GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
CGB710 ÇOCUK VE DİN Seçmeli Ders Grubu 4 8 3,00

Lisans


Türkçe


Din eğitiminin tabiatı ve amacı hakkındaki tartışmalarla ilgili farkındalık meydana getirmek. İnsanların ve toplumların hayatında dinin anlamına ve dini yaşayışın kalitesine din eğitiminin katkısını sorgulamak. Öğrencilerin hayatları boyunca karşılaşabilecekleri dini anlayış ve yaşayışla ilgili teorik ve pratik problemlere yer vermek; bu problemlere çözüm üretmeleri için öğrencileri teşvik etmek. Tarihsel bir perspektifle geçmişte kabul gören din eğitimi anlayışları yanında ve günümüzde tartışılan belli başlı din eğitimi yaklaşımları eleştirel bir gözle inceleyerek özgün bir din eğitimi formasyonu kazanmalarına imkan sağlamak.


-


1 Allah tasavvurunun tarihi gelişimini inceleyerek gelenek ve nakillerin Allah tasavvurunun oluşmasındaki rollerini belirlemek;
2 İnsanları hayatın manasını aramaya çağırmak ve bu arayışı canlı tutmak;
3 Din eğitiminin ne zaman başladığını, nasıl geliştiğini, bu gelişmeyi etkileyen sebepleri ve olumlu gelişmeye katkıda bulunacak metotları belirlemeye çalışmak ;
4 Din eğitimini inanılan dinin eğitimi olarak ele almak ve vahiyden gelen bilgileri sistemleştirip eğitime müsait hale getirmek;
5 Din eğitimi faaliyetlerini değerlendirmek ve her alandaki eğitim etkinliklerinin verimli yürütülmesine yardımcı olacak metotlar geliştirmek;

Birinci Öğretim


-


-


Din Eğitimi Bilimi ve Tarihi Din Eğitimi ve Öğretiminin Temelleri


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Din Eğitimi Bilimi ve Tarihi
2 Din Eğitimi ve Öğretiminin Temelleri
3 Avrupa Birliği Ülkelerinde Din Eğitimi: Kuram ve Uygulamalar
4 İlköğretimde Din Eğitimi
5 Ortaöğretimde Din Eğitimi
6 Ortaöğretimde Din Eğitimi
7 Yükseköğretimde Din Eğitimi
8 Ailede Din Eğitimi
9 Camilerde Din Eğitimi
10 Kur’an Kurslarında Din Eğitimi
11 Dini Danışmanlık: Tanımı ve Tarihi
12 Engelli Çocuğa Sahip Ailelere Yönelik Manevi Destek Eğitimi
13 Sosyal Hizmetlerde Dini Danışmanlık ve Din Hizmetleri
14 Aile İrşat ve Rehberlik Bürolarında Dini Danışmanlık ve Din Hizmetleri

Vergote, A. (1978). Çocuklukta din. Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 22(1), 315-329.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 40
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 60
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 60
Final Sınavı için Bireysel Çalışma 1 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
Derse Katılım 1 14 14
Soru-Yanıt 1 4 4
Beyin Fırtınası 1 14 14
Bireysel Çalışma 1 14 14
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 1 3 3
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 3 3
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 3 3
Okuma 1 14 14
Toplam İş Yükü (saat) 75

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5 4 4 3 3 2 2 3 2 3 2 3 4 4 4
ÖÇ 2 4 3 2 2 2 2 3 3 3 2 3 2 3 2 3
ÖÇ 3 2 5 5 4 5 4 5 4 5 4 3 2 3 4 5
ÖÇ 4 4 5 3 5 4 2 5 4 2 3 5 4 5 3 3
ÖÇ 5 4 5 3 5 4 2 5 4 3 5 4 5 3 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek