| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| HEM724 | YENİDOĞAN HEMŞİRELİĞİ | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 8 | 5,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, riskli ve normal yeni doğanın hastanede ve evde profesyonel bakımı - izlemi ile ilgili bilgi ve becerilerin kazandırılmasıdır.
Dr.Öğr.Üyesi Selda YÜZER ALSAÇ
| 1 | Yenidoğanın hemşirelik bakımını bilir. |
| 2 | Normal ve riskli yenidoğanın bakımını bilir ; bakımını planlar ve uygular. |
| 3 | Yenidoğan hemşirelik bakımı ile ilgili sorunları saptar. |
| 4 | Yenidoğan bakımına ilişkin güncel yaklaşımları izleyebilir. |
| 5 | Yenidoğanda karşılaşılan sorunlara yönelik kanıt temelli çözümler üretebilir. |
| 6 | Yenidoğanın taburculuk eğitimini verir, evdeki bakımını planlar. |
Birinci Öğretim
Yok.
Yok.
Bu ders yenidoğan ünitelerinin özellikleri, yenidoğan hemşireliğinin ilkeleri, yenidoğanın transport ve ileri yaşam desteği ilkeleri, hasta güvenliği, hasta ve ailenin bakım gereksinimleri, yenidoğan bakımında yenilikleri içerir.
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Dünyada ve Türkiye’de yenidoğan hemşireliği | Anlatım sunum Tartışma Soru cevap | Güncel istatistik verilerini belirleme |
| 2 | Yenidoğan yoğun bakım ünitelerinin organizasyonu | Anlatım sunum | Yok. |
| 3 | Yenidoğanın transportu | anlatım sunum | farklı kaynaklardan örnekler oluşturma |
| 4 | Yenidoğanda ağrı değerlendirmesi | Anlatım sunum | Ağrı ölçeklerini belirleme |
| 5 | Genetik değerlendirme | anlatım sunum beyin fırtınası | yok |
| 6 | Yenidoğanda solunuma ilişkin sorunlarda hemşirelik bakımı | Anlatım sunum | Bakım planı örnekleri oluşturma |
| 7 | Yenidoğanda kardiyak sorunlarda hemşirelik bakımı | Anlatım sunum | Bakım planı örnekleri oluşturma |
| 8 | Yenidoğanda gastrointestinal sistem sorunlarında hemşirelik bakımı | Anlatım sunum | Bakım planı örnekleri oluşturma |
| 9 | Yenidoğanda beslenme ve beslenme sorunlarına yaklaşım | Anlatım sunum | Bakım planı örnekleri oluşturma |
| 10 | Yenidoğan enfeksiyonları | Anlatım sunum Örnek vaka tartışması | Bakım planı örnekleri oluşturma |
| 11 | Yenidoğanda endokrin-metabolik sorunlara ilişkin hemşirelik bakımı | Anlatım sunum örnek vaka tartışması | Bakım planı örnekleri oluşturma |
| 12 | Yenidoğanda hematolojik-nörolojik sorunlara ilişkin hemşirelik bakımı | Anlatım sunum örnek vaka tartışması | Bakım planı örnekleri oluşturma |
| 13 | Gelişimsel bakım | Anlatım sunum | Yok. |
| 14 | Taburculuk ve evde bakımın planlanması | Anlatım sunum Taburculuk planı oluşturma | Yok. |
1-Dağoğlu T, Görak G (2002). Temel Neonatoloji ve Hemşirelik İlkeleri. 2- Törüner E.K, Büyükgönenç L.(2012). Çocuk Sağlığı Temel Hemşirelik Yaklaşımları. Göktuğ Yayıncılık. 3-Yiğit R.(2009). Çocukluk Dönemlerinde Büyüme ve Gelişme.Sistem Ofset, Ankara. 4- Çavuşoğlu H (2015). Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği. 1-2 cilt. Sistem Ofset,Ankara. 5.Savaşer S, Yıldız S (2009).Hemşireler için Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Öğrenim Rehberi. İstanbul Medikal Yayıncılık., İstanbul 6. Marilyn J Hockenberry, David Wilson, Catherine Jackson (Editor). Wong's Nursing Care of Infants and Children (Mosby) – Hardcover (2006). 7- Conk Z, Başbakkal Z, Bal Yılmaz H, Bolışık B. editörler. (2013). Pediatri Hemşireliği. Akademisyen Kitabevi.
Anlatım, Beyin fırtınası, Soru-Cevap
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 50 |
| Ev Ödevi | 1 | 50 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | |
Yok.
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
| Tartışma | 14 | 1 | 14 |
| Örnek Vaka İncelemesi | 7 | 1 | 7 |
| Beyin Fırtınası | 1 | 1 | 1 |
| Rapor Hazırlama | 7 | 1 | 7 |
| Rapor Sunma | 14 | 1 | 14 |
| Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 2 | 10 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
| Ev Ödevi | 4 | 1 | 4 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 115 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
| ÖÇ 1 | 2 | 3 | 4 | 4 | ||||||
| ÖÇ 2 | 3 | 4 | 2 | |||||||
| ÖÇ 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | ||||||
| ÖÇ 4 | 2 | 3 | 4 | 2 | ||||||
| ÖÇ 5 | 3 | 3 | 2 | |||||||
| ÖÇ 6 | 4 | 2 | 3 | 3 |