GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
CGB718 ÖZEL EĞİTİMDE YARATICI DRAMA Seçmeli Ders Grubu 3 6 3,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı dramanın normal gelişim gösteren ve engelli çocuk açısından sağladığı yararlar dramada özel teknikler, engelli çocuklar için drama etkinliği planlama, uygulama ve değerlendirme, engelli çocukların kaynaştırılmasında dramanın kullanılması, özel gereksinimli çocuklara yönelik drama etkinliği hazırlama ve uygulama ile ilgili yeterlilikleri kazandırmaktır.


-


1 Çocuk gelişimi alanındaki gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçlarını kullanarak sahip olur.
2 Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur.
3 Çocuk gelişimi alanında, fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını, gelişimsel sorunları, etik değerleri gözeterek bilgi sahibi olur.
4 Çocuk gelişimi alanında edindiği bilgiler doğrultusunda, tipik ve atipik çocukları gelişimsel değerlendirme konusunda bilgi sahibi olur.
5 Çocuk gelişimi alanında, tipik ve atipik çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerilerine sahiptir.

Birinci Öğretim


-


[Yok]


Dramada özel teknikler, engelli çocuklar için drama etkinlikleri, engelli çocukların kaynaştırılmasında drama.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Drama uygulamaları,dramanın önemi
2 Dramada lider ve katılımcılar
3 Drama sürecindeki ögeler
4 Dramanın normal gelişim gösteren çocuk açısından sağladığı yararlar
5 Dramanın engelli çocuk açısından sağladığı yararlar
6 Drama uygulamalarında özel teknikler
7 Engelli çocukların kaynaştırılmasında dramanın kullanımı
8 Engelli çocuklar için drama etkinliği planlarken dikkat edilmesi gerekenler
9 Ulusal ve uluslar arası kaynaklarda özel eğitimde kullanılan drama teknikleri
10 Engelli çocuklar için drama etkinliği planlama teknikleri
11 Engelli çocuklara yönelik örneklerin incelenmesi
12 Engelli çocuklar için drama etkinliği planlama
13 Hazırlanan etkinliklerin uygulanması
14 Drama uygulamalarının değerlendirilmesi

Köksal Aksoy, A. (2015). Okul Öncesi Eğitimde Drama. Ankara: Hedef Yayıncılık. Ataman.A.(Edit).2003.Farklı Gelişen Çocuklar. Epilson Yayıncılık. İstanbul Aral,N.,Baran,G.,Bulut,Ş.,ve Çimen,S.2003.Eğitimde Drama. YaPa Yayıncılık,İstanbul Aral,N. Ve Gürsoy,F.2007.Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitim.Morpa Yayınları.İstanbul.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Quiz 2 60
Rol Oynama / Dramatize Etme 1 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 2 1 2
Derse Katılım 14 2 28
Rol Oynama / Dramatize Etme 1 1 1
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 1 14
Okuma 14 1 14
Performans 1 1 1
Quiz için Bireysel Çalışma 2 2 4
Toplam İş Yükü (saat) 65

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5 5 5 5 5 5 5 5 5 4 3 5 4 3 5
ÖÇ 2 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 4 5 4 3 4
ÖÇ 3 5 5 5 5 4 5 4 4 4 5 4 5 4 3 5
ÖÇ 4 5 5 5 5 5 5 4 4 5 5 4 5 5 3 5
ÖÇ 5 5 5 5 5 5 5 4 5 5 5 4 5 5 3 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek