Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EBL702 | İNFERTİLİTE | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, infertil çiftlerin ve yardımcı üreme tekniklerine başvuran çiftlerin tanı, değerlendirme ve tedavi yöntemleri ve hemşirelik yaklaşımına ilişkin bilgi ve beceri kazanmaktır.
Doç. Dr. Rukiye HÖBEK AKARSU
1 | İnfertilite nedenlerini tanımlar. |
2 | İnfertillite risk faktörlerini tanımlar. |
3 | İnfertilitenin çiftler üzerindeki psikososyal etkilerini açıklar |
4 | İnfertilite tedavi yöntemlerini açıklar |
5 | Yardımcı üreme tekniklerini açıklar |
6 | Yardımcı üreme teknikleri ile ilgili son gelişmeleri anlatır |
7 | İnfertilite tanı ve tedavisinde hastanın eğitim gereksinimini saptar. |
8 | İnfertilite tanı ve tedavisinde hastanın danışmanlık gereksinimlerini saptar. |
9 | İnfertilite tedavisi ve etik sorunları tanımlar. |
10 | İnfertil çiftin değerlendirilmesini tanımlar. |
Birinci Öğretim
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Başka öneri bulunmamaktadır.
Bu ders, infertil çiftlerin ve yardımcı üreme tekniklerine başvuran çiftlerin tanı, değerlendirme ve tedavi yöntemlerine ilişkin bilgi ve uygulamaları kapsar.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Doğurganlık bilinci geliştirme | Sunu, beyin fırtınası, soru cevap | |
2 | İnfertilite sorunu prevalans, risk faktörleri, nedenleri | Sunu, beyin fırtınası, soru cevap | |
3 | İnfertilitenin çiftler üzerindeki psikososyal etkileri | Sunu, beyin fırtınası, soru cevap | |
4 | İnfertil çiftin değerlendirilmesi | Sunu, beyin fırtınası, soru cevap | |
5 | İnfertilitede tedavi yaklaşımları | Sunu, beyin fırtınası, soru cevap | |
6 | İnfertil çiftlerin tanı, tedavi sürecinde hemşirelik yaklaşımı I | Sunu, beyin fırtınası, soru cevap | |
7 | Yardımcı üreme teknikleri (YÜT) ve son gelişmeler | Sunu, beyin fırtınası, soru cevap | |
8 | İnfertil çiftlerin tanı, tedavi sürecinde hemşirelik yaklaşımı II | Sunu, beyin fırtınası, soru cevap | |
9 | İnfertilite tedavisi ve etik sorunlar | Sunu, beyin fırtınası, soru cevap | |
10 | İnfertil çiftlerde eğitim ve danışmanlık süreci I | Sunu, beyin fırtınası, soru cevap | |
11 | İnfertil çiftlerde eğitim ve danışmanlık süreci II | Sunu, beyin fırtınası, soru cevap | |
12 | İnfertil çiftlerde sağlıklı yaşam biçimi davranışları geliştirme ve hemşirenin rolü I | Sunu, beyin fırtınası, soru cevap | |
13 | İnfertil çiftlerde sağlıklı yaşam biçimi davranışları geliştirme ve hemşirenin rolü II | Sunu, beyin fırtınası, soru cevap | |
14 | İnfertilite tedavi sürecinde hasta ve çalışan güvenliği | Sunu, beyin fırtınası, soru cevap |
1. Demirci N, Beji NK. İnfertilite Hemşireliği El Kitabı, Nobel Tıp Kitabevi
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 80 |
Ev Ödevi | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Ev Ödevi | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (saat) | 66 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 |
ÖÇ 2 | 4 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 3 | 4 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 4 | 4 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 3 | 1 | 1 |
ÖÇ 5 | 4 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 6 | 1 | 1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 4 | 1 |
ÖÇ 7 | 1 | 3 | 4 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 |
ÖÇ 8 | 2 | 4 | 5 | 1 | 2 | 5 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 9 | 2 | 2 | 4 | 1 | 1 | 2 | 1 | 5 | 1 | 5 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 |
ÖÇ 10 | 1 | 2 | 4 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 |