Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HEM706 | ÇOCUK KÜLTÜRÜ VE ÇOCUK DEĞERİ | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 2,00 |
Lisans
Türkçe
Dersin amacı farklı kültürlerdeki çocuk algısı hakkında bilgi vermek, çocuğun kültürel yapısında rol oynayan aile, akran ve kültür etkileşimi ve çocuk oyunları ile ilgili temel bilgiler kazandırmaktır.
Prof.Dr.Sevinç POLAT Dr.Öğr.Üyesi Selda YÜZER ALSAÇ Doç.Dr. Ayşe ŞENER TAPLAK
1 | Kültürün çocuk gelişimi üzerindeki etkilerini bilir. |
2 | Çocuk gelişiminde kültürün etkileri hakkında eleştirel bir bakış açısı kazanır. |
3 | Türk kültüründe çocuk, çocuğun değeri hakkında içgörü kazanır. |
4 | Farklı kültürlerde çocukların eğitimi hakkında bilgi sahibi olur. |
5 | Farklı kültürlerde çocuk yetiştirme uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Çocuk gelişiminde kültürün etkileri; Türk kültüründe çocuk, çocuğun değeri; Farklı kültürlerde çocukların eğitimi, kız çocuklarının eğitimi; Farklı kültürlerde çocuk yetiştirme uygulamaları; Farklı kültürlerde çocuk oyunları; Göçmen çocuklar; İşçi çocuklar; Batı kültüründe çocuk; Uzakdoğu kültüründe çocuk; Ortadoğu kültüründe çocuk; Sömürgelerde çocuklar
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Giriş, ders içeriğinin anlatılması | Slayt sunumu, anlatım | Okuma |
2 | Kültürün tanımı, Türk kültüründe çocuk | Slayt sunumu, anlatım | Okuma |
3 | Türk kültüründe çocuk, çocuğun değeri | Slayt sunumu, anlatım | Okuma |
4 | Çocuk gelişiminde kültürün etkileri | Slayt sunumu, anlatım | Okuma |
5 | batı, ortadoğu ve uzakdoğu kültüründe çocuk | Slayt sunumu, anlatım | Okuma |
6 | Farklı kültürlerde çocuk yetiştirme uygulamaları | Slayt sunumu, anlatım | Okuma |
7 | Farklı kültürlerde çocuk oyunları | Slayt sunumu, anlatım | Okuma |
8 | Göçün çocuk üzerindeki etkisi | Slayt sunumu, anlatım | Okuma |
9 | Çocuk işçiliği | Slayt sunumu, anlatım | Okuma |
10 | Günümüzde kültürel bakış ve çağdaş yaklaşımlarla çocuk eğitimi | Slayt sunumu, anlatım | Okuma |
11 | Eğitim ve kültür ilişkisi, Çocuk gelişimi ve eğitimde kültürün yeri | Slayt sunumu, anlatım | |
12 | Kültürel zenginliklerimizin çocuk ve gençlere aktarımı | Slayt sunumu, anlatım | Okuma |
13 | Popüler kültürün çocuk eğitimine etkisi | Slayt sunumu, anlatım | Okuma |
14 | Popüler kültürün çocuk eğitimine etkisi | Slayt sunumu, anlatım | Okuma |
1,Demir Gürdal, A. (2015) Çocuklar, Çocukluk ve Sosyoloji. Farklı Perspektiflerden Çocukluk ve Sosyoloji (Haz. L. Eraslan). Ankara: Vize Yayınları. 2.Elkind, D. (2001) “Değişen Dünyada Çocuk Yetiştirme ve Eğitim” (Çev. E. Gül Kalıpçı). Dünya’da ve Türkiye’de Değişen Çocukluk III. Ulusal Çocuk Kültürü Kongresi Bildirileri. (Haz. B. Onur). Ankara: Ankara Üniversitesi Çocuk Kültürü Araştırma ve Uygulama Merkezi Yayınları. 3.Eraslan, L. (2015) Farklı Perspektiflerden Çocukluk ve Sosyolojisi. Ankara: Vize Yayınları 4.Heywood, C. (2003) Baba Bana Top At!/ Batı’da Çocukluğun Tarihi. (Çev. E. Hoşsucu). İstanbul: Kitap Yayınevi. 5.İnal, K. (2007) Modernizm ve Çocuk-Geleneksel, Modern ve Postmodern Çocukluk İmgeleri. Ankara: Sobil Yayıncılık.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Quiz | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (saat) | 49 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 3 | 4 | 3 | |||||||
ÖÇ 2 | 4 | 3 | 2 | |||||||
ÖÇ 3 | 2 | 3 | 4 | 2 | ||||||
ÖÇ 4 | 4 | 3 | 2 | |||||||
ÖÇ 5 | 4 | 3 | 2 | 1 | 3 |