler hazırlar. |
3 | Türkçe öğretiminin ilk evresi olan ilk okuma yazma öğretimine ilişkin uygulamaları değerlendirir. |
4 | İlk okuma yazma öğretiminin önemi, işlevi, içeriği ve ilkelerini kavrar. |
5 | İlk okuma yazma öğretiminde kullanılan “ses temelli cümle yöntemi”ne ilişkin bilgi, görüş ve uygulamaları organize eder. |
6 | Ses temelli cümle yönteminin aşamalarını, tekniklerini, araç ve gereçlerini açıklar. |
Birinci Öğretim
Yoktur.
Yoktur.
Türkiye’de ilk okuma yazma öğretiminin geçmişi; ilk okuma yazma öğretim yöntemleri (Alfabe yöntemi, hece yöntemi, öykü-cümle yöntemi vb.); Ses Temelli Cümle Yöntemi, uygulama aşamaları; alternatif uygulamalar; ortaokul düzeyinde okuma yazma sorunları ve ileri sınıflarda okuma yazma öğretimi.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | İlk Okuma Yazmanın Önemi ve Kullanılan Yaklaşımlar | Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası | Yoktur. |
2 | Türkiye’de İlk Okuma Yazma Yöntemlerinin Tarihsel Gelişimi | Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası | Yoktur. |
3 | İlk Okuma Yazma Öğretiminde Karşılaşılan Güçlükler ve Özgül Öğrenme Güçlükleri (Disleksi, Disgrafi, Diskalkuli) | Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası | Yoktur. |
4 | İlk Okuma Yazma Öğretim Programı | Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası | Yoktur. |
5 | İlk Okuma Yazmaya Hazırlık | Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası | Yoktur. |
6 | İlk Okuma Yazmaya Hazırlık | Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası | Yoktur. |
7 | Yazı ve Yazı Öğretimi | Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası | Yoktur. |
8 | Ses Temelli Cümle Yöntemi | Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası | Yoktur. |
9 | Ses Temelli Cümle Yönetiminde Öğrenme-Öğretme Süreci | Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası | Yoktur. |
10 | Ses Temelli Cümle Yönetiminde Öğrenme-Öğretme Süreci | Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası | Yoktur. |
11 | Ses Temelli Cümle Yöntemi Öğrenme Etkinlikleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası | Yoktur. |
12 | İlk Okuma Yazma Öğretiminde Kullanılacak Drama, Oyun, Bilmece ve Tekerleme Örnekleri ile Uygulama | Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası | Yoktur. |
13 | İlk Okuma Yazma Öğretiminde Ölçme Değerlendirme | Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası | Yoktur. |
14 | İlk Okuma Yazma Öğretiminde Ölçme Değerlendirme | Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası | Yoktur. |
Öz, F., Çelik K. (2007). Uygulamalı İlkokuma Yazma Öğretimi. Ankara Anı yayıncılık Akyol, Hayati (2012). Türkçe İlk Okuma Yazma Öğretimi, Ankara: Anı Yayıncılık. Susar Kırmızı, F., Ünal E. (2016). İlk Okuma ve Yazma Öğretimi. Ankara, Anı Yayıncılık. Keskinkılıç, Kadir (2005). İlkokuma Yazma Öğretimi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. Binbaşıoğlu, Cavit (2004). İlkokuma ve Yazma Öğretimi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Quiz | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yoktur.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 10 | 1 | 10 |
Soru-Yanıt | 10 | 1 | 10 |
Beyin Fırtınası | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 100 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 4 | 3 | 4 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | |||||||||||
ÖÇ 6 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |