GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
CGB705 ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE BİLİM VE TEKNOLOJİ Seçmeli Ders Grubu 4 8 3,00

Lisans


Türkçe


Bu derste öğrencilerin, bilimin ve teknolojinin çocuğun eğitimindeki ve gelişimindeki öneminin kavranmaları, bilim ve teknoloji temelli etkinlikler planlayıp, uygulayabilme becerileri kazanmaları amaçlanmaktadır.



1 Teknolojinin çocuğun gelişimindeki önemini kavrayarak eğitimde teknolojiyi kullanabilecektir.
2 Okul öncesi dönemde bilimin önemini açıklayabilecektir.
3 Okul öncesi dönemde bilimsel düşünce ve bilimsel süreç becerilerini açıklayabilecektir.
4 Okul öncesinde bilim ve teknolojiyi kullanarak etkinlik planlayabilecektir.
5 Okul öncesinde bilim ve teknoloji eğitimi için ihtiyaç duyduğu etkinliğe yönelik materyal hazırlayıp uygulayabilecektir.

Birinci Öğretim


-


-


Çocuk Bilim ve Teknoloji dersi; bilin çocuğun hayatına katkısı, etkinlikleri bilim ile bütünleştirebilme, teknolojinin çocuğun hayatındaki yeri ve çocukla teknolojiyi etkin kullanma ile ilgili becerileri içermektedir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Okul Öncesi Dönemde Beyin Gelişimi
2 Okul Öncesi Dönemde Bilimsel Düşüncenin Gelişimi ve Bilimsel Süreç Becerileri
3 Okul Öncesi Dönemde Teknoloji
4 Okul Öncesi Dönemde Bilim Eğitimi, Önemi ve Bilim Eğitiminde Yer Alan Temel Bilimsel Alanlar
5 Okul Öncesi Eğitimde Bilim-Teknoloji Temelli Etkinlikler ve Eğitimcinin Rolü
6 Okul Öncesi Dönemde Bilim Etkinliği Planlama-Uygulama ve Değerlendirme
7 Okul Öncesi Dönemde Bilim Etkinliği Planlama-Uygulama ve Değerlendirme
8 Okul Öncesi Dönemde Bilim Eğitiminde Proje Temelli Yaklaşım ve Proje Örnekleri
9 Okul Öncesi Dönemde Bilim Eğitiminde STEM Yaklaşımı ve Uygulama Örnekleri
10 Proje Yaklaşımı Temelli Bilim Etkinliği Uygulama Projelerin Sunumu
11 Proje Yaklaşımı Temelli Bilim Etkinliği Uygulama Projelerin Sunumu
12 Proje Yaklaşımı Temelli Bilim Etkinliği Uygulama Projelerin Sunumu
13 Proje Yaklaşımı Temelli Bilim Etkinliği Uygulama Projelerin Sunumu
14 Proje Yaklaşımı Temelli Bilim Etkinliği Uygulama Projelerin Sunumu,

Projelerin Sunumu, Adalet Kandır vd., “Etkinliklerle Bilim Eğitimi”, Efil Yayınevi, Ankara, 2012, (ISBN: 978-605-4579-13-6) 35-245..



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 70
Quiz 1 30
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Soru-Yanıt 14 1 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 1 7
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 1 14
Quiz için Bireysel Çalışma 7 1 7
Toplam İş Yükü (saat) 73

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 1 4 3 3 3 3 2 3 2 3 2 1 4 1 3
ÖÇ 2 3 1 3 3 2 3 3 3 3 4 3 4 3 2 2
ÖÇ 3 3 3 1 3 3 2 3 2 3 2 3 2 2 3 3
ÖÇ 4 1 3 3 2 3 3 2 3 3 3 2 3 3 3 2
ÖÇ 5 3 3 3 3 3 3 2 3 2 4 3 3 2 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek