Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HEM704 | BİREYSEL DENETİM BAŞETME YÖNTEMLERİ | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 2,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencilerin stres ve stresle başetme ile ilgili bilgi sahibi olmalarını ve etkili başetme becerileri kazanmalarını sağlamaktır.
Dr. Öğr. Üyesi Gülay YILMAZ Dr. Öğr. Üyesi Hacer DEMİRKOL
1 | Bireysel denetim ve başetmenin temel kavramlarını ve önemini açıklayabilme. |
2 | İletişim becerilerini sosyal ve mesleki yaşamında kullanabilme. |
3 | Bireysel denetim ve başetmede temel davranış biçimlerini açıklayabilme. |
4 | Bireysel denetim ve başetmede etkisiz yöntemleri tanımlayabilme. |
5 | Bireysel denetim ve başetme yöntemlerini kullanabilme. |
Birinci Öğretim
Yok
[Yok]
Ders kavram olarak stres ve stresör, stresin fizyolojisi, iş stresi ve tükenmişlik, başetme kavramı, etkin başetme yöntemleri, etkisiz başetme yöntemleri, sorun çözme, bedensel ve zihinsel teknikler, zaman düzenleme, öfkeyle başetme, hemşirelikte stres ve başetme yaklaşımlarını kapsamaktadır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Kavram Olarak Stres ve Stresör | Düz anlatım yöntemi; Anlatım (sunum) yöntemi | |
2 | Stresin Fizyolojisi | Düz anlatım yöntemi; Anlatım (sunum) yöntemi; Grup tartışması | |
3 | İş Stresi ve Tükenmişlik | Düz anlatım yöntemi; Anlatım (sunum) yöntemi; Grup tartışması | |
4 | Başetme Kavramı | Düz anlatım yöntemi; Anlatım (sunum) yöntemi; Grup tartışması | |
5 | Etkili Başetme Yöntemleri | Düz anlatım yöntemi; Anlatım (sunum) yöntemi; Grup tartışması; Beyin fırtınası | |
6 | Etkisiz Başetme Yöntemleri | Düz anlatım yöntemi; Anlatım (sunum) yöntemi; Grup tartışması; Beyin fırtınası | |
7 | Sorun Çözme | Düz anlatım yöntemi; Anlatım (sunum) yöntemi; Grup tartışması; Beyin fırtınası; Problem çözme | |
8 | Bedensel Teknikler | Düz anlatım yöntemi; Anlatım (sunum) yöntemi; Grup tartışması; Kinestetik öğrenme yöntemi | |
9 | Zihinsel Teknikler | Düz anlatım yöntemi; Anlatım (sunum) yöntemi; Grup tartışması; Beyin fırtınası; Problem çözme | |
10 | Zaman Düzenleme | Düz anlatım yöntemi; Anlatım (sunum) yöntemi; Grup tartışması; Beyin fırtınası; Problem çözme; Rol play | |
11 | Öfkeyle Başetme | Düz anlatım yöntemi; Anlatım (sunum) yöntemi; Grup tartışması; Kinestetik öğrenme yöntemi; Rol play | |
12 | Hemşirelikte Stres ve Başetme | Düz anlatım yöntemi; Anlatım (sunum) yöntemi; Grup tartışması; Vaka çalışması; Rol play | |
13 | Yaratıcı ve Eleştirel Düşünme | Düz anlatım yöntemi; Anlatım (sunum) yöntemi; Grup tartışması; Vaka çalışması; Rol play; Drama | |
14 | Motivasyon Arttırıcı Uygulamalar | Düz anlatım yöntemi; Anlatım (sunum) yöntemi; Grup tartışması; Kinestetik öğrenme yöntemi; Rol play |
1. Baltaş, Z., & Baltaş A. (2013). Stres ve Başaçıkma Yolları. İstanbul: Remzi Kitabevi. 2. Yöndem, Z.D. (2007). Kişilik Dinamikleri ve Stresle Baş Etme. Ankara: Morpa Yayınları. 3. Şahin, NH. (1998). Stresle Başa çıkma, Olumlu Yaklaşım. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları. 4. Çam, O., & Engin, E. (2014). Ruh sağlığı ve hastalıkları hemşireliği: Bakım sanatı. İstanbul: İstanbul Tıp Kitapevi. 5. Tutar, H. (2016). Kriz ve Stres Yönetimi. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Problem Çözümü | 1 | 25 |
Takım/Grup Çalışması | 1 | 25 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Problem Çözümü | 3 | 1 | 3 |
Tartışma | 13 | 0 | 6 |
Gösterme | 14 | 2 | 28 |
Beyin Fırtınası | 5 | 0 | 2 |
Rol Oynama / Dramatize Etme | 6 | 0 | 3 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 8 | 1 | 8 |
Toplam İş Yükü (saat) | 58 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 3 | 3 | 5 | |||||||
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 2 | 5 | 3 | 5 |
ÖÇ 3 | 3 | 3 | 5 | |||||||
ÖÇ 4 | 3 | 3 | 5 | |||||||
ÖÇ 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 |