Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SBF007 | BEDEN EĞİTİMİ II | Ders | 1 | 2 | 2,00 |
Lisans
Türkçe
Sporun temel kavramlarının, bilim olarak tarihsel sürecinin, kapsam alanlarının, meslek alanlarının öğretilmesidir. Sportif hareketleri uygulayabilme adına ısınma ve soğumanın önemlerinin anlatılarak çeşitli spor branşlarında doğru tekniği öğrenme ve uygulayabilmesi yönünde kazanımlar sağlama amacını taşımaktadır.
Öğr.Gör. Dr. Fatih AKGÜL
1 | Beden eğitimi temel kavramlarını açıklayabilir. |
2 | Spor hakkında temel kavramların öğrenimi ve sportif becerileri geliştirebilir. |
3 | Beden eğitimi ve spor arasındaki farkları açıklayabilir |
4 | Yaşam boyu fiziki gelişim hakkında gelişmeleri takip edebilir |
5 | Sporun insan sağlığı üzerindeki önemi kavrayabilir |
Birinci Öğretim
Yok
[Yok]
Beden eğitimi ve sporun tarihçesi amaçları, Düzenli yaşam boyu spor uygulamalarının insan sağlığına etkileri, Sporda Isınma ve Soğumanın Önemi, Voleybol ve Basketbol spor branşlarının tanımı, Antrenman Kavramı, Antrenmanın Temel İlkeleri, Beceri Sportif Beceri ve Sporda Performans, Temel Motorik Özelliklerin Planlanması (kuvvet, dayanıklılık, sürat).
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Beden Eğitimi ve Sporun Tarihçesi | ||
2 | Beden Eğitimi ve Sporun Amaçları | ||
3 | Düzenli Yaşam Boyu Spor Uygulamalarının İnsan Sağlığına Etkileri | ||
4 | Antrenman Kavramı – Antrenmanın Temel İlkeleri | ||
5 | Beceri – Sportif Beceri ve Sporda Performans | ||
6 | Temel Motorik Özelliklerin Planlanması (kuvvet, dayanıklılık, sürat) | ||
7 | Sporda Isınma ve Soğumanın Önemi | ||
8 | Isınma ve Soğuma Uygulamaları | ||
9 | Basketbol tanımı, oyun kuralları | ||
10 | Basketbol temel teknikleri, Top Sürme,Atışlar | ||
11 | Basketbol temel teknikleri, Basketbolda Turnike | ||
12 | Voleybolun tanımı, oyun kuralları | ||
13 | Voleybolda Pas Çeşitleri | ||
14 | Voleybolda Servis | ||
15 | Final Sınavı |
1-Zorba, E., (2006), Yaşam Boyu Spor, Nobel Yayıncılık, Ankara. 2- France R.C(2008). Introduction to Physical Education and Sport Sciences, Delmar Cengage Learning 3- Sevim Y.,(2010) Antrenman Bilgisi , Fil Yayıncılık, Ankara
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 90 |
Quiz | 1 | 10 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 1 | 1 | 1 |
Uygulama/Pratik | 2 | 2 | 4 |
Tartışma | 1 | 1 | 1 |
Rapor Hazırlama | 2 | 2 | 4 |
Rapor Sunma | 2 | 2 | 4 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 2 | 10 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 4 | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü (saat) | 59 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 5 | |||||||||
ÖÇ 2 | 5 | |||||||||
ÖÇ 3 | 5 | |||||||||
ÖÇ 4 | 5 | |||||||||
ÖÇ 5 | 5 |