| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| HEM702 | ÇOCUKLA İLETİŞİM | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 2,00 |
Lisans
Dersin amacı sağlıklı/hasta çocuk ile etkili iletişim kurma becerisine sahip olan öğrenciler yetiştirmektir.
Prof. Dr. Sevinç POLAT Dr. Öğr. Üyesi Selda YÜZER ALSAÇ Doç. Dr. Ayşe ŞENER TAPLAK
| 1 | Öğrenci iletişim tanım ve kavramların ne olduğunu bilir. |
| 2 | Hasta/sağlıklı çocuk ve ailesi ile etkili iletişim kurar |
| 3 | Çocuğu tanıma ve değerlendirme teknikleri (gözlem, görüşme, projektif testler, kontrol listeleri, rating scale), ilke ve yöntemleri bilir |
| 4 | Çocuğun değişik yaş gruplarına ilişkin özelliklerini ve çocuk haklarını bilir. |
| 5 | Farklı kültürlerden gelen çocuk ve ailesi ile etkili iletişim kurar |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Çocuğu tanıma ve değerlendirme teknikleri, iletişim tanım ve kavramlar, etkili iletişim becerileri, terapötik iletişim, problem çözme becerisini kapsar.
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 4 | İletişim tanım ve kavramları | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap | - |
| 8 | İletişim süreci, iletişim yolları | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap | - |
| 12 | Çocukların Duygusal Gereksinimleri | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap | - |
| 16 | Çocuğun değişik yaş gruplarına ilişkin özellikleri | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap | - |
| 20 | Çocuk Yetiştirme Biçimleri ve Gelişime Etkisi | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap | - |
| 24 | Davranış ve davranış kazanma | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap | - |
| 28 | Çocuklarda Davranış Bozukluklarının Önlenmesine Yönelik Yaklaşımlar | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap | - |
| 32 | Çocuklarla etkili iletişim teknikleri | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap | - |
| 36 | Özel gruplarda (zihinsel, bedensel engelli, görme işitme engelli çocuk, otistik çocuk, DEHB) iletişim | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap | - |
| 40 | Aile çocuk arasındaki etkili iletişim | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap | - |
| 44 | Çocuğu tanıma ve değerlendirme teknikleri | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap | - |
| 48 | Problem çözme becerisi | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap | - |
| 52 | Terapötik iletişim | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap | - |
| 56 | Farklı kültürlerden gelen çocuk ve ailesi | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap | - |
1-Doğan O, Doğan S Toplumu tanıma ve iletişim ders kitabı.Somgür yayınevi, Ankara 2-Doğan O, Doğan S Sağlık hizmetlerinde iletişim, Somgür yayınevi, Ankara 3-Paktuna Keskin S Çocuklarla doğru iletişim, Boyut yayınları, 2010
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 60 |
| Quiz | 1 | 40 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Quiz | 1 | 1 | 1 |
| Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
| Beyin Fırtınası | 1 | 1 | 1 |
| Rapor Hazırlama | 1 | 2 | 2 |
| Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
| Rapor | 1 | 1 | 1 |
| Quiz için Bireysel Çalışma | 1 | 3 | 3 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 50 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
| ÖÇ 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| ÖÇ 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| ÖÇ 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| ÖÇ 4 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| ÖÇ 5 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |