Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CGB701 | ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE MÜZİK | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 3,00 |
Lisans
Erken çocukluk döneminden itibaren çocukların sahip olduğu müzik becerilerini öğrenecek, müziğin kullanımını, müzik öğretme tekniklerini ve ilgili alanda gerekli ortam ve donanımın geliştirilmesini öğrenecektir
1 | Okul öncesi eğitim programındaki hedeflere ulaşmada müziğin kullanımını organize eder. |
2 | Okul öncesi eğitimde müziğin önemini, müzik ve eğitim ilişkisini tartışır |
3 | Çocuğunun müzik gelişimi ve müzikal becerileri ifade eder |
4 | Okul öncesi eğitimde müziğin önemini, müzik ve eğitim ilişkisini tartışır. |
5 | Müzik etkinlikleriyle bütünleştirilmiş sarmal eğitim modelini tasarlayabilecektir |
6 | Okul öncesi eğitim kurumlarında müzik eğitimi ile ilgili eğitim ortamı ve donanımı düzenler. |
Birinci Öğretim
yok
yok
Çocuk gelişiminde müziğin önemi, müzik ve eğitim ilişkisi, çocuklarda müzik gelişimi, çocukların müzikal becerileri, Okul öncesi eğitim programındaki hedeflere ulaşmada müziğin kullanımı, Okul öncesi eğitim programındaki hedeflere ulaşmada müziğin kullanımına uygun repertuar oluşturma, Çocuk şarkılarının tanıtımı, Çocuk şarkılarının analizi, Çocuk şarkılarının seçiminde dikkat edilecek ölçütler, Okul öncesi çocuklarına şarkı öğretme teknikleri, Okul öncesi eğitim kurumlarında müzik eğitimi ile ilgili eğitim ortamı oluşturulması, Okul öncesi eğitim kurumlarında müzik eğitimi ile ilgili donanımın oluşturulması, Müzik etkinlikleriyle bütünleştirilmiş sarmal eğitim modeli, Müzik eğitiminde farklı yaklaşımlar; konularını içermektedir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Okul öncesi eğitimde müziğin önemi | ||
2 | Müzik ve eğitim ilişkisi | ||
3 | Çocuklarda müzik gelişimi | ||
4 | Çocuklarda müzikal beceriler | ||
5 | Okul öncesi eğitim programındaki hedeflere ulaşmada müziğin kullanımı | ||
6 | Okul öncesi eğitim programındaki hedeflere ulaşmada müziğin kullanımına uygun repertuar oluşturma | ||
7 | Çocuk şarkılarının tanıtımı | ||
8 | Çocuk şarkılarının analizi | ||
9 | Çocuk şarkılarının seçiminde dikkat edilecek ölçütler | ||
10 | Okul öncesi çocuklarına şarkı öğretme teknikleri | ||
11 | Okul öncesi eğitim kurumlarında müzik eğitimi ile ilgili eğitim ortamı oluşturulması | ||
12 | Okul öncesi eğitim kurumlarında müzik eğitimi ile ilgili donanımın oluşturulması | ||
13 | Müzik etkinlikleriyle bütünleştirilmiş sarmal eğitim modeli | ||
14 | Müzik eğitiminde farklı yaklaşımlar |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 70 |
Quiz | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 |
Toplam İş Yükü (saat) | 73 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 4 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 5 | 3 | 2 | 3 | 2 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 6 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 |