Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EBL701 | TRANSKÜLTÜREL BAKIM | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Toplumun kültürel özelliklerini ve kültürel değişimlerini tanımasını sağlayarak; primer olarak kadın, yenidoğan ve çocuğun, sekonder olarak da aile ve toplum sağlığının korunması ve geliştirilmesinde transkültürel ebelik bakımının önemini vurgulayarak transkültürel ebelik bakımına yönelik yaklaşımları öğretmek.
Öğr. Gör. Emine İlkin
1 | Kültür kavramını bilir. |
2 | Toplumun kültürel değerlerinin farkında olur. |
3 | Bakım vermede kültürün önemini, kültürel değerlerin etkisini kavrar. |
4 | Bakım verdiği bireyin yaşadığı toplumun kültürel özelliklerini tanır. |
5 | Değer yargıları inanç sistemlerinin bireyin yaşamına etkisini anlar. |
6 | Bakım gereksinimlerinin birey/aile/toplumun kültürüne özgü karşılanması konularını dikkate alarak kültürlerarası bakım verme bilgi ve becerisini kazanır. |
7 | Gebelik doğum ve doğum sonu dönemde uygulanan kültürel/kültürler arası yaklaşımları bilir. |
8 | Kültürler arası değerlerin (transkültürel) farkında olur. |
9 | Cinsiyet, etnik ve nesil farklılıklarını anlar. |
10 | sağlık, hastalık, kültür ilişkisini açıklar. |
Birinci Öğretim
Ön koşulu bulunmamaktadır.
Yok
Dersin Tanıtımı, Amacı Kültür kavramı ve tanımları, kültürel unsurlar, Kültürün sağlıktaki yeri ve önemi, sağlık ve hastalık kavramı ve kültürle ilişkisi, sağlığı etkileyen sosyo kültürel faktörler Kültürlerarası (Transkültür) kavramı, Kültürlerarası İletişim ( Değerler, İnançlar) Kültürlerarası Sağlık Yaklaşımları Ebelik Bakımında Kültürel Yaklaşım ve Önemi Doğum Öncesi, Doğum ve Doğum Sonrası ve Çocuk Bakımında Kültürlerarası Ebelik Yaklaşımları Kadın Sağlığını Etkileyen Kültürel Uygulamalar ve Ebelik Yaklaşımları Türk Kültürü ve Türk Kültüründe ebelik Doğum öncesi, doğum, doğum sonrası ve çocuk bakımında kültürel uygulamalar Avrupa Ülkelerinde ebelik (Fransa, Hollanda) Doğum öncesi, doğum, doğum sonrası ve çocuk bakımında kültürel uygulamalar Avrupa Ülkelerinde ebelik (Almanya, İngiltere) Doğum öncesi, doğum, doğum sonrası ve çocuk bakımında kültürel uygulamalar
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı, Amacı | ||
2 | Kültür kavramı ve tanımları, kültürel unsurlar, | ||
3 | Kültürün sağlıktaki yeri ve önemi, sağlık ve hastalık kavramı ve kültürle ilişkisi, sağlığı etkileyen sosyokültürel faktörler | ||
4 | Kültürlerarası (Transkültür) kavramı, Kültürlerarası İletişim (Değerler, İnançlar) | ||
5 | Kültürlerarası Sağlık Yaklaşımları | ||
6 | Ebelik Bakımında Kültürel Yaklaşım ve Önemi | ||
7 | Doğum Öncesi, Doğum ve Doğum Sonrası ve Çocuk Bakımında Kültürlerarası Ebelik Yaklaşımları | ||
8 | Kadın Sağlığını Etkileyen Kültürel Uygulamalar ve Ebelik Yaklaşımları | ||
9 | Türkiye de gebelik ve lohusalık dönemine yönelik geleneksel/kültürel uygulamalar | ||
10 | Türkiye de yenidoğan dönemine yönelik geleneksel/kültürel uygulamalar | ||
11 | Farklı Kültürlerde Kadın ve Ebe İlişkisi | ||
12 | Avrupa Ülkelerinde ebelik (Fransa, Hollanda); Doğum öncesi, doğum, doğum sonrası ve çocuk bakımında kültürel uygulamalar | ||
13 | Avrupa Ülkelerinde ebelik (Almanya, İngiltere); Doğum öncesi, doğum, doğum sonrası ve çocuk bakımında kültürel uygulamalar | ||
14 | Dersin kazanımlarının değerlendirilmesi |
1. Tortumluoğlu G, Okanlı A, Özer N. Hemşirelik bakımında kültürel yaklaşım ve önemi. Uluslar arası İnsan Bilimleri Dergisi 7.10.2004;1-12. 2. Bayık Temel A. Kültürlerarası Hemşirelik Eğitimi. Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 2008;11(2):92-101. 3. Bolsoy N, Sevil Ü. Sağlık, Hastalık ve Kültür Etkileşimi. Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 2006;9(3):72-87. 4. Transkültürel Hemşirelik ve Ebelik Sempozyum Kitabı, 2009
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 80 |
Quiz | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
Toplam İş Yükü (saat) | 66 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 |
ÖÇ 7 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 8 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 |
ÖÇ 9 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 10 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |