Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HEM740 | ÇOCUKLUK DÖNEMLERİNDE BÜYÜME VE GELİŞME | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 2,00 |
Lisans
Türkçe
Öğrencinin, çocukluk dönemlerindeki büyüme ve gelişme süreçlerini anlaması ve bu bilgiyi mesleki uygulamalarda etkili bir şekilde kullanabilmesi için gerekli becerileri kazanması amaçlanmaktadır.
Prof.Dr.Sevinç POLAT, Doç. Dr. Ayşe ŞENER TAPLAK , Dr. Öğr. Üyesi Selda YÜZER ALSAÇ
1 | Büyüme gelişmeyi yaş dönemlerine göre değerlendirebilir |
2 | Çocukların gelişim düzeylerini izlemek ve değerlendirmek için uygun yöntemleri kullanır |
3 | Çocuğun değişik yaş gruplarına ilişkin özelliklerini bilir |
4 | Büyüme ve gelişmeye etki eden faktörleri bilir |
5 | Büyüme ve gelişme ile ilgili normalden sapmaları tespit edebilir |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Dersin kapsamı, çocukluk dönemindeki büyüme ve gelişme süreçlerini anlamak ve bu süreçleri etkileyen faktörleri incelemeyi içerir. Bu kapsam altında, fiziksel, bilişsel, duygusal ve sosyal gelişimin farklı yönlerini ele alınır. Ayrıca, çocuk gelişimindeki temel prensipler ve bu prensiplerin hemşirelik pratiğine nasıl uygulanabileceği de incelenir. Öğrenciler, çocuk gelişimi alanındaki temel teorik bilgiyi edinirken, aynı zamanda bu bilgileri klinik uygulamalarda ve profesyonel ortamlarda nasıl kullanacaklarını da öğrenirler.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Büyüme Ve Gelişmesiyle İlgili Kavramlar Gelişimin İlkeleri Büyüme Ve Gelişmeyi Etkileyen Faktörler | Slayt sunumu, anlatım | Yok |
2 | Büyüme Ve Gelişmenin İzlenmesi Ve Değerlendirilmesi Sistemlerin Büyüme Ve Gelişmesi | Slayt sunumu, anlatım | Yok |
3 | Gelişim Dönemi Kuramlarının Hemşireliğe Uygulanması | Slayt sunumu, anlatım | Yok |
4 | Büyüme ve Gelişmenin İzlenmesi ve Değerlendirilmesinde Kullanılan Yöntemler | Slayt sunumu, anlatım | Yok |
5 | Yaş Dönemlerine Göre Fiziksel Büyüme | Slayt sunumu, anlatım | Yok |
6 | Yaş Dönemlerine Göre Motor Gelişim | Slayt sunumu, anlatım | Yok |
7 | Yaş Dönemlerine Göre Kişilik Gelişimi | Slayt sunumu, anlatım | Yok |
8 | Yaş Dönemlerine Göre Dil Gelişimi | Slayt sunumu, anlatım | Yok |
9 | Yaş Dönemlerine Göre Cinsel Gelişim | Slayt sunumu, anlatım | Yok |
10 | Yaş Dönemlerine Göre Ahlaki Gelişim | Slayt sunumu, anlatım | Yok |
11 | Yaş Dönemlerine Göre Sosyal-Duygusal Gelişim | Slayt sunumu, anlatım | Yok |
12 | Büyüme ve Gelişmeye İlişkin Sık Görülen Sorunlar | Slayt sunumu, anlatım | Yok |
13 | Büyüme ve Gelişmeye İlişkin Sık Görülen Sorunlar | Slayt sunumu, anlatım | Yok |
14 | Dersin genel değerlendirilmesi | Slayt sunumu, anlatım | Yok |
1.) Conk, Z., Başbakkal, Z., Yılmaz, B.H., Bolışık, B., (2014) Pediatri Hemşireliği, Akademisyen Tıp Kitabevi.Ankara. 2.) Çavuşoğlu, H.,(2015) Çocuk Sağlığı Hemşireliği, Sistem Ofset Basımevi, Ankara. 3.) Kavaklı, A.:(1992) Çocukluk Yaşlarında Büyüme Gelişme, Hilal Matbaacılık, İstanbul. 4.)Törüner, K.E., Büyükgönenç, L., (2013) Çocuk Sağlığı Temel Hemşirelik Yaklaşımları, Göktuğ Yayıncılık, Ankara. 5.)Yavuzer, H.(2003) Çocuğunuzun İlk 6 Yılı, 19. Basım, Remzi Kitabevi, İstanbul. 6.)Yiğit, R., (2009), Çocukluk Dönemlerinde Büyüme ve Gelişme, Sistem Ofset Baskı ve Yayıncılık, Ankara
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Rapor Sunma | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Rapor Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
Rapor Sunma | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 2 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 2 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 56 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 2 | 3 | 1 | |||||||
ÖÇ 2 | 1 | 1 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 3 | 2 | 3 | |
ÖÇ 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | 2 | 3 | |
ÖÇ 5 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 3 | 3 | 2 | 1 |