Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HEM702 | ÇOCUKLA İLETİŞİM | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 2,00 |
Lisans
Dersin amacı sağlıklı/hasta çocuk ile etkili iletişim kurma becerisine sahip olan öğrenciler yetiştirmektir.
Prof. Dr. Sevinç POLAT Dr. Öğr. Üyesi Selda YÜZER ALSAÇ Doç. Dr. Ayşe ŞENER TAPLAK
1 | Öğrenci iletişim tanım ve kavramların ne olduğunu bilir. |
2 | Hasta/sağlıklı çocuk ve ailesi ile etkili iletişim kurar |
3 | Çocuğu tanıma ve değerlendirme teknikleri (gözlem, görüşme, projektif testler, kontrol listeleri, rating scale), ilke ve yöntemleri bilir |
4 | Çocuğun değişik yaş gruplarına ilişkin özelliklerini ve çocuk haklarını bilir. |
5 | Farklı kültürlerden gelen çocuk ve ailesi ile etkili iletişim kurar |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Çocuğu tanıma ve değerlendirme teknikleri, iletişim tanım ve kavramlar, etkili iletişim becerileri, terapötik iletişim, problem çözme becerisini kapsar.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
4 | İletişim tanım ve kavramları | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap | - |
8 | İletişim süreci, iletişim yolları | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap | - |
12 | Çocukların Duygusal Gereksinimleri | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap | - |
16 | Çocuğun değişik yaş gruplarına ilişkin özellikleri | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap | - |
20 | Çocuk Yetiştirme Biçimleri ve Gelişime Etkisi | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap | - |
24 | Davranış ve davranış kazanma | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap | - |
28 | Çocuklarda Davranış Bozukluklarının Önlenmesine Yönelik Yaklaşımlar | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap | - |
32 | Çocuklarla etkili iletişim teknikleri | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap | - |
36 | Özel gruplarda (zihinsel, bedensel engelli, görme işitme engelli çocuk, otistik çocuk, DEHB) iletişim | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap | - |
40 | Aile çocuk arasındaki etkili iletişim | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap | - |
44 | Çocuğu tanıma ve değerlendirme teknikleri | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap | - |
48 | Problem çözme becerisi | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap | - |
52 | Terapötik iletişim | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap | - |
56 | Farklı kültürlerden gelen çocuk ve ailesi | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap | - |
1-Doğan O, Doğan S Toplumu tanıma ve iletişim ders kitabı.Somgür yayınevi, Ankara 2-Doğan O, Doğan S Sağlık hizmetlerinde iletişim, Somgür yayınevi, Ankara 3-Paktuna Keskin S Çocuklarla doğru iletişim, Boyut yayınları, 2010
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Quiz | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Beyin Fırtınası | 1 | 1 | 1 |
Rapor Hazırlama | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Rapor | 1 | 1 | 1 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (saat) | 50 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 |
ÖÇ 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
ÖÇ 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
ÖÇ 4 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
ÖÇ 5 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |