Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HEM235 | HEMŞİRELİK ESASLARI | Ders | 2 | 3 | 12,00 |
Lisans
Türkçe
Öğrencinin hemşireliğin temel felsefesini ve sağlık sistemi içinde hemşirenin rolünü ve öğrenci hemşire olarak kendi rolünü kavramasına yardımcı olmak, Öğrenciye hemşirelik bakımında temel kuram, kavram, ilke ve yöntemlere ilişkin bilgi ve beceri kazandırmak, öğrenciye hemşirelik bakımında temel kuram, kavram, ilke ve yöntemlere ilişkin bilgi ve beceri kazandırmak beklenmektedir.
Doç.Dr.Betül Ünsal
1 | Öğrencinin hemşirelik mesleğinin toplumdaki yerini, diğer mesleklerle olan ilişkilerini, görev, yetki ve sorumluluklarını tanımasına yardım etmesini sağlar. |
2 | İnsanı kendine özgü varlığı ve gereksinimleri içinde, çevresi ve toplumla birlikte, bütüncül bir anlayışla ele alır. |
3 | Hemşirelik / sağlık bakımında temel kuram, kavram, etik ilke ve yöntemlere ilişkin bilgileri öğrenir. |
4 | Temel insan gereksinimlerini ve bu doğrultuda sağlıklı/ hasta bireylere bakım vermede gerekli bilgiyi kavramasını sağlar. |
5 | Temel insan gereksinimleri doğrultusunda sağlıklı ve hasta bireylere bakım verme becerisini kazanır. |
6 | Hemşirelik bakımı verirken problem çözme ve planlı bakım verme yeteneğini kazanmasını sağlar. |
7 | Sağlıklı/ hasta bireylere sağlık eğitimi yapabilme yetisini kazanmasını sağlar. |
Birinci Öğretim
Yok
None
Sağlık ve hastalıkla ilgili kavramlar, sağlığın psikososyal yönü, sağlığı geliştirmeye yönelik model ve stratejiler, yaşam dönemleri gibi değişik özelliklerine göre sağlığı geliştiren uygulama ve yaklaşımları kapsar.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Hastanın kabulü ve taburculuk işlemi | Ders sunumu, Beyin fırtınası, Senaryo | Okuma/araştırma | |
2 | Hasta Güvenliği | Anlatım, Soru-Cevap, Vaka analizi, grup çalışması, seminer | Okuma/araştırma | |
3 | Enfeksiyon kontrolü ve uygulamaları | Ders sunumu, Beyin fırtınası, Senaryo, Beceri öğretimi | Okuma/Araştırma | |
4 | Sıvı elektrolit dengesi ve bozuklukları | Ders sunumu, Beyin fırtınası,Senaryo | Okuma/Araştırma | |
5 | Doku bütünlüğünün sağlanması ve yara bakımı bakımı | Ders sunumu, Beyin fırtınası, Senaryo, Beceri öğretimi | Okuma/Araştırma | |
6 | Hareket ve vücut mekanikleri- Sıcak soğuk uygulamalar | Ders sunumu, Beyin fırtınası, Senaryo | Anlatım, Soru-Cevap, Okuma/Araştırma | |
7 | Parenteral İlaç Uygulamaları | Ders sunumu, Beyin fırtınası, Senaryo, Beceri öğretimi | Okuma/Araştırma | |
8 | I.V. sıvı tedavisi ve kan tranfüzyon uygulamaları | Ders sunumu, Beyin fırtınası, Senaryo, Beceri öğretimi | Okuma/Araştırma | |
9 | Uyku, ölüm kavramı | Ders sunumu, Beyin fırtınası, Grup Tartışması | Okuma, Araştırma | |
10 | Hospis ve Palyatif bakım | Anlatım, Grup çalışması, Vaka Çalışması | Okuma,Araştırma | |
11 | Solunum sistemi | Ders sunumu, Beyin fırtınası, Senaryo, Beceri öğretim | Anlatım, Soru-Cevap, Okuma/Araştırma | |
12 | Beslenme | Ders sunumu, Beyin fırtınası, Senaryo, Beceri öğretimi | Okuma/Araştırma | |
13 | Bağırsak boşaltım sistemi | Ders sunumu, Beyin fırtınası, Senaryo, Beceri öğretimi | Anlatım, Soru-Cevap, Okuma/Araştırma | |
14 | Üriner boşaltım sistemi | Ders sunumu, Beyin fırtınası, Senaryo, Beceri öğretimi | Anlatım, Soru-Cevap, Okuma/Araştırma |
1. "Atabek Aştı, Türkinaz, Karadağ Ayişe. Hemşirelik Esasları, Hemşirelik bilim ve sanatı. Akademi Basın ve Yayıncılık, Şubat 2012, İstanbul. 2. Babadağ K, Atabek Aştı T. Hemşirelik Esasları Uygulama Rehberi. 1. Baskı, İstanbul Medikal Yayıncılık. 2008. 3. Erdemir F. (Editör) Hemşirelik tanıları el kitabı. Nobel Kitabevleri. Ankara. 2012. Ulusoy M.F. Görgülü R.S. (1995) Hemşirelik Esasları-Temel Kuram, Kavram, İlke ve Yöntemler, Cilt I, Ankara. Çağın Ofset 4. Klinik uygulama becerileri ve yöntemleri (2011). (T. Atabek Aştı ve A. Karadağ, cev.editörleri). Adana. Nobel Kitabevi. (orjinali. Perry and Potter Clinical Nursing Skilis and Techniques, 2006"
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 40 |
Quiz | 1 | 10 |
Laboratuvar Sınavı | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Uygulama var
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 6 | 84 |
Uygulama/Pratik | 14 | 8 | 112 |
Laboratuvar | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü (saat) | 297 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 3 | |||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | ||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | ||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | ||||||||
ÖÇ 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 6 | 5 | 5 | ||||||||
ÖÇ 7 | 3 | 3 |