GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
EBL702 İNFERTİLİTE Seçmeli Ders Grubu 3 5 3,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, infertil çiftlerin ve yardımcı üreme tekniklerine başvuran çiftlerin tanı, değerlendirme ve tedavi yöntemleri ve hemşirelik yaklaşımına ilişkin bilgi ve beceri kazanmaktır.


Doç. Dr. Rukiye HÖBEK AKARSU


1 İnfertilite nedenlerini tanımlar.
2 İnfertillite risk faktörlerini tanımlar.
3 İnfertilitenin çiftler üzerindeki psikososyal etkilerini açıklar
4 İnfertilite tedavi yöntemlerini açıklar
5 Yardımcı üreme tekniklerini açıklar
6 Yardımcı üreme teknikleri ile ilgili son gelişmeleri anlatır
7 İnfertilite tanı ve tedavisinde hastanın eğitim gereksinimini saptar.
8 İnfertilite tanı ve tedavisinde hastanın danışmanlık gereksinimlerini saptar.
9 İnfertilite tedavisi ve etik sorunları tanımlar.
10 İnfertil çiftin değerlendirilmesini tanımlar.

Birinci Öğretim


Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.


Başka öneri bulunmamaktadır.


Bu ders, infertil çiftlerin ve yardımcı üreme tekniklerine başvuran çiftlerin tanı, değerlendirme ve tedavi yöntemlerine ilişkin bilgi ve uygulamaları kapsar.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Doğurganlık bilinci geliştirme Sunu, beyin fırtınası, soru cevap
2 İnfertilite sorunu prevalans, risk faktörleri, nedenleri Sunu, beyin fırtınası, soru cevap
3 İnfertilitenin çiftler üzerindeki psikososyal etkileri Sunu, beyin fırtınası, soru cevap
4 İnfertil çiftin değerlendirilmesi Sunu, beyin fırtınası, soru cevap
5 İnfertilitede tedavi yaklaşımları Sunu, beyin fırtınası, soru cevap
6 İnfertil çiftlerin tanı, tedavi sürecinde hemşirelik yaklaşımı I Sunu, beyin fırtınası, soru cevap
7 Yardımcı üreme teknikleri (YÜT) ve son gelişmeler Sunu, beyin fırtınası, soru cevap
8 İnfertil çiftlerin tanı, tedavi sürecinde hemşirelik yaklaşımı II Sunu, beyin fırtınası, soru cevap
9 İnfertilite tedavisi ve etik sorunlar Sunu, beyin fırtınası, soru cevap
10 İnfertil çiftlerde eğitim ve danışmanlık süreci I Sunu, beyin fırtınası, soru cevap
11 İnfertil çiftlerde eğitim ve danışmanlık süreci II Sunu, beyin fırtınası, soru cevap
12 İnfertil çiftlerde sağlıklı yaşam biçimi davranışları geliştirme ve hemşirenin rolü I Sunu, beyin fırtınası, soru cevap
13 İnfertil çiftlerde sağlıklı yaşam biçimi davranışları geliştirme ve hemşirenin rolü II Sunu, beyin fırtınası, soru cevap
14 İnfertilite tedavi sürecinde hasta ve çalışan güvenliği Sunu, beyin fırtınası, soru cevap

1. Demirci N, Beji NK. İnfertilite Hemşireliği El Kitabı, Nobel Tıp Kitabevi



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 80
Ev Ödevi 1 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 2 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 7 2 14
Ev Ödevi 1 8 8
Toplam İş Yükü (saat) 66

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 4 1 1 1 2 2 1 2 1 3 1 1 1 2 1
ÖÇ 2 4 2 1 1 1 2 1 2 1 2 1 1 1 1 1
ÖÇ 3 4 2 2 2 1 2 2 2 1 1 2 1 1 1 1
ÖÇ 4 4 2 2 1 1 1 1 1 1 1 1 2 3 1 1
ÖÇ 5 4 1 2 2 1 2 1 2 1 2 1 1 1 1 1
ÖÇ 6 1 1 2 3 1 2 2 2 2 2 1 2 2 4 1
ÖÇ 7 1 3 4 2 1 2 1 2 1 2 1 1 1 2 1
ÖÇ 8 2 4 5 1 2 5 2 1 1 1 1 1 1 1 1
ÖÇ 9 2 2 4 1 1 2 1 5 1 5 1 1 2 1 1
ÖÇ 10 1 2 4 1 2 2 1 2 1 2 2 1 1 1 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek