Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CGB705 | ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE BİLİM VE TEKNOLOJİ | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 8 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Bu derste öğrencilerin, bilimin ve teknolojinin çocuğun eğitimindeki ve gelişimindeki öneminin kavranmaları, bilim ve teknoloji temelli etkinlikler planlayıp, uygulayabilme becerileri kazanmaları amaçlanmaktadır.
1 | Teknolojinin çocuğun gelişimindeki önemini kavrayarak eğitimde teknolojiyi kullanabilecektir. |
2 | Okul öncesi dönemde bilimin önemini açıklayabilecektir. |
3 | Okul öncesi dönemde bilimsel düşünce ve bilimsel süreç becerilerini açıklayabilecektir. |
4 | Okul öncesinde bilim ve teknolojiyi kullanarak etkinlik planlayabilecektir. |
5 | Okul öncesinde bilim ve teknoloji eğitimi için ihtiyaç duyduğu etkinliğe yönelik materyal hazırlayıp uygulayabilecektir. |
Birinci Öğretim
-
-
Çocuk Bilim ve Teknoloji dersi; bilin çocuğun hayatına katkısı, etkinlikleri bilim ile bütünleştirebilme, teknolojinin çocuğun hayatındaki yeri ve çocukla teknolojiyi etkin kullanma ile ilgili becerileri içermektedir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Okul Öncesi Dönemde Beyin Gelişimi | ||
2 | Okul Öncesi Dönemde Bilimsel Düşüncenin Gelişimi ve Bilimsel Süreç Becerileri | ||
3 | Okul Öncesi Dönemde Teknoloji | ||
4 | Okul Öncesi Dönemde Bilim Eğitimi, Önemi ve Bilim Eğitiminde Yer Alan Temel Bilimsel Alanlar | ||
5 | Okul Öncesi Eğitimde Bilim-Teknoloji Temelli Etkinlikler ve Eğitimcinin Rolü | ||
6 | Okul Öncesi Dönemde Bilim Etkinliği Planlama-Uygulama ve Değerlendirme | ||
7 | Okul Öncesi Dönemde Bilim Etkinliği Planlama-Uygulama ve Değerlendirme | ||
8 | Okul Öncesi Dönemde Bilim Eğitiminde Proje Temelli Yaklaşım ve Proje Örnekleri | ||
9 | Okul Öncesi Dönemde Bilim Eğitiminde STEM Yaklaşımı ve Uygulama Örnekleri | ||
10 | Proje Yaklaşımı Temelli Bilim Etkinliği Uygulama Projelerin Sunumu | ||
11 | Proje Yaklaşımı Temelli Bilim Etkinliği Uygulama Projelerin Sunumu | ||
12 | Proje Yaklaşımı Temelli Bilim Etkinliği Uygulama Projelerin Sunumu | ||
13 | Proje Yaklaşımı Temelli Bilim Etkinliği Uygulama Projelerin Sunumu | ||
14 | Proje Yaklaşımı Temelli Bilim Etkinliği Uygulama Projelerin Sunumu, |
Projelerin Sunumu, Adalet Kandır vd., “Etkinliklerle Bilim Eğitimi”, Efil Yayınevi, Ankara, 2012, (ISBN: 978-605-4579-13-6) 35-245..
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 70 |
Quiz | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 |
Toplam İş Yükü (saat) | 73 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 1 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 1 | 4 | 1 | 3 |
ÖÇ 2 | 3 | 1 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 2 | 2 |
ÖÇ 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 |
ÖÇ 4 | 1 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 |
ÖÇ 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 |