Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CGB249 | ALAN UYGULAMASI I | Ders | 2 | 4 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Okul öncesi dönemde çocukların gelişimsel gereksinimlerinin belirlenmesi, tanılanması, uygun müdahale ve eğitim programlarının planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesidir.
Dr.Öğr.Üyesi Hamza ÖZ
1 | Gelişimsel değerlendirme yapar. |
2 | Öğretim planlar ve uygular |
3 | Gelişim değerlendirme anket ve ölçeklerini uygulayabilir. |
4 | İletişim raporu hazırlar |
5 | Çalışmalarını rapor halinde sunar. |
Birinci Öğretim
-
-
Bu ders öğrencilere okul öncesidöneme ilişkin aldıkları teorik bilgileri uygulama sahalarında kullanabilmeleri ve meslek hayatlarında gerekli olacak becerileri işlevsel hale getirmek için uygulama fırsatı verilir. Çalışma ortamlarını tanımaları ve bu ortamlarda gerekli işbirliği ve uyum anlayışını kazanmaları desteklenecektir.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | - | Dersin tanıtımı (Uygulama yerleri, gün ve saatleri vb.) | ||
2 | - | Uygulama yapılan kurumda gözlem | ||
3 | - | Gözlem | ||
4 | - | Eğitim etkinliği | ||
5 | - | Eğitim etkinliği | ||
6 | - | Ara sınav rapor teslimi | ||
7 | - | Uygulama | ||
8 | - | Uygulama | ||
9 | - | Uygulama | ||
10 | - | Uygulama | ||
11 | - | Uygulama | ||
12 | - | Uygulama | ||
13 | - | Uygulama | ||
14 | - | Uygulama |
1. Aral N. Temel F. Çocuk gelişimi. Hedef CS yayıncılık. 2. Angın, D.E. (2020).Çocuk Gelişimi I. Nobel Akademik yayıncılılık, 2020. 3. Sağlam, M., & Neriman, A. R. A. L. (2016). Tarihsel süreç içerisinde çocuk ve çocukluk kavramları. Çocuk ve Medeniyet, 1(2), 43-56. 4. Aynal, Ş.Ö. (2017). Çocuk Gelişimi II. Eğiten Kitap Yayıncılık, Ankara.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Rapor Sunma | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Rapor Sunma | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Evet
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Uygulama/Pratik | 11 | 6 | 66 |
Gözlem | 3 | 6 | 18 |
Rapor Hazırlama | 14 | 1 | 14 |
Rapor Sunma | 2 | 1 | 2 |
Rapor | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (saat) | 102 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 |
ÖÇ 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 |