GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
HBYSD704 HEMŞİRELİK UYGULAMASI V: HEMŞİRELİK ESASLARI Seçmeli Ders Grubu 4 8 7,00

Lisans


Türkçe


Bu derste, öğrencinin klinik deneyimini artırmak amacıyla bakım gereksimi olan bireye hemşirelik süreci sistemini kullanarak bütüncül hasta bakımı vermesi ve hemşirelik girişimlerine ilişkin bilgi ve deneyim kazanması amaçlanmaktadır.


Doç. Dr. Betül KUŞ


1 Hemşirelik bakım sürecini planlar.
2 Hastaya verilecek eğitimi planlar,uygular ve değerlendirir.
3 Hemşireliğin Esasları dersi öğretim uygulamasında farklı ortamlara/koşullara uyum gösterir.
4 Hastaya holistik bakım verir.
5 Bireyin gereksinimine uygun olarak bağımsız ya da sağlık ekibi ile iş birliği içinde sağlık eğitimi verir.

Birinci Öğretim


Hemşirelik esaslar dersinin almış olmak


Yok


Öğrencinin gereksinimi doğrultusunda belirlenen kliniklerde, holistik bakım modelini temel alarak hasta bakımı vermesi, hemşirelik girişimlerine ilişkin bilgi / deneyim kazanmasını içerir.


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dahili Bilimler klinik uygulaması Tartışma,Gözlem,Soru-cevap - -
2 Dahili Bilimler klinik uygulaması Tartışma,Gözlem,Soru - -
3 Dahili Bilimler klinik uygulaması Tartışma,Gözlem,Soru - -
4 Dahili Bilimler klinik uygulaması Tartışma,Gözlem,Soru - -
5 Cerrahi Bilimler klinik uygulaması Tartışma,Gözlem,Soru - -
6 Cerrahi Bilimler klinik uygulaması Tartışma,Gözlem,Soru - -
7 Cerrahi Bilimler klinik uygulaması Tartışma,Gözlem,Soru - -
8 Cerrahi Bilimler klinik uygulaması Tartışma,Gözlem,Soru - -
9 Yoğun Bakım klinik uygulaması Tartışma,Gözlem,Soru - -
10 Yoğun Bakım klinik uygulaması Tartışma,Gözlem,Soru - -
11 Yoğun Bakım klinik uygulaması Tartışma,Gözlem,Soru - -
12 Yoğun Bakım klinik uygulaması Tartışma,Gözlem,Soru - -
13 Yoğun Bakım klinik uygulaması Tartışma,Gözlem,Soru - -
14 Yoğun Bakım klinik uygulaması Tartışma,Gözlem,Soru - -

1. Birol L. Hemşirelik Süreci. Etki matbacılık. İzmir. 2005 2. Öz F. Sağlık Alanında Temel Kavramlar. İmaj İç ve Dış Ticaret AŞ. Ankara. 2004. 3. Harkreader H. Fundamentals of Nursing W.B. Saunders Company 2000 USA 4. Akça Ay F. ve ark. Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar, ve Beceriler. Nobel Tıp Kitapevleri İstanbul. 2011 5. Akça Ay F. ve ark. Temel Hemşirelik Kavramlar, İlkeler, Uygulamalar. Medikal Yayıncılık. İstanbul. 2008 6. Ulusoy F. Görgülü S. Hemşirelik Esasları Temel Kuram, Kavram, İlke ve Yöntemler.. Cilt I, Ankara. 2001 7. Sparks S. Taylor C.M. The Nursing Process in: Sparks and Taylor’s Nursing Diagnosis Reference Manual. 2005 8. Rosdahl C. B. Problem-Solving and the nursing process. İn: Textbook of Basic Nursing. -Atatürk Üniversitesi Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi 9. Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri ile ilgili diğer süreli yayınlar 10. Velioğlu P. Hemşirelikte Kavram ve Kuramlar. Alaş ofset. İstanbul 1999



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 50
Uygulama/Pratik 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Var


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 0 7
Laboratuvar 14 0 7
Gösterme 14 10 140
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 2 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 7 1 7
Toplam İş Yükü (saat) 178

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 5 5
ÖÇ 2 5 5
ÖÇ 3 5
ÖÇ 4 5 5
ÖÇ 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek