GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
GZT352 MEDYA EKONOMİSİ Seçmeli Ders Grubu 2 4 4,00

Lisans


Türkçe


Bu ders, öğrencilerin medya ekonomisinin teorik arka planını, medya ekonomisine ilişkin kavramları, medyanın farklı sektörlerinin maliyet ve pazar yapılarını öğrenmelerini ve medyanın ekonomi politiğine ilişkin eleştirel bir bakış açısı kazanmayı amaçlamaktadır


Dr. Öğr. Üyesi Atike Sevtap Demir


1 Medya ekonomisinin temel kavramlarını öğrenir.
2 Medya piyasalarının yapısı ve özelliklerini kavrar.
3 Medyanın ekonomi-politiğinin medya içeriklerine etkisini tartışır.
4 Medyanın ekonomik yapısıyla medya kurumlarının işleyişi ve gazetecilik faaliyeti arasındaki ilişkiyi kavrar.
5 Yeni teknolojiler ve medya ekonomisi arasındaki ilişkiyi kavrar.

Birinci Öğretim


Dersin önkoşulu bulunmamaktadır


Yok


Medya ekonomisinin teorik arka planı medya ekonomisine ilişkin kavramlar, medyanın farklı sektörlerinin maliyet ve pazar yapıları bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Giriş ve Dersin Tanıtımı Anlatım Kaynak okuma
2 Medya Ekonomisine Giriş, Medyanın Kendine Özgü Nitelikleri Anlatım Kaynak okuma
3 Medya Ekonomisi Teorileri ve Medya Ekonomisine Özgü Kavramlar Anlatım Kaynak okuma
4 Medya Ekonomisini İçeriden ve Dışarıdan Etkileyen Faktörler Anlatım Kaynak okuma
5 Medya Piyasalarının Yapısı ve Özellikleri Anlatım Kaynak okuma
6 Medya Piyasalarında Yoğunlaşma Anlatım Kaynak okuma
7 Dünyada Medya Piyasaları Anlatım Kaynak okuma
8 Basın Ekonomisi Anlatım Kaynak okuma
9 Radyo ve Televizyon Ekonomisi Anlatım Kaynak okuma
10 Yeni Medya Ekonomisi Anlatım Kaynak okuma
11 Türkiye’de Medya Ekonomisinin Analizi: Pazar Yapıları, Şirketler ve Gelir Dağılımları Anlatım Kaynak okuma
12 Türkiye’de Medya Ekonomisinin Analizi: Düzenleyici Kurumlar ve Kamu Yayıncılığı Yapısı Anlatım Kaynak okuma
13 Alternatif Medyaların Sürdürülebilirliği ve İş Modelleri Anlatım Kaynak okuma
14 Genel Değerlendirme Anlatım Kaynak okuma

Alev Söylemez, Medya Ekonomisi ve Türkiye Örneği Gülseren Adaklı, Türkiye’de Medya Endüstrisi / Neoliberalizm Çağında Mülkiyet ve Kontrol İlişkileri, Ankara,Ütopya Yayınevi, 2006 3-) Semra Atılgan, Basın İşletmeciliği, İstanbul Beta Basım Yayın Dağıtım A.Ş, 1999 4-) Ben Bagdikian, Boston, The New Media Monopoly, Beacon Press, 2004 5-) T. Uğur Dai, Basın İşletmelerinin Finansal Yapısı, İstanbul, Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş, 2008 6-) Selçuk Demirbulak, 21. Yüzyıl Eşiğinde Türkiyemizde Medya Ekonomisi, 1995 7-) Nadine Toussaint Desmoulins, Economie des média, Medya Ekonomisi, İstanbul İletişim Yayınları, 1993 8-) Gillian Doyle, Media Ownership: The Economics and Politics of Convergence and Concentration in the UK and Europeen Media, London, Sage Publication, 2002 9-) Geray, Haluk, İletişim ve Teknoloji: Uluslararası Birikim Düzeninde Yeni Medya Politikaları, Ankara, Ütopya, 2003 10-) Yasemin İnceoğlu, Uluslararası Medya, İstanbul, Der Yayınları, 2004 11-) Beybin Kejanlıoğlu, Türkiye’de Medyanın Dönüşümü, Ankara, İmge Kitabevi, 2004



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 30
Quiz 2 30
Soru-Yanıt 1 30
Ev Ödevi 1 10
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 5 3 15
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 1 1 1
Derse Katılım 14 4 56
Soru-Yanıt 2 1 2
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 5 3 15
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 3 3
Okuma 2 3 6
Quiz için Bireysel Çalışma 1 1 1
Toplam İş Yükü (saat) 100

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20 PÇ 21 PÇ 22 PÇ 23 PÇ 24 PÇ 25 PÇ 26
ÖÇ 1 4 4 2 3
ÖÇ 2 3 4 3 4
ÖÇ 3 4 5 3 4
ÖÇ 4 3 4 1 2
ÖÇ 5 4 2 1 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek