Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HEM713 | AFET HEMŞİRELİĞİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 2,00 |
Lisans
Türkçe
Öğrencilere afetin önemi, afet çeşitleri, afetlere karşı alınacak önlemler, afet yönetimi, afetlerin toplum sağlığı üzerine etkileri, afet öncesi, sırası ve sonrasında risk yaratacak tehlikelerin önlenmesi, afet yönetim sürecinin zararı azaltma, hazırlık yapma, müdahale etme ve iyileştirme aşamalarında planlama ve hazırlık yaparak, sağlık ekibi arasında afetlere ilişkin aktif rol alan afet hemşiresinin görev ve sorumlulukları konusunda bilgi kazandırmaktır.
Dr.Öğr.Üyesi Dilek YILDIRIM GÜRKAN
1 | Afetin tanımını yapar ve afetleri sınıflandırır. |
2 | Afet hemşireliğinin, afet yönetimi ve afetlerdeki rolünü tanımlayabilir. |
3 | Afetlerin sağlık üzerine etkilerini tartışabilir. |
4 | Afet hemşireliği uygulamaları hakkında Türkiye ve Dünya uygulamalarını değerlendirir. |
5 | Olası bir afetin kriz durumunun nasıl yönetileceği ve organize edileceğini değerlendirir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu ders, afet hemşireliğinde temel kavramlar ile acil yardım ve bakım gerektiren durumlar ve bu durumlara yönelik yaklaşımlar konusunda bilgi ve uygulamaları içerir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin Tanıtılması, Afet Kavramının Tanımı, Epidemiyolojisi, Önemi ve Sınıflandırılması | Sunum-Soru Cevap-Beyin fırtınası | Okuma- araştırma |
2 | Küresel Afetler ve Kompleks Acil Durumlar | Sunum-Soru Cevap-Beyin fırtınası | Okuma- araştırma |
3 | Kimyasal, Biyolojik, Radyolojik Ajanların Neden Olduğu Afetler | Sunum-Soru Cevap-Beyin fırtınası | Okuma- araştırma |
4 | Afetlerde Yüksek Riskli Savunmasız Gruplar | Sunum-Soru Cevap-Beyin fırtınası | Okuma- araştırma |
5 | Afetlerde Ruh Sağlığı | Sunum-Soru Cevap-Beyin fırtınası | Okuma- araştırma |
6 | Afetlerde Kitlesel Yaralanmalar | Sunum-Soru Cevap-Beyin fırtınası | Okuma- araştırma |
7 | Afet Triajı | Sunum-Soru Cevap-Beyin fırtınası | Okuma- araştırma |
8 | Afet Hazırlığı | Sunum-Soru Cevap-Beyin fırtınası | Okuma- araştırma |
9 | Afet Planlama | Sunum-Soru Cevap-Beyin fırtınası | Okuma- araştırma |
10 | Afet Yönetimi | Sunum-Soru Cevap-Beyin fırtınası | Okuma- araştırma |
11 | Afet yönetiminde hemşirenin rolleri | Sunum-Soru Cevap-Beyin fırtınası | Okuma- araştırma |
12 | Afet müdahalesinde yasal ve etik konular | Sunum-Soru Cevap-Beyin fırtınası | Okuma- araştırma |
13 | Afet hemşireliğinde araştırma ve gelişme | Sunum-Soru Cevap-Beyin fırtınası | Okuma- araştırma |
14 | Dersin genel değerlendirmesi | Sunum-Soru Cevap-Beyin fırtınası | Okuma- araştırma |
1. Altıntaş, K.H., Bayraktar, N., Erden, Z., Koçer, B., Demiröz, F. (2013). HAMER Acil ve Afet Durumlarında Sağlık Yönetimi. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Yayınları. 2. AFAD, Açıklamalı Afet Yönetimi Terimleri Sözlüğü https://aats.afad.gov.tr/ 3. Kalanlar, B. (2017). Afet Hemşireliği. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Yayınları. 4. TAMP, Türkiye Afet ve Acil Durum Müdahale Planı.https://www.afad.gov.tr/ 5. Veenema, T.G. (2018).Disaster Nursing and Emergency Preparedness. New York: Springer Publishing Company. 6. Kalanlar, B., & Kubilay, G. 82015). Afetlerde toplum sağlığının korunmasında önemli bir kavram: Afet hemşireliği. Florence Nightingale Journal of Nursing, 23(1), 57-65.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Ev Ödevi | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 2 | 4 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 4 | 8 |
Ev Ödevi | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (saat) | 44 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 3 | 3 | 4 | 3 | ||||||
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | |||||
ÖÇ 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | ||||||
ÖÇ 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | |||||
ÖÇ 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 |