Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CGB729 | ÇOCUK YAŞAM ALANLARI VE ÇEVRE DÜZENLEMESİ | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Çocukların içinde bulundukları doğal çevre, iç mekanlar, dış mekanlara duyarlı bir bakış açısı edinebilmek, gerekli düzenlemeleri yapabilecek bilgi birikimine ulaşmaları amaçlanmaktadır.
1 | Çocuğu fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, ahlak ve cinsel gelişim alanlarını bilir ve bu bilgilerle değişik çocuk gruplarının (örn: bebekler, okul öncesi dönem çocukları, ilköğretim dönemindeki çocuklar, engelliler, korunmaya muhtaçlar, hastanede yatan çocuklar vb) gereksinimlerine bilir ve uygun çevre düzenleyebilir. |
2 | Çocukların yaşayacağı yaşam alanlarının planlanmasında sorumlulukları, işbirliğinin önemini, işbirliği yapılacak meslek gruplarını bilir ve disiplinler arası çalışabilir. |
3 | Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. |
4 | Çevre düzenlemesinin çocuk güvenliği açısından önemini bilir. |
5 | Yaşam alanları ve çevre düzenlemesi arasında çocuk sağlığı açısından nasıl bir bağlantı olduğunu tanımlar. |
Birinci Öğretim
YOK
YOK
Bu dersin sonunda öğrenci; yaşam alanı, doğal çevre, iç mekan, dış mekan kavramlarını tanımlayabilecek; kültürün yaşam alanlarındaki yansımasını kavrayabilecek; doğal çevrenin çocuk gelişimi için önemini kavrayabilecek; iç mekanlarda ve dış mekanların çocuk sağlığı ve gelişimi üzerine etkilerini kavrayabilecek ve yorumlayabilecek; tüm yaşlardaki farklı özellikteki çocukların çevre içindeki gereksinimlerini kavrayabilecek, bu çocuklara uygun çevre düzenlemesi için öneriler geliştirebilecek.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin temel kavramları- Çocuk nedir, Çocuk gelişimi, algı, yaşam kalitesi | ||
2 | Yaşam alanları; Fiziksel çevre, iç mekânlar, dış mekânlar Kültürün yaşam alanlarındaki yansıması- Çevre, fiziksel çevre, sosyal çevre | ||
3 | Fiziksel çevrenin çocuk gelişimi için önemi, gelişim alanları üzerindeki etkileri, İç ve dış mekanlarda çocuk, iç ve dış mekân düzenlemesinin gelişim alanları üzerine etkisi | ||
4 | Çocuk ve Konut-Ev-Hane/ İç ve dış mekânlarda kullanılan materyallerin çocuk sağlığı ve | ||
5 | Çocuk ve Okul/ İç ve dış mekânlarda kullanılan materyallerin çocuk sağlığı ve gelişimine etkiler | ||
6 | Çocuk ve Okul/ İç ve dış mekânlarda kullanılan materyallerin çocuk sağlığı ve gelişimine etkileri | ||
7 | Çocuk ve Okul/ İç ve dış mekânlarda kullanılan materyallerin çocuk sağlığı ve gelişimine etkileri | ||
8 | Mağaza, resmi binalar, kapalı spor salonları, müzeler, sinemalar, tiyatrolar ve çocuk / İç ve dış mekânlarda kullanılan materyallerin çocuk sağlığı ve gelişimine etkiler | ||
9 | Yaşam alanlarında değişik çocuk gruplarının (örn: bebekler, okulöncesi dönem çocukları, ilköğretim dönemindeki çocuklar, engelliler, korunmaya muhtaçlar, hastanede yatan çocuklar...) gereksinimleri | ||
10 | Yaşam alanlarında değişik çocuk gruplarının (örn: bebekler, okulöncesi dönem çocukları, ilköğretim dönemindeki çocuklar, engelliler, korunmaya muhtaçlar, hastanede yatan çocuklar...) gereksinimleri | ||
11 | Çocuklara çevre bilincinin kazandırılması | ||
12 | Çocukların yaşayacağı yaşam alanları planlamada sorumluluklar, işbirliğinin önemi, işbirliği yapılacak meslek grupları | ||
13 | Çocukların yaşayacağı yaşam alanları planlamada sorumluluklar, işbirliğinin önemi, işbirliği yapılacak meslek grupları | ||
14 | Ev, okul, kurum, mağaza, resmi binalar, kapalı spor salonları, müzeler, sinemalar, tiyatrolar ve çocuk / Gözlem, İnceleme, Sunum |
Acer, D. (2016). Çocuk ve Mimarlık: Küçük Çocuklar İçin Mimari Tasarım Öğretimi Programı, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of Education) 30(1): 66-81 Aydoğan, Y. (2206). Ev Ortamının Çocuğun Gelişimine Göre Düzenlenmesi, Temmuz-Ağustos-Eylül 2006, Yıl:8 Cilt: 3 Sayı:10 ISSN: 1303-0256 Curtis, D., Carter, M. (2003). Designs for Living and Learning. Redleaf Press, USA Çukur, D. (2011). Okulöncesi çocukluk döneminde sağlıklı gelişimi destekleyici dış mekân tasarımı, SDÜ Orman Fakültesi Dergisi SDU Faculty of Forestry Journal 2011, 12: 70-76 Duymuş, H. (2016). Okulöncesi Eğitim Kurumlarında Yapısal Ve Dış Mekân Tasarımı. ISBN: 978-605-4989-83- 6 Elliott, S. (2008). The Outdoor Play spaces; Naturally for Children Birth to Five years. Pademelon Press, Hodgeman, L. (2011). Enabling Environments in the Early Years’ – Early Childhood Essentials Series. Practical Preschool Books Knight, S. (2011). Risk and Adventure in Early Years Outdoor Play – Learning from Forest Schools. Sage Publications Özkububat, S. (2013). Okul Öncesi Kurumlarında Eğitim Ortamlarının Düzenlenmesi ve Donanım, Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(2), 58-66 Sydney. Hertzman, C. (2010). Framework for the Social Determinants of Early Childhood Development, University of British Columbia, Canada.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 90 |
Ev Ödevi | 1 | 10 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
YOK
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Okuma | 9 | 1 | 9 |
Ev Ödevi | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (saat) | 71 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 2 | 2 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | 2 |
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 1 | 4 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
ÖÇ 4 | 2 | 4 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 |
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 3 | 2 | 1 | 1 | 3 | 5 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 |