Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HEM732 | SAĞLIĞI KORUMA VE GELİŞTİRME | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 2,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin sonunda öğrencilerin, sağlığı etkileyen faktörleri; sağlık ve sağlığın geliştirilmesi ile ilgili temel kavramları; birey, aile ve toplumun sağlığının geliştirilmesi için gerekli bilgi ve becerileri; sağlığı koruma ve geliştirmenin önemini; bu konuda hemşirenin sorumluluklarını ve hastalıkları önleyici uygulamaları öğrenmeleri amaçlanmaktadır.
Doç.Dr. Funda TOSUN GÜLEROĞLU
1 | Sağlığı etkileyen koşullar ve risk faktörlerini sıralayabilir. |
2 | Sağlıklı yaşam biçimi davranışlarını açıklayabilir. |
3 | Sağlığı koruma ve geliştirmede hemşirenin rollerini tartışabilir. |
4 | Sağlıkla ilgili bazı modelleri tanımlayabilir. |
5 | Sağlıkla ilgili örgütleri tanımlayabilir. |
Birinci Öğretim
Yoktur
Yoktur
Bu ders; sağlıkla ilgili kavramlar, sağlığın boyutları, sağlığı etkileyen koşullar ve risk faktörleri, sağlığı koruma ve geliştirme ve hemşirenin rolleri, sağlıklı yaşam biçimi davranışları, yaşam kalitesi, holistik (bütüncül) sağlık, sağlık ve sağlığı geliştirmeyle ilgili kuram ve modeller, sağlıkla ilgili ulusal ve uluslararası örgütler, sağlığı geliştirme politika ve stratejileri, toplumda sağlık davranışlarının geliştirilmesi ve sağlık eğitimini kapsar.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Derse giriş - Sağlıkla ilgili temel kavramlar | Sunum, Soru cevap | |
2 | Sağlığın boyutları | Sunum, Soru cevap | |
3 | Sağlığı etkileyen koşullar ve risk faktörleri | Sunum, Soru cevap, Beyin Fırtınası | |
4 | Sağlığı koruma ve geliştirme | Sunum, Soru cevap, Beyin Fırtınası | |
5 | Sağlığı koruma ve geliştirmede hemşirenin rolleri | ||
6 | Sağlıklı yaşam biçimi davranışları | Sunum, Soru cevap, Beyin Fırtınası | |
7 | Sağlıklı yaşam biçimi davranışları | ||
8 | Yaşam kalitesi | Sunum, Soru cevap | |
9 | Holistik (Bütüncül) Sağlık Yaklaşımı | Sunum, Soru cevap | |
10 | Sağlık ve sağlığı geliştirme ile ilgili kuram ve modeller | Sunum | |
11 | Sağlıkla ilgili ulusal ve uluslararası örgütler | Sunum | |
12 | Sağlığı geliştirme politika ve stratejileri | Sunum, Beyin Fırtınası | |
13 | Toplumda sağlık davranışlarının geliştirilmesi ve sağlık eğitimi | Sunum, Soru cevap, Beyin Fırtınası | |
14 | Dönemde ele alınan tüm konuların gözden geçirilmesi | Soru cevap, Beyin Fırtınası |
1. Aştı TA, Karadağ A. Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı. Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul, 2014. Yeni Baskı 2020. ISBN-ISSN 978-975-01795-7-0 2. Güler Ç, Akın L. Halk Sağlığı-Temel Bilgiler,. Hacettepe Üniversitesi Yayınları, 201. ISBN-10: 9754913447, ISBN-13: 978-9754913446 3. Bayık Temel A. Sağlığı Koruma ve Geliştirme 1. Ema Tıp Kitabevi. İstanbul, 2021. ISBN: 9786257849203
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Rol Oynama / Dramatize Etme | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yoktur
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Rol Oynama / Dramatize Etme | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 54 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||
ÖÇ 2 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | |||||
ÖÇ 3 | 3 | 5 | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | ||
ÖÇ 4 | 3 | 3 | 3 | |||||||
ÖÇ 5 | 4 | 3 | 4 | 2 |