Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TRE407AZ | TİYATRO VE DRAMA UYGULAMALARI | Ders | 4 | 7 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Tiyatro alanına ait kavramları tanımak, canlandırma yoluyla bireyin duygusal ve düşünsel süreçlerini izleyebilmek, sanatsal ifade araçlarındaki teatral süreçleri tanıyabilmek, sözlü ifade becerilerini arttırmak.
Doç. Dr. Pakize URFALI DADANDI
1 | Duygusal ve düşünsel gelişim becerileri artar. |
2 | Kendini tanıma etkinliğinde aktif davranır |
3 | Yaratıcı dramayı kuramsal ve uygulamalı olarak kavrar. |
4 | Canlandırma tekniklerini açıklar |
5 | Yaratıcı dramaya dayalı ders planı hazırlar |
Birinci Öğretim
Yok.
Yok.
Tiyatro alanına ilişkin temel kavramlar; canlandırma ve canlandırma teknikleri; doğaçlama çalışmaları; tiyatro diline yönelik saptamalar; dramaturji, yorumlama ve sahneleme; yaratıcı drama kavramının ve çalışmalarının tanıtılması; yaratıcı drama çalışmalarından Türkçe eğitiminde yararlanma yolları; oyunlaştırma teknikleri ve Türkçe öğretimi; oyun kavramı; oyunun psikolojik temelleri ve oyun-eğitim ilişkisi.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Tiyatro ve tiyatroyla ilgili kavramlar. | Aktif öğrenme, tartışma, beyin fırtınası | Dersin kapsamını inceleme |
2 | Tiyatronun ortaya çıkışı ve gelişimi | Aktif öğrenme, tartışma, beyin fırtınası | Tiyatronun tarihini araştırma |
3 | Türk Tiyatro Tarihi. | Aktif öğrenme, tartışma, beyin fırtınası, soru cevap tekniği. | Türk tiyatrosu tarihini araştırma |
4 | Canlandırma ve canlandırma teknikleri; doğaçlama çalışmaları. | Drama, yaratıcı drama, rol oynama, doğaçlama, canlandırma | Isınma oyunlarını araştırma |
5 | Drama kavramının tanımı ve çeşitleri. | Drama, yaratıcı drama, rol oynama, doğaçlama, canlandırma | Isınma oyunlarını araştırma |
6 | Dramaturji, yorumlama ve sahneleme. | Drama, yaratıcı drama, rol oynama, doğaçlama, canlandırma | Önerilen makalelerin okunması |
7 | Yaratıcı drama; gelişimi, tanımı ve öğrenme süreçlerindeki rolü | Yaratıcı drama, rol oynama, doğaçlama, canlandırma | Önerilen makalelerin okunması. |
8 | Türkçe eğitiminde dramanın kullanımı | Drama, yaratıcı drama, rol oynama, doğaçlama, canlandırma | Önerilen makalelerin okunması. |
9 | Türkçe eğitiminde yaratıcı dramanın kullanılması | Drama, yaratıcı drama, rol oynama, doğaçlama, canlandırma. | Önerilen makalelerin okunması. |
10 | Yaratıcı drama çalışmalarından Türkçe eğitiminde yararlanma yolları. | Yaratıcı drama, rol oynama, doğaçlama, canlandırma | Önerilen makalelerin okunması. |
11 | Yaratıcı dramada ısınma, canlandırma ve değerlendirme çalışmaları | Yaratıcı drama, rol oynama, doğaçlama, canlandırma. | Önerilen makalelerin okunması. |
12 | Yaratıcı dramanın bileşenleri ve yaratıcı dramada kullanılan teknikler. | Yaratıcı drama, rol oynama, doğaçlama, canlandırma. | Önerilen makalelerin okunması. |
13 | Süreçsel drama-forum tiyatro; dünyada gelişimi, uygulama örnekleri. | Yaratıcı drama, rol oynama, doğaçlama, canlandırma. | Önerilen makalelerin okunması. |
14 | Yaratıcı drama ve Türkçe öğretimi (ders planı hazırlama) | Aktif öğrenme, tartışma, betin fırtınası, soru-cevap tekniği, örnek olay incelemesi. | Ders planı örneklerinin incelenmesi. |
Karadağ, E.-Çalışkan N. (2008) Kuramdan Uygulamaya İlköğretimde Drama "Oyun ve İşleniş Örnekleriyle”. Ankara: Anı Yayıncılık. Arıkan, Y. (2010). Uygulamalı Tiyatro Eğitimi. İstanbul: Pozitif Yayınları. And, M. (2004). Başlangıcından 1983’e Türk Tiyatro Tarihi. İstanbul: İletişim Yay.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 90 |
Quiz | 1 | 10 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Uygulama Sınavı | 10 | 1 | 10 |
Tartışma | 10 | 1 | 10 |
Takım/Grup Çalışması | 7 | 1 | 7 |
Beyin Fırtınası | 10 | 1 | 10 |
Makale Kritik Etme | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Okuma | 3 | 1 | 3 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (saat) | 80 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||||
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||
ÖÇ 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||
ÖÇ 4 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||
ÖÇ 5 | 3 | 3 | 3 |