Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CGB724 | GÖNÜLLÜLÜK ÇALIŞMALARI | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Öğrencilerin; bilgi, birikim ve yaratıcılıklarını kullanarak üniversite ile toplum arasındaki bağların güçlendirilmesi konusunda öz değerlendirme becerilerinin geliştirilmesinin sağlanmasıdır. Bu amaç doğrultusunda toplumda engelli yaşamı, göç ve afet gibi toplumsal hassasiyetin yüksek olduğu konularda görünürlüğü artırmaktır.
-
1 | Toplumun güncel sorunlarına ilişkin bilgi ve beceriler kazanır. |
2 | Toplumun güncel sorunlarına duyarlı olup bunlara çözüm önerileri getirir. |
3 | Yerel ve evrensel sorunlara karşı yeni projelerde aktif olarak rol alır/ işbirliği içinde çalışır. |
4 | Projeleri yürütürken hem proje içinde hem de proje dışında etkili iletişim kurar. |
5 | Çeşitli bilimsel faaliyetlere (panel, konferans, kongre) konuşmacı, izleyici ya da düzenleyici olarak katılır. |
Birinci Öğretim
-
Yönetim ve Organizasyon Kavramları; Gönüllülük Kavramı ve Gönüllü Yönetimi; Temel Gönüllülük Alanları (Afet ve Acil Durum, Çevre, Eğitim ve Kültür, Spor, Sağlık ve Sosyal Hizmetler vb.); Gönüllü Çalışmalarla İlgili Proje Geliştirme ve Sahada Gönüllü Çalışmalara Katılım; Gönüllü Çalışmalarda Etik, Ahlaki, Dini, Geleneksel Değerler ve İlkeler; Kamu Kurumları, Yerel Yönetimler ve Sivil Toplum Kuruluşlarında (STK) Gönüllü Çalışmalara Katılım; Toplumda Risk Grupları ve Gönüllülük; Göçmenler ve Gönüllülük.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Gönüllülük ve Gönüllü Yönetimi Gönüllülük ve Etik İlkelerin Önemi İletişim Stratejileri STK’lara Katılım ve Gönüllü Çalışmalar | ||
2 | Toplumda Risk Grupları ve Gönüllülük | ||
3 | Göçmenler ve Gönüllülük | ||
4 | Temel Gönüllülük Alanları (Afet ve Acil Durum, Çevre, Eğitim ve Kültür, Sağlık ve Sosyal Hizmetler, Spor vb.) | ||
5 | Sahada gönüllü çalışmalar (Kamu kurumları, yerel yönetimler ve gönüllü sivil toplum kuruluşu ile çalışmak) | ||
6 | Proje hazırlama | ||
7 | Proje sunumu | ||
8 | Sahada gönüllülük çalışmaları | ||
9 | Sahada gönüllü çalışmalar | ||
10 | Sahada gönüllülük çalışmaları | ||
11 | Sahada gönüllülük çalışmaları | ||
12 | Sahada gönüllülük çalışmaları | ||
13 | Sahada gönüllülük çalışmaları | ||
14 | Sahada gönüllülük çalışmaları |
aşdemir-Avşar, S. (2019). Gönüllülük olgusunu sosyolojik teorilerle anlama denemesi. Gençlik Araştırmaları Dergisi, 7, 27-49 Özmete, E. (2010). Sosyal kapitali yapılandırmak: Sosyal iletişim ağı ve yardımseverlik-gönüllülük. Aile ve Toplum, 11(6), 83-104. Çakı, F. (2014). Türk sosyolojisinde yeni bir alan: Gönüllülük araştırmaları. Sosyoloji Dergisi, 29 (2), 185-202. Dictus, R. (2013). Türkiye’de gönüllülük: Gönüllülüğün Rolünün ve Katkılarının Keşfedilmesi. Çev. E. Erdem. Birleşmiş Milletler Gönüllüleri (UNV) programı Türkiye Erdoğan, E., Uyan-Semerci,s P. Yentürk, N. ve Yurttagüler, L. (Eds.). (2020). Türkiye’de Gönüllülük, Deneyimler, Sınırlılıklar ve Yeni Açılımlar. İstanbul: Bilgi Üniversitesi Yayınları.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 70 |
Quiz | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Beyin Fırtınası | 10 | 1 | 10 |
Bireysel Çalışma | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 |
Toplam İş Yükü (saat) | 79 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 | 1 | 3 | 5 | 2 | 1 | 1 | 5 |
ÖÇ 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 | 1 | 3 | 5 | 3 | 1 | 1 | 5 |
ÖÇ 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 | 1 | 3 | 5 | 3 | 1 | 1 | 5 |
ÖÇ 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 | 1 | 3 | 5 | 3 | 1 | 1 | 5 |
ÖÇ 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 | 1 | 3 | 5 | 3 | 1 | 1 | 5 |