Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CGB733 | ÇOCUK RUH SAĞLIĞI | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 8 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Çocuk ruh sağlığı ile ilgili temel kavramlar, çocuk ruh sağlığını etkileyen etmenler, çocukluk ve ergenlik döneminde görülen uyum ve davranış sorunları, çocuk ve ergenlerde ruhsal bozukluk konusunda yeterlilik kazandırmaktır.
Öğr. Gör. Emine DURAN
1 | Ruh sağlığı ile ilgili temel kavramlar ve ruh sağlığının önemini açıklar. |
2 | Çocuk ruh sağlığını etkileyen etmenleri özetler. |
3 | Çocuklarda gelişim dönemlerine özgü sorunları tartışır. |
4 | Çocuklarda uyum ve davranış problemlerine neden olan etmenlere örnekler verir. |
5 | Uyum ve davranış problemlerine yönelik çözüm önerileri sunar. |
6 | Çocuklarda ruhsal bozukluk belirtilerini tanımlar ve değerlendirir. |
7 | Çocuk ruh sağlığı yönünden koruyucu etkenleri sıralar. |
8 | Problem durumunda aile ile işbirliği yapar. |
9 | Çocuklarda görülen ruhsal bozuklukların gelişime yansımalarını açıklar. |
Birinci Öğretim
[Yok]
Ruh sağlığı ile ilgili temel kavramlar, ruh sağlığının önemi, çocuk ruh sağlığını etkileyen etmenler, çocuklarda uyum ve davranış problemleri ve bu problemlere yönelik çözüm önerileri
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Çocuk Ruh Sağlığının tanımı, önemi, temel kavramlar | ||
2 | Çocukluk Döneminde görülen psikolojik sorunlar | ||
3 | Çocuk Ruh Sağlığı ile ilgili Kuramlar | ||
4 | Çocuğu Tanıma ve Değerlendirmenin Amacı ve Önemi, Çocuğu Tanıma ve Değerlendirmede Kullanılacak Teknikler | ||
5 | Çocuk ve Aile Ġçi Ġlişkiler | ||
6 | Aile İçindeki Özel Durumlar ve Çocuk (Çocuk ve Hastalıklar, Çocuk ve Boşanma) | ||
7 | Aile içindeki Özel Durumlar ve Çocuk (Çocuk ve Ölüm) | ||
8 | Okul ve Çocuk, Okulda Çocuğun Ruh Sağlığını Etkileyen faktörler | ||
9 | Özel Gereksinimi Olan Çocukların Ruh Sağlığı | ||
10 | Çocuklarda Uyum ve Davranış Problemleri | ||
11 | Çocukluk Çağında Görülen Ruhsal Problemler | ||
12 | Çocukluk Çağında Görülen Ruhsal Problemler | ||
13 | Erken Çocukluk Döneminde Savunma Mekanizmaları | ||
14 | Erken Çocukluk Döneminde Siber Sağlık |
1. Aydoğan, Y. ve Akduman, G.G. (2015). Çocuk Ruh Sağlığı. Eğiten Kitap, Ankara. 2. Cirhinlioğlu, F. G. (2006). Çocuk Ruh Sağlığı ve Gelişimi - Okul Öncesi Dönem. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara. 3. Nazik, B. (2000). Çocuk ruh sağlığı. Ya-pa Yayınları, İstanbul. 4. Yörükoğlu, A. (1997). Çocuk ruh sağlığı. Özgür Yayınları, İstanbul. 5. Yavuzer, H. (1999). Çocuk psikolojisi. Remzi Kitapevi, İstanbul
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Quiz | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 5 | 1 | 5 |
Bireysel Çalışma | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Okuma | 10 | 2 | 20 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 |
Toplam İş Yükü (saat) | 89 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 3 | 1 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 3 | 1 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 3 | 1 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 3 | 1 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 3 | 1 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 6 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 3 | 1 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 7 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 3 | 1 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 8 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 3 | 1 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 9 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 3 | 1 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 |