Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HEM742 | OKUL SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 2,00 |
Lisans
Türkçe
Bu ders, okuldaki sağlık hizmetlerinin planlanması ve okul sağlığıi uygulamalarına ilişkin bilgi ve beceri kazandırmayı amaçlamaktadır.
Öğr.Gör.Aydan DOĞAN
1 | Okul çağı çocukların özelliklerini açıklar |
2 | Okul sağlığı hemşiresinin rol ve işlevlerini açıklar |
3 | Okul toplumunun sağlık problemlerini tanımlar |
4 | Okul toplumuna yönelik sağlık eğitimi programı planlar ve uygular |
5 | Tarama programlarını tanımlar |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu ders, okul sağlığı ile ilgili kavram ve teorilerini, okul sağlığı hemşireliğin gelişimini, rollerini yasal boyutunu. Aynı zamanda okul toplumunun gelişimsel dönemlerine göre risk belirleme, aile içi iletişim, kültürel özellikler ve okul gelişimlerinin geliştirilmesine yönelik bilgileri içermektedir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Okul sağlığı hemşireliğine giriş, tarihsel gelişimi,okul sağlığı hemşireliğinin yasal yönü | Beyin fırtınası, anlatım | Yok |
2 | Okul sağlığı hemşireliğinde kullanılan modeller, okul hemşireliği kavramları ve rolü | Soru- cevap, anlatım | Yok |
3 | Büyüme ve gelişme, okula giriş muayenesi ve taramalar | Soru- cevap, anlatım | Yok |
4 | Okullarda hastalık önleme, beslenme,skolyoz, cilt bozuklukları, ağız diş sağlığı | Beyin fırtınası, anlatım | Yok |
5 | Kronik hastalığı olan öğrencilere yaklaşım. Diyabet, astım, obezite, tııbi alet kullanan öğrenciler | Soru- cevap, anlatım | Yok |
6 | Okul çevresi ve güvenliği | Balık kılçığı, anlatım | Yok |
7 | Okul çocuklarında ruh sağlığı sorunları | Örnek olay, soru cevap, anlatım | Yok |
8 | Okul çocuklarında kaza ve yaralanma ilkyardım | Soru- cevap, anlatım | Yok |
9 | Okullarda sağlığı geliştirme | Soru- cevap, anlatım | Yok |
10 | Okul sağlığı hemşiresi ve teknoloji kullanımı,okullarda bulaşıcı hastalıklar ve salgınlar | Rol oynama, soru cevap,anlatım | Yok |
11 | Okul sağlığı hemşireliğinde afet ve acil durum yönetimiı | Beyin fırtınası, anlatım | yok |
12 | Özel gereksinimli çocuklar | Beyin fırtınası, anlatım | Yok |
13 | Okul sağlığı hemşireliğinde araştırma ve kanıta dayalı uygulama | Beyin fırtınası, anlatım | Yok |
14 | Okul çalışanı için sağlığın geliştirilmesi ve sağlık hizmetleri | Soru- cevap, anlatım | Yok |
"1. Lewis KD, Bear BJ.(2009) Manual Of School Health. Second Edition. Saunders, 2002. 2. Allender, J., Rector, C., Warner, K. 2. Santrock, J. (2011). Yaşam boyu gelişim-life span development. Yüksel, G. (Çev. Ed.). İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık. 3. Erci B, Aktürk Ü.(2023) Okul Sağlığı Hemşireliği. Ankara. Nobel 4. Şahinöz, T., Şahinöz, S., & Kıvanç, A. (2017). Sağlığı geliştirmenin en kolay yolu: Okul sağlığı. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 6(4), 303-312. 5. Ulutaşdemir, N., Balsak, H., Çopur, E. Ö., & Demiroğlu, N. (2016). Halk sağlığı hemşireliğinin bir dalı: okul sağlığı hemşireliği. Turkiye Klinikleri J Public Health Nurs-Special Topics, 2(1), 121-4. 6. Sağlan, Y., & Bilge, U. (2018). Adolesan ve okul sağlığı. Turkiye Klinikleri Family Medicine-Special Topics, 9(6), 11-16.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Quiz | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 1 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (saat) | 46 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 2 | |||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 3 | ||||||||
ÖÇ 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 4 | 2 | 3 | ||
ÖÇ 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | |
ÖÇ 5 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 |