Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ADSL-101 | Bilimsel Muhakeme Becerileri | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 2,00 |
Lisans
Türkçe
Bu ders ile bilimsel muhakeme becerileri hakkında temel kavramlar açıklanmaktadır.
Öğr.Gör. Taner YILMAZ
1 | Bilimsel muhakemenin özelliklerini ve fen başarısı ile ilişkisini bilir, |
2 | Fen kavramlarının öğretiminde bilimsel muhakemenin önemini bilir, |
3 | Farklı düşünme türlerini bilir: (İlişkisel düşünme; kombinasyonel düşünme; olasılıklı düşünme; orantısal düşünme; hipotetik düşünme) |
4 | Tahmin-gözlem-açıklama yöntemi ile bilimsel muhakemeyi açıklar. |
5 | Fen eğitimi yoluyla bilişsel gelişimi hızlandırma etkinlikleri tasarlayabilir |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bilimsel muhakemenin özellikleri ve fen başarısı ile ilişkisi; bilimsel muhakeme ve kavram öğretimi; soyut işlemler dönemi özellikleri; değişkenleri belirleme ve kontrol etme (bağımlı ve bağımsız değişken, kontrol edilen değişken vb.); ilişkisel düşünme; kombinasyonel düşünme; olasılıklı düşünme; orantısal düşünme; hipotetik düşünme; tahmin-gözlem-açıklama yöntemi ile bilimsel muhakeme; fen eğitimi yoluyla bilişsel gelişimi hızlandırma etkinlikleri.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Bilimsel muhakemenin özellikleri-Bilimsel muhakemenin fen başarısı ile ilişkisi | ||
2 | Bilimsel muhakeme ve kavram öğretimi | ||
3 | Soyut işlemler dönemi özellikleri | ||
4 | Değişkenleri belirleme ve kontrol etme (bağımlı ve bağımsız değişken, kontrol edilen değişken vb.) | ||
5 | İlişkisel düşünme | ||
6 | Kombinasyonel düşünme | ||
7 | Olasılıklı düşünme | ||
8 | Orantısal düşünme | ||
9 | Hipotetik düşünme | ||
10 | Tahmin-gözlem-açıklama yöntemi ile bilimsel muhakeme | ||
11 | Fen eğitimi yoluyla bilişsel gelişimi hızlandırma etkinlikleri | ||
12 | Etkinlik Uygulamaları-I | ||
13 | Etkinlik Uygulamaları-II | ||
14 | Etkinlik Uygulamaları-III |
Ünlü, Z. K. , Yüzüak, A. V. , Gödek, Y., & Dökme, İ. (Editor), (2019). Bilimsel Muhakeme Becerileri ile Düşünme Sanatı . Ankara: Anı Yayıncılık. Adey, P. S., Shayer, M., & Yates, C. (1989). Thinking Science: Student and Teachers’ Materials for the CASE Intervention. (London: Nelson (1st Edition)).
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Quiz | 2 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 2 | 2 | 4 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 3 | 3 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 2 | 6 | 12 |
Toplam İş Yükü (saat) | 55 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | ||||||||||
ÖÇ 2 | ||||||||||
ÖÇ 3 | ||||||||||
ÖÇ 4 | ||||||||||
ÖÇ 5 |