GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
CGB733 ÇOCUK RUH SAĞLIĞI Seçmeli Ders Grubu 4 8 4,00

Lisans


Türkçe


Çocuk ruh sağlığı ile ilgili temel kavramlar, çocuk ruh sağlığını etkileyen etmenler, çocukluk ve ergenlik döneminde görülen uyum ve davranış sorunları, çocuk ve ergenlerde ruhsal bozukluk konusunda yeterlilik kazandırmaktır.


Öğr. Gör. Emine DURAN


1 Ruh sağlığı ile ilgili temel kavramlar ve ruh sağlığının önemini açıklar.
2 Çocuk ruh sağlığını etkileyen etmenleri özetler.
3 Çocuklarda gelişim dönemlerine özgü sorunları tartışır.
4 Çocuklarda uyum ve davranış problemlerine neden olan etmenlere örnekler verir.
5 Uyum ve davranış problemlerine yönelik çözüm önerileri sunar.
6 Çocuklarda ruhsal bozukluk belirtilerini tanımlar ve değerlendirir.
7 Çocuk ruh sağlığı yönünden koruyucu etkenleri sıralar.
8 Problem durumunda aile ile işbirliği yapar.
9 Çocuklarda görülen ruhsal bozuklukların gelişime yansımalarını açıklar.

Birinci Öğretim



[Yok]


Ruh sağlığı ile ilgili temel kavramlar, ruh sağlığının önemi, çocuk ruh sağlığını etkileyen etmenler, çocuklarda uyum ve davranış problemleri ve bu problemlere yönelik çözüm önerileri


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Çocuk Ruh Sağlığının tanımı, önemi, temel kavramlar
2 Çocukluk Döneminde görülen psikolojik sorunlar
3 Çocuk Ruh Sağlığı ile ilgili Kuramlar
4 Çocuğu Tanıma ve Değerlendirmenin Amacı ve Önemi, Çocuğu Tanıma ve Değerlendirmede Kullanılacak Teknikler
5 Çocuk ve Aile Ġçi Ġlişkiler
6 Aile İçindeki Özel Durumlar ve Çocuk (Çocuk ve Hastalıklar, Çocuk ve Boşanma)
7 Aile içindeki Özel Durumlar ve Çocuk (Çocuk ve Ölüm)
8 Okul ve Çocuk, Okulda Çocuğun Ruh Sağlığını Etkileyen faktörler
9 Özel Gereksinimi Olan Çocukların Ruh Sağlığı
10 Çocuklarda Uyum ve Davranış Problemleri
11 Çocukluk Çağında Görülen Ruhsal Problemler
12 Çocukluk Çağında Görülen Ruhsal Problemler
13 Erken Çocukluk Döneminde Savunma Mekanizmaları
14 Erken Çocukluk Döneminde Siber Sağlık

1. Aydoğan, Y. ve Akduman, G.G. (2015). Çocuk Ruh Sağlığı. Eğiten Kitap, Ankara. 2. Cirhinlioğlu, F. G. (2006). Çocuk Ruh Sağlığı ve Gelişimi - Okul Öncesi Dönem. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara. 3. Nazik, B. (2000). Çocuk ruh sağlığı. Ya-pa Yayınları, İstanbul. 4. Yörükoğlu, A. (1997). Çocuk ruh sağlığı. Özgür Yayınları, İstanbul. 5. Yavuzer, H. (1999). Çocuk psikolojisi. Remzi Kitapevi, İstanbul



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 50
Quiz 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Tartışma 5 1 5
Bireysel Çalışma 5 1 5
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 1 7
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 1 14
Okuma 10 2 20
Quiz için Bireysel Çalışma 7 1 7
Toplam İş Yükü (saat) 89

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 4 4 5 3 3 4 3 1 5 5 3 5 5 5 5
ÖÇ 2 4 4 5 3 3 4 3 1 5 5 3 5 5 5 5
ÖÇ 3 4 4 5 3 3 4 3 1 5 5 3 5 5 5 5
ÖÇ 4 4 4 5 3 3 4 3 1 5 5 3 5 5 5 5
ÖÇ 5 4 4 5 3 3 4 3 1 5 5 3 5 5 5 5
ÖÇ 6 4 4 5 3 3 4 3 1 5 5 3 5 5 5 5
ÖÇ 7 4 4 5 3 3 4 3 1 5 5 3 5 5 5 5
ÖÇ 8 4 4 5 3 3 4 3 1 5 5 3 5 5 5 5
ÖÇ 9 4 4 5 3 3 4 3 1 5 5 3 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek