Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CGB707 | TÜRK TOPLUMUNDA VE FARKLI KÜLTÜRLERDE ÇOCUK | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Farklı kültürlerde ve Türkiye’de çocuk olgusu, değişen dünyada çocuk, farklı toplumlarda ve Türk toplumunda çocuk anlayışı, çocuğa bakış, çocuk ve çocukluğun algılanışını, kültürün çocuğun yaşantısına ve yaşam kalitesine etkisi ile ilgili farklılıkları ve temel bilgiler kazandırmaktır.
Prof.Dr.Sevinç POLAT
1 | Kültürü ve kültür kavramının özelliklerin bilir. |
2 | Çocuk ve çocukluk kavramlarını tanımlar. |
3 | Kültürel bağlamda çocuğun değerini açıklar. |
4 | Çocuğun gelişim alanlarına göre kültürel etkilerin farkında olur. |
5 | Kültür ve ebeveynlik ilişkisini açıklar. |
6 | Tarihsel süreç içerisinde çocuğa verilen önem ve değeri kavrar. |
7 | Çocukluk ve oyun kültürünü açıklayabilme |
8 | Farklı kültürlerdeki dezavantajlı çocukları tanımlar. |
9 | Farklı Kültürlerde çocuk ve eğitim hayatını bilir. |
10 | Farklı toplumlarda çocuk yetiştirme ve ailelerin çocuklara davranışları ile ilgili bilgi sahibi olur. |
Birinci Öğretim
-
[Yok]
Türk toplumu ve farklı toplumlarda kültürün aile, çocuk ve çocukluk yaşamına yansıması
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Kültür ve Çocuk Kavramı | ||
2 | Tarihsel süreçte çocuğa yönelik yaklaşımlar | ||
3 | Toplumsal Gelişmelerin Çocukluğun Ortaya Çıkışına Etkileri | ||
4 | Türk Toplumunda Çocuk | ||
5 | Farklı Kültürlerde Çocuk ve Eğitim Hayatı | ||
6 | Çocukluk ve Oyun Kültürü | ||
7 | Türk toplumunda gelenekler/yaşam tarzı | ||
8 | Türk Toplumunda ve Farklı Kültürlerde Çocuk Oyunları | ||
9 | Çocukla İlgili Gelenek ve Göreneklere Örnekler | ||
10 | Farklı Kültürlerde Çocuğun Gündelik Hayatı | ||
11 | Farklı Kültürlerde Dezavantajlı Çocukları | ||
12 | Günümüzde Çocukluk /Gelecekte Çocukluk | ||
13 | Aile Yaşam Döngüsü | ||
14 | Aile ve Aile Türleri/Ebeveynlik Kuramları |
Cultural Anthropology. William A. Haviland, Harald E. L. Prins, Dana Walrath, Bunny Mcbride. Türkçesi: Kültürel Antropoloji. Çev. İnan Deniz Erguvan Sarıoğlu. Kaknüs Yayınları, 1. Baskı, 2008, İstanbul. Ders Notları Farklı Kültürlerde Aile ve Çocuk.(Eds.Arzu Özyürek, Asya Çetin),Vize Yayıncılık,Ankara,2021.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 70 |
Ev Ödevi | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 2 | 1 | 2 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Ev Ödevi | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (saat) | 77 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 5 | 5 | 3 | 4 | 2 |
ÖÇ 2 | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 6 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 |
ÖÇ 7 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 8 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 9 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 10 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |