Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HEM704 | BİREYSEL DENETİM BAŞETME YÖNTEMLERİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 2,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencilerin stres ve stresle başetme ile ilgili bilgi sahibi olmalarını ve etkili başetme becerileri kazanmalarını sağlamaktır.
Dr. Öğr. Üyesi Gülay YILMAZ Dr. Öğr. Üyesi Hacer DEMİRKOL
1 | Bireysel denetim ve baş etmenin temel kavramlarını ve önemini açıklayabilir. |
2 | İletişim becerilerini sosyal ve mesleki yaşamında kullanır. |
3 | Bireysel denetim ve baş etmede temel davranış biçimlerini açıklayabilir. |
4 | Bireysel denetim ve baş etmede etkisiz yöntemleri tanımlayabilir. |
5 | Bireysel denetim ve baş etme yöntemlerini kullanır. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Ders, kavram olarak stres ve stresör, stresin fizyolojisi, iş stresi ve tükenmişlik, baş etme kavramı, etkin baş etme yöntemleri, etkisiz baş etme yöntemleri, sorun çözme, bedensel ve zihinsel teknikler, zaman düzenleme, öfkeyle baş etme, hemşirelikte stres ve baş etme yaklaşımlarını kapsamaktadır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Kavram Olarak Stres ve Stresör | Düz anlatım yöntemi; Anlatım (sunum) yöntemi | |
2 | Stresin Fizyolojisi | Düz anlatım yöntemi; Anlatım (sunum) yöntemi; Grup tartışma | |
3 | İş Stresi ve Tükenmişlik | Düz anlatım yöntemi; Anlatım (sunum) yöntemi; Grup tartışması | |
4 | Başetme Kavramı | Düz anlatım yöntemi; Anlatım (sunum) yöntemi; Grup tartışması | |
5 | Etkili Başetme Yöntemleri | Düz anlatım yöntemi; Anlatım (sunum) yöntemi; Grup tartışması; Beyin fırtınası | |
6 | Etkisiz Başetme Yöntemleri | Düz anlatım yöntemi; Anlatım (sunum) yöntemi; Grup tartışması; Beyin fırtınası | |
7 | Sorun Çözme | Düz anlatım yöntemi; Anlatım (sunum) yöntemi; Grup tartışması; Beyin fırtınası; Problem çözme | |
8 | Bedensel Teknikler | Düz anlatım yöntemi; Anlatım (sunum) yöntemi; Grup tartışması; Kinestetik öğrenme yöntemi | |
9 | Zihinsel Teknikler | Düz anlatım yöntemi; Anlatım (sunum) yöntemi; Grup tartışması; Beyin fırtınası; Problem çözme | |
10 | Zaman Düzenleme | Düz anlatım yöntemi; Anlatım (sunum) yöntemi; Grup tartışması; Beyin fırtınası; Problem çözme; Rol play | |
11 | Öfkeyle Başetme | Düz anlatım yöntemi; Anlatım (sunum) yöntemi; Grup tartışması; Kinestetik öğrenme yöntemi; Rol play | |
12 | Hemşirelikte Stres ve Başetme | Düz anlatım yöntemi; Anlatım (sunum) yöntemi; Grup tartışması; Rol play | |
13 | Yaratıcı ve Eleştirel Düşünme | Düz anlatım yöntemi; Anlatım (sunum) yöntemi; Grup tartışması; Rol play; Drama | |
14 | Motivasyon Arttırıcı Uygulamalar | Düz anlatım yöntemi; Anlatım (sunum) yöntemi; Grup tartışması; Kinestetik öğrenme yöntemi; Rol play |
1. Baltaş, Z., & Baltaş A. (2013). Stres ve Başaçıkma Yolları. İstanbul: Remzi Kitabevi. 2. Yöndem, Z.D. (2007). Kişilik Dinamikleri ve Stresle Baş Etme. Ankara: Morpa Yayınları. 3. Şahin, NH. (1998). Stresle Başa çıkma, Olumlu Yaklaşım. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları. 4. Çam, O., & Engin, E. (2014). Ruh sağlığı ve hastalıkları hemşireliği: Bakım sanatı. İstanbul: İstanbul Tıp Kitapevi. 5. Tutar, H. (2016). Kriz ve Stres Yönetimi. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 80 |
Takım/Grup Çalışması | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Takım/Grup Çalışması | 3 | 1 | 3 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 |
Toplam İş Yükü (saat) | 46 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 3 | 3 | 5 | |||||||
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 3 | 5 | |
ÖÇ 3 | 3 | 3 | 5 | |||||||
ÖÇ 4 | 3 | 3 | 5 | |||||||
ÖÇ 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 |