[GeriDon]

[DersOgretimPlani]


[DersinKodu] [DersinAdi] [DersinTuru] [Yil] [YariYil] [Ects]
ADSL-101 Bilimsel Muhakeme Becerileri Seçmeli Ders Grubu 2 3 2,00

[Lisans]


Türkçe


Bu ders ile bilimsel muhakeme becerileri hakkında temel kavramlar açıklanmaktadır.


Öğr.Gör. Taner YILMAZ


1 Bilimsel muhakemenin özelliklerini ve fen başarısı ile ilişkisini bilir,
2 Fen kavramlarının öğretiminde bilimsel muhakemenin önemini bilir,
3 Farklı düşünme türlerini bilir: (İlişkisel düşünme; kombinasyonel düşünme; olasılıklı düşünme; orantısal düşünme; hipotetik düşünme)
4 Tahmin-gözlem-açıklama yöntemi ile bilimsel muhakemeyi açıklar.
5 Fen eğitimi yoluyla bilişsel gelişimi hızlandırma etkinlikleri tasarlayabilir

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Bilimsel muhakemenin özellikleri ve fen başarısı ile ilişkisi; bilimsel muhakeme ve kavram öğretimi; soyut işlemler dönemi özellikleri; değişkenleri belirleme ve kontrol etme (bağımlı ve bağımsız değişken, kontrol edilen değişken vb.); ilişkisel düşünme; kombinasyonel düşünme; olasılıklı düşünme; orantısal düşünme; hipotetik düşünme; tahmin-gözlem-açıklama yöntemi ile bilimsel muhakeme; fen eğitimi yoluyla bilişsel gelişimi hızlandırma etkinlikleri.


[Hafta] [Teorik] [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Bilimsel muhakemenin özellikleri-Bilimsel muhakemenin fen başarısı ile ilişkisi
2 Bilimsel muhakeme ve kavram öğretimi
3 Soyut işlemler dönemi özellikleri
4 Değişkenleri belirleme ve kontrol etme (bağımlı ve bağımsız değişken, kontrol edilen değişken vb.)
5 İlişkisel düşünme
6 Kombinasyonel düşünme
7 Olasılıklı düşünme
8 Orantısal düşünme
9 Hipotetik düşünme
10 Tahmin-gözlem-açıklama yöntemi ile bilimsel muhakeme
11 Fen eğitimi yoluyla bilişsel gelişimi hızlandırma etkinlikleri
12 Etkinlik Uygulamaları-I
13 Etkinlik Uygulamaları-II
14 Etkinlik Uygulamaları-III

Ünlü, Z. K. , Yüzüak, A. V. , Gödek, Y., & Dökme, İ. (Editor), (2019). Bilimsel Muhakeme Becerileri ile Düşünme Sanatı . Ankara: Anı Yayıncılık. Adey, P. S., Shayer, M., & Yates, C. (1989). Thinking Science: Student and Teachers’ Materials for the CASE Intervention. (London: Nelson (1st Edition)).



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri [Adet] [Deger]
Quiz 2 100
[Toplam] 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri [Adet] [Deger]
Final Sınavı 1 100
[Toplam] 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


[Etkinlikler] [Sayisi] [Suresi] [ToplamIsYuku]
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 2 2 4
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 7 1 7
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 3 3
Quiz için Bireysel Çalışma 2 6 12
[ToplamIsYuku] 55

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10
[OC] 1
[OC] 2
[OC] 3
[OC] 4
[OC] 5
[PCOCAciklama]