GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
HEM704 BİREYSEL DENETİM BAŞETME YÖNTEMLERİ Seçmeli Ders Grubu 3 5 2,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, öğrencilerin stres ve stresle başetme ile ilgili bilgi sahibi olmalarını ve etkili başetme becerileri kazanmalarını sağlamaktır.


Dr. Öğr. Üyesi Gülay YILMAZ Dr. Öğr. Üyesi Hacer DEMİRKOL


1 Bireysel denetim ve başetmenin temel kavramlarını ve önemini açıklayabilme.
2 İletişim becerilerini sosyal ve mesleki yaşamında kullanabilme.
3 Bireysel denetim ve başetmede temel davranış biçimlerini açıklayabilme.
4 Bireysel denetim ve başetmede etkisiz yöntemleri tanımlayabilme.
5 Bireysel denetim ve başetme yöntemlerini kullanabilme.

Birinci Öğretim


Yok


[Yok]


Ders kavram olarak stres ve stresör, stresin fizyolojisi, iş stresi ve tükenmişlik, başetme kavramı, etkin başetme yöntemleri, etkisiz başetme yöntemleri, sorun çözme, bedensel ve zihinsel teknikler, zaman düzenleme, öfkeyle başetme, hemşirelikte stres ve başetme yaklaşımlarını kapsamaktadır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Kavram Olarak Stres ve Stresör Düz anlatım yöntemi; Anlatım (sunum) yöntemi
2 Stresin Fizyolojisi Düz anlatım yöntemi; Anlatım (sunum) yöntemi; Grup tartışması
3 İş Stresi ve Tükenmişlik Düz anlatım yöntemi; Anlatım (sunum) yöntemi; Grup tartışması
4 Başetme Kavramı Düz anlatım yöntemi; Anlatım (sunum) yöntemi; Grup tartışması
5 Etkili Başetme Yöntemleri Düz anlatım yöntemi; Anlatım (sunum) yöntemi; Grup tartışması; Beyin fırtınası
6 Etkisiz Başetme Yöntemleri Düz anlatım yöntemi; Anlatım (sunum) yöntemi; Grup tartışması; Beyin fırtınası
7 Sorun Çözme Düz anlatım yöntemi; Anlatım (sunum) yöntemi; Grup tartışması; Beyin fırtınası; Problem çözme
8 Bedensel Teknikler Düz anlatım yöntemi; Anlatım (sunum) yöntemi; Grup tartışması; Kinestetik öğrenme yöntemi
9 Zihinsel Teknikler Düz anlatım yöntemi; Anlatım (sunum) yöntemi; Grup tartışması; Beyin fırtınası; Problem çözme
10 Zaman Düzenleme Düz anlatım yöntemi; Anlatım (sunum) yöntemi; Grup tartışması; Beyin fırtınası; Problem çözme; Rol play
11 Öfkeyle Başetme Düz anlatım yöntemi; Anlatım (sunum) yöntemi; Grup tartışması; Kinestetik öğrenme yöntemi; Rol play
12 Hemşirelikte Stres ve Başetme Düz anlatım yöntemi; Anlatım (sunum) yöntemi; Grup tartışması; Vaka çalışması; Rol play
13 Yaratıcı ve Eleştirel Düşünme Düz anlatım yöntemi; Anlatım (sunum) yöntemi; Grup tartışması; Vaka çalışması; Rol play; Drama
14 Motivasyon Arttırıcı Uygulamalar Düz anlatım yöntemi; Anlatım (sunum) yöntemi; Grup tartışması; Kinestetik öğrenme yöntemi; Rol play

1. Baltaş, Z., & Baltaş A. (2013). Stres ve Başaçıkma Yolları. İstanbul: Remzi Kitabevi. 2. Yöndem, Z.D. (2007). Kişilik Dinamikleri ve Stresle Baş Etme. Ankara: Morpa Yayınları. 3. Şahin, NH. (1998). Stresle Başa çıkma, Olumlu Yaklaşım. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları. 4. Çam, O., & Engin, E. (2014). Ruh sağlığı ve hastalıkları hemşireliği: Bakım sanatı. İstanbul: İstanbul Tıp Kitapevi. 5. Tutar, H. (2016). Kriz ve Stres Yönetimi. Ankara: Seçkin Yayıncılık.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 50
Problem Çözümü 1 25
Takım/Grup Çalışması 1 25
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Problem Çözümü 3 1 3
Tartışma 13 0 6
Gösterme 14 2 28
Beyin Fırtınası 5 0 2
Rol Oynama / Dramatize Etme 6 0 3
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 1 7
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 8 1 8
Toplam İş Yükü (saat) 58

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 3 3 5
ÖÇ 2 5 4 5 4 3 5 2 5 3 5
ÖÇ 3 3 3 5
ÖÇ 4 3 3 5
ÖÇ 5 5 3 5 5 3 5 3 5 3 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek