Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GK008S | İNSAN İLİŞKİLERİ VE İLETİŞİM | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, iletişim becerilerinin kişiler arası ilişkide önemini açıklamak, insan ilişkilerinin temel kavramlarını, sürecini, iletişim modelleri, iletişim unsurları ve özellikleri, etkili dinleme kişilerarası iletişimi engelleyen etkenleri bilerek, etkili iletişim becerilerini geliştirmeyi hedeflemektedir.
Fakülte öğretim üyeleri
1 | İletişimle ilgili temel kavramları açıklayabilir |
2 | Kişiler arası iletişim ve iletişim çatışmalarını açıklayabilir |
3 | Kişiler arası iletişimde etkin dinleme becerisini kullanabilir |
4 | Kişiler arası iletişimde empatik anlayış ve empati becerisini kullanabilir |
5 | Kişilerarası iletişimde uygun bir şekilde kendini açabilir |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Kişilerarası iletişimin temel kavramları ve tanımı; iletişim modeli, iletişim unsurları ve özellikleri, etkili dinleme ve geri bildirim, kişilerarası iletişimi engelleyen etkenler (kaynak, kanal, alıcı, vb. ) , iletişimi kolaylaştıran etkenler, duyguların iletişimde rolü ve kullanılması, iletişimde çatışma ve önlenmesi, öğrenci, öğretmen, veli iletişiminde dikkat edilmesi gereken önemli hususlar, iletişim uygulamaları.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | İletişime Giriş: Temel Kavram ve Süreçler | ||
2 | İletişim becerilerine genel bakış | ||
3 | Kişilerarası ilişkilerin başlangıcı ve gelişimi | ||
4 | Kişilerarası İlişkiler ve iletişimde dinleme | ||
5 | Kişilerarası İletişim Çatışmaları | ||
6 | Empati | ||
7 | Empati II | ||
8 | Kişilerarası İlişkiler ve iletişimde kendini açma | ||
9 | Kişilerarası İlişkilerde Sözel olmayan iletişim | ||
10 | Kişilerarası İlişkilerde ve İletişimde Güvengenlik | ||
11 | Aile içi ilişkiler ve iletişim | ||
12 | Okulda kişilerarası ilişkiler ve iletişim | ||
13 | Okulda kişilerarası ilişkiler ve iletişim | ||
14 | Kişilerarası İlişkilerde ve İletişimde Duygusal Zeka |
Kaya, A. (2014) Kişilerarası İlişkiler ve Etkili İletişim. Ankara: PegemA Yayıncılık Dökmen, Ü. (2014) İletişim Çatışmaları ve Empati, Remzi Kitabevi Tayfun, R. (2014). Nobel Yayıncılık, Etkili iletişim ve Beden Dili, Ankara: Nobel Yayınevi Gürüz, D. ve Temel Eğinli, A. (2008). İletişim Becerileri, Ankara: Nobel Yayıncılık
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Quiz | 2 | 80 |
Rapor Hazırlama | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 2 | 1 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Rapor Hazırlama | 1 | 3 | 3 |
Makale Kritik Etme | 2 | 2 | 4 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 3 | 15 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 4 | 2 | 8 |
Toplam İş Yükü (saat) | 75 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | |||||||||||||||
ÖÇ 2 | 3 | 2 | 2 | ||||||||||||
ÖÇ 3 | 3 | ||||||||||||||
ÖÇ 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | |||||||||||
ÖÇ 5 | 2 |