Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CGB717 | ÖZEL EĞİTİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Özel Öğretim Yöntemleri dersi ilköğretim eğitim programının amaçlarını tartışabilmeyi, eğitim ve öğretimin ilkelerini ve programın uygulamasıyla ilgili genel esasları incelemeyi, öğretim programını işitme engelli öğrencilerin dil ve bilgi düzeylerine göre konu açılımları yaparak uyarlamayı, farklı düzeylerde işitme engelli öğrenciler için grup dil dersi ve birebir eğitim derslerini planlamayı ve uygulamayı amaçlamaktadır.
Dr. Öğr. Üyesi Hamza ÖZ
1 | Özel eğitim ve temellerini tartışabilecektir. |
2 | Özel eğitimle ilgili yasa ve yönetmelikleri tartışabilecektir. |
3 | ailede özel gereksinimli birey olması durumunda anne-baba, aile ve uzman ilişkisi ve ailede yaşanan duyguları sıralayabilecektir. |
4 | Erken çocukluk özel eğitimi ve bu konudaki uygulamaları betimleyebilecektir. |
5 | Değişik yetersizlik türlerini tanımlayabilecektir. |
Birinci Öğretim
--
--
Bu ders; İlköğretimin genel amaçları, esasları, ilkeleri ve özel eğitimin amaçları, esasları ve ilkeleri,İlköğretim ders programlarının tanıtılması, işitme engelli öğrencilere uygunluğunun tartışılması,İlköğretim programının konu içerikleri, bu içeriğin özel eğitim programları içeriği ile karşılaştırılması,İşitme engelli öğrenciler için ilköğretim ders programı hazırlama yöntemleri, ' Okulumuz' ünitesinin haftalık ders programının birlikte hazırlanması,İşitme engelli öğrenciler için birinci sınıf düzeyinde 'Evimiz ve ailemiz' ünitesinin haftalık ders programının birlikte hazırlanması,İlköğretim programının öğretim yöntemleri, işitme engellilerde özel öğretim yöntemleri ve karşılaştırılması,İlköğretim öğretim programlarını farklı düzeylerdeki işitme engelli öğrencilere uyarlama,İlköğretim öğretim programlarını farklı düzeylerdeki işitme engelli öğrencilere uyarlama,İlköğretim öğretim programlarında yer alan öğretim materyalleri, işitme engellilerde kullanılan öğretim materyalleri ve bunların karşılaştırılması,İlköğretim öğretim programlarında yer alan öğretim yöntemleri ve teknikleri, işitme engellilerde kullanılan özel öğretim yöntemleri ve teknikleri,İlköğretim öğretim programlarında kullanılan değerlendirme yöntemleri, işitme engellilerde kullanılan değerlendirme yöntemleri,Ödevlerin incelenmesi ve tartışılması,İlköğretimin farklı sınıflarına ilişkin yıllık plan, ünite planı, ders planı hazırlama. İşitme engelli öğrenciler için bu planların uyarlanması ve birebir çalışma planı hazırlama,İşitme engelli öğrenciler için farklı sınıflarda ve farklı dil ve bilgi düzeyindeki öğrenciler için grup dil dersi planı ve birebir çalışma planı yazma, planların değerlendirilmesi; konularını içermektedir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Özel Eğitimin Temelleri | ||
2 | Özel Eğitimin Temelleri’ne devam | ||
3 | Yasa-yönetmelikler, gönderme süreci-tanılama süreci, RAM, değerlendirme Anne-babalar, aileler, özel gereksinimli olma durumu—aile uzman ilişkisi, ailede yaşananlar | ||
4 | Erken Çocukluk Özel Eğitimi | ||
5 | Zihinsel Yetersizlik | ||
6 | Öğrenme Güçlükleri-ADHD | ||
7 | Duygusal ve Davranışsal Bozukluklar | ||
8 | Otizm Spektrum Bozukluğu, | ||
9 | İletişim Bozukluklar | ||
10 | İşitme Yetersizliği | ||
11 | Görme Yetersizliği | ||
12 | Fiziksel Yetersizlikler ve Seyrek Rastlanan Bozukluklar | ||
13 | Üstün Zekalılar ve Üstün Yetenekliler | ||
14 | Dikkat eksikliği ve hiperaktivite |
Coşkun, İ., Dündar, Ş., & Parlak, C. (2014). Türkiye’de özel eğitim alanında yapılmış lisansüstü tezlerin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (2008-2013). Ege Eğitim Dergisi, 15(2), 375-396.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 70 |
Quiz | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 5 | 1 | 5 |
Gözlem | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 |
Toplam İş Yükü (saat) | 69 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 |
ÖÇ 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 |
ÖÇ 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 |