Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
RTS722 | OYUNCU YÖNETİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Dersin amacı; öğrencilere oyunculuk ve oyuncu yönetiminin misyon ve sorunlarını kavrayacakları temel bilgi ve becerileri kazandırmaktır.
Öğr. Gör. Ferit Arda ARICA
1 | Mizansen ve temel kodlarını tanımlar. |
2 | Mizansen kurma sırasında ortaya çıkan problemleri tartışır. |
3 | Yapım ekiplerinin mizansen tasarımlarını çözümler. |
4 | Oyunculuğun kendine özgü özelliklerini öğrenir. |
5 | Oyunculuk beden dili ilişkisini öğrenir. |
Birinci Öğretim
-
-
Bu dersin içeriğini; Oyuncu yönetiminin uygulama alanında detayları, mizansen kurma, mizansenin zaman ve mekânla ilişkisi, yapım ve tasarım kodları, oyunculuk öğretisi, yönetmenlerin mizansen tasarımlarının çözümlemeleri, özgün mizansen tasarımlarını yaratımında etkili olan yöntemler oluşturmaktadır.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Tanışma ve Ders İçerikleri, Ödevler, Sınavlar Hakkında Ön Bilgilendirme | |||
2 | Oyunculuğun Doğuşu ve Sinema – Tiyatro Arasındaki Oyunculuk Farkları | |||
3 | Senaristin Oyuncu Üzerindeki Etkisi I – Karakter Yaratılırken Sorulması Gereken Sorular | |||
4 | Senaristin Oyuncu Üzerindeki Etkisi II – Yaratılan Karakterin Yolculuğu ve Döngüsü | |||
5 | Türlere Göre Oyunculuk Özellikleri ve Farklılıkları | |||
6 | Metot Oyunculuğunun Özellikleri ve Örnekleri | |||
7 | Yapımcı ve Yönetmenin Oyuncu Üzerindeki Etkisi – Deneme Çekimi, Doğru Cast Seçimi, Etkili Oyuncu Yönetimi | |||
8 | Oyunculukta Doğaçlama Teknikleri | |||
9 | Mizansen (Mise-En-Scene) Teknikleri I – Oyunculukta Konuşmanın Tonu, Vurgusu ve Ses Renginin Önemi | |||
10 | Mizansen (Mise-En-Scene) Teknikleri II – Oyunculukta Jest, Mimik, Beden Duruşu ve Baş Hareketlerinin Önemi | |||
11 | Mizansen (Mise-En-Scene) Teknikleri III – Oyunculukta Açı, Plan ve Ölçek Bilgisi | |||
12 | Mizansen (Mise-En-Scene) Teknikleri IV – Oyunculukta Renk Bilgisi ve Kullanımı | |||
13 | Mizansen (Mise-En-Scene) Teknikleri V – Oyunculukta Dekor, Kostüm, Aksesuar ve Devamlılık Bilgisi | |||
14 | Genel tekrar ve final uygulama ödevlerinin değerlendirilmesi |
1. Dmytryk ,E ve Dmytryk, J.P (2015).Sinemada Yönetmenlik, Oyunculuk,Kurgu, İstanbul: Doruk Yayınları. 2. Tucker, P. (2010).TV-Sinema Oyunculuk Sırları, İstanbul: FGP Yayıncılık. 3. Stanislavski, K (2012). Bir Aktör Hazırlanıyor, İstanbul: Pozitif.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 40 |
Uygulama/Pratik | 1 | 30 |
Proje Hazırlama | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Uygulama/Pratik | 14 | 1 | 14 |
Tartışma | 12 | 1 | 12 |
Soru-Yanıt | 10 | 1 | 10 |
Takım/Grup Çalışması | 12 | 1 | 12 |
Proje Hazırlama | 8 | 1 | 8 |
Proje Sunma | 8 | 1 | 8 |
Rol Oynama / Dramatize Etme | 11 | 1 | 11 |
Bireysel Çalışma | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 3 | 1 | 3 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (saat) | 89 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | PÇ 24 | PÇ 25 | PÇ 26 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | ||||||
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | ||||||
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | ||||||
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | ||||||
ÖÇ 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |