Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CGB353 | ÖZEL DURUMU OLAN ÇOCUKLAR I | Ders | 3 | 5 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Özel gereksinimli çocuklar ve onların genel özellikleri hakkında bilgi ve beceri kazandırmak. Özel gereksinimli olma nedenleri, teşhis ve eğitimleri hakkında bilgi kazandırmak. Kaynaştırma uygulamaları hakkında bilgi kazandırmak. Ailelerle birlikte çalışma hususunda bilgi kazandırmak.
Öğrt. Hakan ATALAY
1 | -Özel gereksinimli çocukların hangi özelliklere sahip olduğunu açıklar. |
2 | -Ülkemizdeki özel eğitim uygulamalarının dünü ve bugünü hakkında bilgi verir. |
3 | -Bireyselleştirilmiş eğitim uygulamalarının nasıl gerçekleştirildiğini açıklar. |
4 | -Özel eğitim destek hizmetlerini örnekler vererek açıklar. |
5 | -Özel gereksinimli çocukların aile etkileşimini bilir. |
Birinci Öğretim
--
--
Özel gereksinimi olan çocuklar ve özel eğitim, gelişimsel yetersizlikler, zihinsel yetersizlik ve otistik bozukluklar, öğrenme güçlükleri, işitme yetersizlikleri, dil ve konuşma bozuklukları, duygu ve davranış bozuklukları, görme yetersizlikleri, bedensel yetersizlikler, üstün zeka ve yetenek, kaynaştırma, erken eğitim, Dünyada ve Türkiye’de özel eğitim uygulamaları.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Özel durumu olan Çocuklar dersin tanıtımı, temel kavramlar | ||
2 | Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı Nedir? Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı Hangi Öğrenciler İçin Hazırlanır? Bireyselleştirilmiş Eğitim Programının İçeriğinde Neler Yer Alır? İzleme ve Değerlendirme | ||
3 | Hangi Öğrenciler İçin Öğretim Bireyselleştirilir / Uyarlanır? Öğretimin Bireyselleştirilmesi Neden Gereklidir? | ||
4 | Özel durumu olan çocuklar ve aile | ||
5 | Zihinsel Yetersizliğin Tanımı Zihinsel Yetersizliğin Sınıflandırılması Zihinsel Yetersizliğin Tanılanması / Değerlendirilmesi | ||
6 | Zihinsel Yetersizliğin Yaygınlığı Zihinsel Yetersizliğin Nedenleri Zihinsel Yetersizliği Önleme Çalışmaları | ||
7 | Zihinsel Yetersizliği Olan Çocukların Özellikleri Zihinsel Yetersizliği Olan çocuklara Yönelik Öğretim Ortamları ve Programları Zihinsel Yetersizliği Olan çocuklara Yönelik Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||
8 | İşitme Kaybı tanımı İşitme Süreci İşitme Kaybının Tipleri ve yaygınlığı | ||
9 | İşitme Kaybının nedenleri İşitme Yetersizliği Olan Öğrencilerin Özellikleri İşitme Yetersizliği Olan Çocukların Değerlendirilmesi | ||
10 | İşitme Yetersizliği Olan Öğrencilerin Eğitimi Etkili Öğretimsel Stratejileri Kullanma İşitme Yetersizliği Olan Öğrenciler İçin Tavsiye Edilen Eğitsel Uygulamalar | ||
11 | Görme Yetersizliğinin Tanımı ve Sınıflandırılması Yaygınlık Görme Yetersizliğinin Nedenleri Görme Yetersizliği Olan Öğrencilerin Özellikleri | ||
12 | Görme Yetersizliği Olan Öğrencileri Değerlendirme Öğretim ve Hizmetlerin Planlanması | ||
13 | Bireyselleştirilmiş Eğitim Programlarını Planlama Öğretim Süreçlerinde Uyarlamalar | ||
14 | Görme Yetersizliği Olan Öğrenciler İçin Eğitim Ortamları |
Adıgüzel Ö. (2019). Eğitimde Yaratıcı Drama, Pegem Akademi
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 40 |
Quiz | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 60 |
Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
--
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Soru-Yanıt | 1 | 1 | 1 |
Beyin Fırtınası | 14 | 2 | 35 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 35 |
Toplam İş Yükü (saat) | 77 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 |
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 |
ÖÇ 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |