GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
HEM706 ÇOCUK KÜLTÜRÜ VE ÇOCUK DEĞERİ Seçmeli Ders Grubu 3 6 2,00

Lisans


Türkçe


Dersin amacı farklı kültürlerdeki çocuk algısı hakkında bilgi vermek, çocuğun kültürel yapısında rol oynayan aile, akran ve kültür etkileşimi ve çocuk oyunları ile ilgili temel bilgiler kazandırmaktır.


Prof.Dr.Sevinç POLAT Dr.Öğr.Üyesi Selda YÜZER ALSAÇ Doç.Dr. Ayşe ŞENER TAPLAK


1 Kültürün çocuk gelişimi üzerindeki etkilerini bilir.
2 Çocuk gelişiminde kültürün etkileri hakkında eleştirel bir bakış açısı kazanır.
3 Türk kültüründe çocuk, çocuğun değeri hakkında içgörü kazanır.
4 Farklı kültürlerde çocukların eğitimi hakkında bilgi sahibi olur.
5 Farklı kültürlerde çocuk yetiştirme uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Çocuk gelişiminde kültürün etkileri; Türk kültüründe çocuk, çocuğun değeri; Farklı kültürlerde çocukların eğitimi, kız çocuklarının eğitimi; Farklı kültürlerde çocuk yetiştirme uygulamaları; Farklı kültürlerde çocuk oyunları; Göçmen çocuklar; İşçi çocuklar; Batı kültüründe çocuk; Uzakdoğu kültüründe çocuk; Ortadoğu kültüründe çocuk; Sömürgelerde çocuklar


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Giriş, ders içeriğinin anlatılması Slayt sunumu, anlatım Okuma
2 Kültürün tanımı, Türk kültüründe çocuk Slayt sunumu, anlatım Okuma
3 Türk kültüründe çocuk, çocuğun değeri Slayt sunumu, anlatım Okuma
4 Çocuk gelişiminde kültürün etkileri Slayt sunumu, anlatım Okuma
5 batı, ortadoğu ve uzakdoğu kültüründe çocuk Slayt sunumu, anlatım Okuma
6 Farklı kültürlerde çocuk yetiştirme uygulamaları Slayt sunumu, anlatım Okuma
7 Farklı kültürlerde çocuk oyunları Slayt sunumu, anlatım Okuma
8 Göçün çocuk üzerindeki etkisi Slayt sunumu, anlatım Okuma
9 Çocuk işçiliği Slayt sunumu, anlatım Okuma
10 Günümüzde kültürel bakış ve çağdaş yaklaşımlarla çocuk eğitimi Slayt sunumu, anlatım Okuma
11 Eğitim ve kültür ilişkisi, Çocuk gelişimi ve eğitimde kültürün yeri Slayt sunumu, anlatım
12 Kültürel zenginliklerimizin çocuk ve gençlere aktarımı Slayt sunumu, anlatım Okuma
13 Popüler kültürün çocuk eğitimine etkisi Slayt sunumu, anlatım Okuma
14 Popüler kültürün çocuk eğitimine etkisi Slayt sunumu, anlatım Okuma

1,Demir Gürdal, A. (2015) Çocuklar, Çocukluk ve Sosyoloji. Farklı Perspektiflerden Çocukluk ve Sosyoloji (Haz. L. Eraslan). Ankara: Vize Yayınları. 2.Elkind, D. (2001) “Değişen Dünyada Çocuk Yetiştirme ve Eğitim” (Çev. E. Gül Kalıpçı). Dünya’da ve Türkiye’de Değişen Çocukluk III. Ulusal Çocuk Kültürü Kongresi Bildirileri. (Haz. B. Onur). Ankara: Ankara Üniversitesi Çocuk Kültürü Araştırma ve Uygulama Merkezi Yayınları. 3.Eraslan, L. (2015) Farklı Perspektiflerden Çocukluk ve Sosyolojisi. Ankara: Vize Yayınları 4.Heywood, C. (2003) Baba Bana Top At!/ Batı’da Çocukluğun Tarihi. (Çev. E. Hoşsucu). İstanbul: Kitap Yayınevi. 5.İnal, K. (2007) Modernizm ve Çocuk-Geleneksel, Modern ve Postmodern Çocukluk İmgeleri. Ankara: Sobil Yayıncılık.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 50
Quiz 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Quiz 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 2 2
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 7 2 14
Quiz için Bireysel Çalışma 1 1 1
Toplam İş Yükü (saat) 49

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 3 4 3
ÖÇ 2 4 3 2
ÖÇ 3 2 3 4 2
ÖÇ 4 4 3 2
ÖÇ 5 4 3 2 1 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek