GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
EBL702 İNFERTİLİTE Seçmeli Ders Grubu 3 5 3,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, infertil çiftlerin ve yardımcı üreme tekniklerine başvuran çiftlerin tanı, değerlendirme ve tedavi yöntemleri ve hemşirelik yaklaşımına ilişkin bilgi ve beceri kazanmaktır.


Dr. Öğr. Üyesi Aslı URAL


1 İnfertilite nedenlerini tanımlar.
2 İnfertillite risk faktörlerini tanımlar.
3 İnfertilitenin çiftler üzerindeki psikososyal etkilerini açıklar
4 İnfertilite tedavi yöntemlerini açıklar
5 Yardımcı üreme tekniklerini açıklar
6 Yardımcı üreme teknikleri ile ilgili son gelişmeleri anlatır
7 İnfertilite tanı ve tedavisinde hastanın eğitim gereksinimini saptar.
8 İnfertilite tanı ve tedavisinde hastanın danışmanlık gereksinimlerini saptar.
9 İnfertilite tedavisi ve etik sorunları tanımlar.
10 İnfertil çiftin değerlendirilmesini tanımlar.

Birinci Öğretim


Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.


Başka öneri bulunmamaktadır.


Bu ders, infertil çiftlerin ve yardımcı üreme tekniklerine başvuran çiftlerin tanı, değerlendirme ve tedavi yöntemlerine ilişkin bilgi ve uygulamaları kapsar.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Doğurganlık bilinci geliştirme Soru cevap sunu Sunu hazırlama
2 İnfertilite sorunu prevalans, risk faktörleri, nedenleri Soru cevap sunu Sunu hazırlama
3 İnfertilitenin çiftler üzerindeki psikososyal etkileri Soru cevap sunu Sunu hazırlama
4 İnfertil çiftin değerlendirilmesi Soru cevap sunu Sunu hazırlama
5 İnfertilitede tedavi yaklaşımları Soru cevap sunu Sunu hazırlama
6 İnfertil çiftlerin tanı, tedavi sürecinde hemşirelik yaklaşımı I Soru cevap sunu Sunu hazırlama
7 Yardımcı üreme teknikleri (YÜT) ve son gelişmeler Soru cevap sunu Sunu hazırlama
8 İnfertil çiftlerin tanı, tedavi sürecinde hemşirelik yaklaşımı II Soru cevap sunu Sunu hazırlama
9 İnfertilite tedavisi ve etik sorunlar Soru cevap sunu Sunu hazırlama
10 İnfertil çiftlerde eğitim ve danışmanlık süreci I Soru cevap sunu Sunu hazırlama
11 İnfertil çiftlerde eğitim ve danışmanlık süreci II Soru cevap sunu Sunu hazırlama
12 İnfertil çiftlerde sağlıklı yaşam biçimi davranışları geliştirme ve hemşirenin rolü I Soru cevap sunu Sunu hazırlama
13 İnfertil çiftlerde sağlıklı yaşam biçimi davranışları geliştirme ve hemşirenin rolü II Soru cevap sunu Sunu hazırlama
14 İnfertilite tedavi sürecinde hasta ve çalışan güvenliği Soru cevap sunu Sunu hazırlama

1. Demirci N, Beji NK. İnfertilite Hemşireliği El Kitabı, Nobel Tıp Kitabevi 2. Vefikulucay Yılmaz, D., & Güner Emül, T. (Ed.). (2021). İnfertilite hemşireliği. Ankara: Akademisyen Kitabevi. 3.Kırca, N., & Öngen, M. (2020). İnfertilite Tedavilerinde Etik Sorunlar. Türkiye Biyoetik Dergisi, 7(1), 12-20. 4.DÖNMEZ, Ç. Ç., & EMÜL, T. G. (2019). İNFERTİLİTE TEDAVİSİNDE ORTAYA ÇIKAN KOMPLİKASYONLAR VE HEMŞİRELİK YAKLAŞIMLARI. International Journal of Social and Humanities Sciences Research (JSHSR), 6(43), 2958-2966.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 80
Ev Ödevi 1 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 1 2 2
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 2 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 7 3 21
Okuma 14 1 14
Ev Ödevi 2 8 16
Toplam İş Yükü (saat) 69

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 4 1 1 1 2 2 1 2 1 3 1 1 1 2 1
ÖÇ 2 4 2 1 1 1 2 1 2 1 2 1 1 1 1 1
ÖÇ 3 4 2 2 2 1 2 2 2 1 1 2 1 1 1 1
ÖÇ 4 4 2 2 1 1 1 1 1 1 1 1 2 3 1 1
ÖÇ 5 4 1 2 2 1 2 1 2 1 2 1 1 1 1 1
ÖÇ 6 1 1 2 3 1 2 2 2 2 2 1 2 2 4 1
ÖÇ 7 1 3 4 2 1 2 1 2 1 2 1 1 1 2 1
ÖÇ 8 2 4 5 1 2 5 2 1 1 1 1 1 1 1 1
ÖÇ 9 2 2 4 1 1 2 1 5 1 5 1 1 2 1 1
ÖÇ 10 1 2 4 1 2 2 1 2 1 2 2 1 1 1 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek