| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| CGB705 | ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE BİLİM VE TEKNOLOJİ | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 8 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Bu derste öğrencilerin, bilimin ve teknolojinin çocuğun eğitimindeki ve gelişimindeki öneminin kavranmaları, bilim ve teknoloji temelli etkinlikler planlayıp, uygulayabilme becerileri kazanmaları amaçlanmaktadır.
| 1 | Teknolojinin çocuğun gelişimindeki önemini kavrayarak eğitimde teknolojiyi kullanabilecektir. |
| 2 | Okul öncesi dönemde bilimin önemini açıklayabilecektir. |
| 3 | Okul öncesi dönemde bilimsel düşünce ve bilimsel süreç becerilerini açıklayabilecektir. |
| 4 | Okul öncesinde bilim ve teknolojiyi kullanarak etkinlik planlayabilecektir. |
| 5 | Okul öncesinde bilim ve teknoloji eğitimi için ihtiyaç duyduğu etkinliğe yönelik materyal hazırlayıp uygulayabilecektir. |
Birinci Öğretim
-
-
Çocuk Bilim ve Teknoloji dersi; bilin çocuğun hayatına katkısı, etkinlikleri bilim ile bütünleştirebilme, teknolojinin çocuğun hayatındaki yeri ve çocukla teknolojiyi etkin kullanma ile ilgili becerileri içermektedir.
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Okul Öncesi Dönemde Beyin Gelişimi | ||
| 2 | Okul Öncesi Dönemde Bilimsel Düşüncenin Gelişimi ve Bilimsel Süreç Becerileri | ||
| 3 | Okul Öncesi Dönemde Teknoloji | ||
| 4 | Okul Öncesi Dönemde Bilim Eğitimi, Önemi ve Bilim Eğitiminde Yer Alan Temel Bilimsel Alanlar | ||
| 5 | Okul Öncesi Eğitimde Bilim-Teknoloji Temelli Etkinlikler ve Eğitimcinin Rolü | ||
| 6 | Okul Öncesi Dönemde Bilim Etkinliği Planlama-Uygulama ve Değerlendirme | ||
| 7 | Okul Öncesi Dönemde Bilim Etkinliği Planlama-Uygulama ve Değerlendirme | ||
| 8 | Okul Öncesi Dönemde Bilim Eğitiminde Proje Temelli Yaklaşım ve Proje Örnekleri | ||
| 9 | Okul Öncesi Dönemde Bilim Eğitiminde STEM Yaklaşımı ve Uygulama Örnekleri | ||
| 10 | Proje Yaklaşımı Temelli Bilim Etkinliği Uygulama Projelerin Sunumu | ||
| 11 | Proje Yaklaşımı Temelli Bilim Etkinliği Uygulama Projelerin Sunumu | ||
| 12 | Proje Yaklaşımı Temelli Bilim Etkinliği Uygulama Projelerin Sunumu | ||
| 13 | Proje Yaklaşımı Temelli Bilim Etkinliği Uygulama Projelerin Sunumu | ||
| 14 | Proje Yaklaşımı Temelli Bilim Etkinliği Uygulama Projelerin Sunumu, |
Projelerin Sunumu, Adalet Kandır vd., “Etkinliklerle Bilim Eğitimi”, Efil Yayınevi, Ankara, 2012, (ISBN: 978-605-4579-13-6) 35-245..
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 70 |
| Quiz | 1 | 30 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
-
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Quiz | 1 | 1 | 1 |
| Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
| Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
| Quiz için Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 73 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
| ÖÇ 1 | 1 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 1 | 4 | 1 | 3 |
| ÖÇ 2 | 3 | 1 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 2 | 2 |
| ÖÇ 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 |
| ÖÇ 4 | 1 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 |
| ÖÇ 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 |