Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ADSL-064 | SANAT VE KİMYA | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 2,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı sanat ile kimya arasındaki bağı anlatmak, sanat eserlerinde kullanılan kimyasalların içeriklerinden ve kimyadaki gelişimin sanat eserleri özerine olan etkisinden bahsetmek, sanat eserlerinin karşı karşıya kaldığı kimyasal tehlikeleri anlatmak ve bunlardan korunması ve restorasyonu hakkında bilgi vererek öğrencilerin farkındalıklarını arttırmak, sanat eserlerinin özelliklerini belirlemede kullanılan kimyasal ve spektroskopik yöntemler hakkında bilgi vermektir.
Dr. Öğr. Üyesi Hatice ARI
1 | Kimya ve sanat arasındaki bağı açıklar. |
2 | Boyaların kimyasal özelliklerini ve sanat eserlerinde kullanımlarına yönelik bilgi sahibi olur. |
3 | Kil, çömlek, seramik, cam, resim, heykel, fotoğraf vb. gibi sanat eserlerinde kullanılan kimyasalları listeler. |
4 | Mücevherlerin kimyasal özelliklerini ve onlara uygulanan kimyasal işlemleri açıklar. |
5 | Sanat eserlerinin gerçek ya da sahte olup olmadığını belirlemek için uygulanan yöntemleri listeler. |
6 | Sanat eserlerinin üretimindeki kimyasal tehlikeleri ve restorasyon yöntemlerini açıklar. |
7 | Sanat eserlerinin özelliklerini belirlemede kullanılan kimyasal ve spektroskopik yöntemleri karşılaştırır. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Sanat ve kimyanın tanımı ve amacı, renkler ve boyalar, kimyanın kil-çömlek-seramik, cam, resim, heykel, fotoğraf vb. gibi alanlardaki etkisi, mücevherlerin kimyasal özellikleri, sanat eserlerinde sahtecilik tespiti, sanat eserlerinin karşı karşıya kaldı kimyasal tehlikeler ve bunlardan korunması ile restorasyonu, sanat eserlerinin özelliklerini belirlemede kullanılan kimyasal ve spektroskopik yöntemler gibi teorik konuları içerir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Kimya ve sanat arasındaki ilişki | Düz anlatım, soru-cevap, örnek gösterim | Önerilen ders materyallerinden okuma |
2 | Sanatta kimyanın kullanımı, Kimyanın gelişiminin sanat üzerine etkileri | Düz anlatım, soru-cevap, örnek gösterim | Önerilen ders materyallerinden okuma |
3 | Renkler ve boyalar | Düz anlatım, soru-cevap, örnek gösterim | Önerilen ders materyallerinden okuma |
4 | Kil-çömlek-seramik sanatı ve kimya | Düz anlatım, soru-cevap, örnek gösterim | Önerilen ders materyallerinden okuma |
5 | Cam sanatı ve kimya | Düz anlatım, soru-cevap, örnek gösterim | Önerilen ders materyallerinden okuma |
6 | Resim sanatı ve kimya | Düz anlatım, soru-cevap, örnek gösterim | Önerilen ders materyallerinden okuma |
7 | Heykel sanatı ve kimya | Düz anlatım, soru-cevap, örnek gösterim | Önerilen ders materyallerinden okuma |
8 | Fotoğrafçılık ve kimya | Düz anlatım, soru-cevap, örnek gösterim | Önerilen ders materyallerinden okuma |
9 | Mücevherler ve kimya | Düz anlatım, soru-cevap, örnek gösterim | Önerilen ders materyallerinden okuma |
10 | Sanatta sahteciliğin tespit edilme yöntemleri | Düz anlatım, soru-cevap, örnek gösterim | Önerilen ders materyallerinden okuma |
11 | Sanat eserlerinin özelliklerini belirlemede kullanılan kimyasal yöntemler | Düz anlatım, soru-cevap, örnek gösterim | Önerilen ders materyallerinden okuma |
12 | Sanat eserlerinin özelliklerini belirlemede kullanılan spektroskopik yöntemler | Düz anlatım, soru-cevap, örnek gösterim | Önerilen ders materyallerinden okuma |
13 | Sanat eserlerinin korunması ve restorasyonu | Düz anlatım, soru-cevap, örnek gösterim | Önerilen ders materyallerinden okuma |
14 | Sanatta kimyasal tehlikeler | Düz anlatım, soru-cevap, örnek gösterim | Önerilen ders materyallerinden okuma |
1. Barbara R. Greenberg, Dianne Patterson, Art in Chemistry, Chemistry in Art, Teacher Ideas Press, 2nd ed (2008) 2. Anne Gaquere-Parker, Cass D. Parker, Chemistry and Art, Kendall Hunt Publishing; 2nd ed (2014) 3. Dersi veren öğretim üyesinin ders notları, önereceği güncel kaynaklar (web siteleri, makaleler vb.)
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Quiz | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (saat) | 46 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | |||||||||||||||
ÖÇ 2 | |||||||||||||||
ÖÇ 3 | |||||||||||||||
ÖÇ 4 | |||||||||||||||
ÖÇ 5 | |||||||||||||||
ÖÇ 6 | |||||||||||||||
ÖÇ 7 |