GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
RTS709 TELEVİZYONDA REKLAM Seçmeli Ders Grubu 3 5 4,00

Lisans


Türkçe


Öğrencilerin radyo ve televizyon reklamları konusunda temel bilgileri öğrenmeleri amaçlanmaktadır.


Öğr. Gör. Ramazan GÜNDOĞAN


1 Bu dersi başarıyla tamamlayan bir öğrenci reklam nedir ve amaçları nelerdir açıklayabilir.
2 Bir reklamın yapım öncesi aşamalarını açıklayabilir.
3 Bir reklamın yapım aşamalarını açıklayabilir.
4 Bir reklamın yapım sonrası aşamalarını açıklayabilir
5 Bir reklamın senaryosunu yazabilir.
6 Bir reklamın storyboardını çizebilir.
7 Bir reklamın fotoboardını oluşturabilir.
8 Öğrenci bir reklam filmini başarılı bir şekilde çekebilir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Televizyonda Reklam yapım süreçlerinin yapım öncesi yapım aşaması ve yapım süreçlerinin açıklanması ve bir reklamın çekimi hakkında bilgi sahibi olmalarıdır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Tanışma ve Ders İçerikleri, Ödevler, Sınavlar Hakkında Ön Bilgilendirme Sözlü anlatım ve içerik sunumu Gerekmiyor
2 Reklam Tanımları, Türkiye’de ve Dünyada Reklamın Kısa Tarihçesi Sözlü anlatım ve içerik sunumu Gerekmiyor
3 Reklamın Amaçları, Diğer Bilim Dallarıyla İlişkisi, Ekonomik ve Toplumsal Etkileri ve Sınıflandırılması Sözlü anlatım ve içerik sunumu Gerekmiyor
4 Reklam Ortamları Sözlü anlatım ve içerik sunumu Gerekmiyor
5 Televizyon Reklam Filminin Yaratıcı Strateji Süreci Sözlü anlatım ve içerik sunumu Gerekmiyor
6 Televizyon Reklam Filmi Yapım Süreci Sözlü anlatım ve içerik sunumu Gerekmiyor
7 Reklam Senaryosu Yazımı Sözlü anlatım ve içerik sunumu Gerekmiyor
8 Ara Sınav Sözlü anlatım ve içerik sunumu Gerekmiyor
9 Reklam Storyboard Yapımı Sözlü anlatım ve içerik sunumu Gerekmiyor
10 Animatic, Fotoboard Yapımı Sözlü anlatım ve içerik sunumu Gerekmiyor
11 Yapım Öncesi, Reklamverenin Onayı, Yapım Şirketleriyle Anlaşmanın Sağlanması Sözlü anlatım ve içerik sunumu Gerekmiyor
12 Teklif Alma Yöntemi ve Bütçe Sözlü anlatım ve içerik sunumu Gerekmiyor
13 Yapım Öncesi Toplantı ve Yapım Süreci Sözlü anlatım ve içerik sunumu Gerekmiyor
14 Yapım Sonrası Süreci Sözlü anlatım ve içerik sunumu Gerekmiyor

Özgür, Z, A. (1994). “Televizyon Reklamcılığı Kavramlar-Süreçler”, Der Yayınları, İstanbul. Akbulut, N, T. ve Balkaş, E, E. (2006). “Adım Adım Reklam Üretimi”, Beta Basım, İstanbul.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 52
Quiz 1 24
Ev Ödevi 1 24
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Staj durumu yoktur


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Tartışma 1 1 1
Gösterme 14 2 28
Proje Hazırlama 1 3 3
Proje Sunma 14 1 14
Proje Tasarımı /Yönetimi 14 1 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 5 5
Ev Ödevi 1 1 1
Toplam İş Yükü (saat) 95

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20 PÇ 21 PÇ 22 PÇ 23 PÇ 24 PÇ 25 PÇ 26
ÖÇ 1 5 5 5 5 4 5 5 1 4 4 3 4 3 4 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 2 5 5 5 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 3 5 5 5 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 4 5 5 5 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 5 5 5 5 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 6 5 5 5 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 7 5 5 5 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 8 5 5 5 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek