GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
HEM702 ÇOCUKLA İLETİŞİM Seçmeli Ders Grubu 4 7 2,00

Lisans



Dersin amacı sağlıklı/hasta çocuk ile etkili iletişim kurma becerisine sahip olan öğrenciler yetiştirmektir.


Prof. Dr. Sevinç POLAT Dr. Öğr. Üyesi Selda YÜZER ALSAÇ Doç. Dr. Ayşe ŞENER TAPLAK


1 Öğrenci iletişim tanım ve kavramların ne olduğunu bilir.
2 Hasta/sağlıklı çocuk ve ailesi ile etkili iletişim kurar
3 Çocuğu tanıma ve değerlendirme teknikleri (gözlem, görüşme, projektif testler, kontrol listeleri, rating scale), ilke ve yöntemleri bilir
4 Çocuğun değişik yaş gruplarına ilişkin özelliklerini ve çocuk haklarını bilir.
5 Farklı kültürlerden gelen çocuk ve ailesi ile etkili iletişim kurar

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Çocuğu tanıma ve değerlendirme teknikleri, iletişim tanım ve kavramlar, etkili iletişim becerileri, terapötik iletişim, problem çözme becerisini kapsar.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
4 İletişim tanım ve kavramları Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap -
8 İletişim süreci, iletişim yolları Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap -
12 Çocukların Duygusal Gereksinimleri Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap -
16 Çocuğun değişik yaş gruplarına ilişkin özellikleri Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap -
20 Çocuk Yetiştirme Biçimleri ve Gelişime Etkisi Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap -
24 Davranış ve davranış kazanma Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap -
28 Çocuklarda Davranış Bozukluklarının Önlenmesine Yönelik Yaklaşımlar Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap -
32 Çocuklarla etkili iletişim teknikleri Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap -
36 Özel gruplarda (zihinsel, bedensel engelli, görme işitme engelli çocuk, otistik çocuk, DEHB) iletişim Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap -
40 Aile çocuk arasındaki etkili iletişim Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap -
44 Çocuğu tanıma ve değerlendirme teknikleri Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap -
48 Problem çözme becerisi Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap -
52 Terapötik iletişim Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap -
56 Farklı kültürlerden gelen çocuk ve ailesi Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap -

1-Doğan O, Doğan S Toplumu tanıma ve iletişim ders kitabı.Somgür yayınevi, Ankara 2-Doğan O, Doğan S Sağlık hizmetlerinde iletişim, Somgür yayınevi, Ankara 3-Paktuna Keskin S Çocuklarla doğru iletişim, Boyut yayınları, 2010



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 60
Quiz 1 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Beyin Fırtınası 1 1 1
Rapor Hazırlama 1 2 2
Bireysel Çalışma 1 5 5
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 8 8
Rapor 1 1 1
Quiz için Bireysel Çalışma 1 3 3
Toplam İş Yükü (saat) 50

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 2 2 2 2 2 3 2 2 2 2
ÖÇ 2 3 2 2 2 2 2 2 2 2 2
ÖÇ 3 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2
ÖÇ 4 2 2 2 3 2 2 2 2 2 2
ÖÇ 5 3 2 2 2 2 2 2 2 2 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek