GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SIY745 LİDERLİK TEORİLERİ Seçmeli Ders Grubu 2 4 5,00

Lisans



Bu derste liderlik kavramı tarihsel ve günümüz uygulamaları çerçevesinde ele alınacaktır. Liderliğin, kişisel ve kurumsal boyutları irdelenerek bu konu hakkında ortaya atılmış teorilerin ışığı altında öğrenciler tarafından liderlik kavramının anlaşılması ve daha iyi uygulanması amaçlanmaktadır


Dr. Öğr. Üyesi Fatma KORKMAZ


1 Liderlik kavramının günlük dilde çokça kullanılan fakat karmaşık bir kavram olduğunun farkına varır
2 Liderlik kavramına daha geniş bir çerçeveden, eleştirel ve objektif bakabilme becerisine vakıf olur
3 Bu zamana kadar geliştirilen ve en çok bilinen liderlik teori ve yaklaşımlarını tanır
4 Gerçek hayatta içinde bulunduğu her hangi bir toplulukta liderin var olup olmadığı, kim olduğu, hangi teori ya da yaklaşıma yakın bir liderlik gösterdiğine yönelik analiz yapabilme yeteneğini geliştirir.
5 Kişisel liderlik becerilerini nasıl geliştirebileceği hakkında iç görü kazanır

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Liderlik kavramı, Liderlik teorileri, Liderlik Çeşitleri, Kişisel Gelişim


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Ders Tanıtımı
2 SORULARLA LİDERLİĞE GİRİŞ
3 YÖNETİCİLİK İŞİNİN DOĞASI
4 ETKİLİ LİDERLİK DAVRANIŞI
5 DEĞİŞİM VE İNOVASYONA LİDERLİK ETMEK
6 KATILIMCI LİDERLİK VE GÜÇLENDİRME
7 LİDERLİK ÖZELLİKLERİ VE BECERİLERİ
8 ETHICS, SERVICE, SPIRITUAL AND AUTHENTIC LEADERSHIP
9 DURUMSALLIK KURAMLARI VE ADAPTİF LİDERLİK
10 GÜÇ VE ETKİLEME TAKTİKLERİ
11 İKİLİ İLİŞKİLER VE TAKİPÇİLER
12 TAKIMLARA LİDERLİK ETMEK
13 ÖRGÜTLERDE STRATEJİK LİDERLİK
14 KARİZMATİK VE DÖNÜŞÜMSEL LİDERLİK
15 FİNAL

• Örgütlerde Liderlik, Gary Yukl, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara - 2018 • Liderlik Labaratuvarı: 21. Yüzyılda Liderlik, Chris Lewis – Pippa Malmgren, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul - 2021 • Liderlik Mitleri, Jo Owen, Bilgi Yayınevi, İstanbul – 2019 • Büyük Filmlerden Liderlik Dersleri, John Klemens - Melora Wolff, MediaCat Kitapları, İstanbul – 2007



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 3 30
Derse Katılım 1 10
Rol Oynama / Dramatize Etme 1 30
Ev Ödevi 1 30
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 3 3 9
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Rol Oynama / Dramatize Etme 1 4 4
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 3 3
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 2 4 8
Okuma 12 3 36
Ev Ödevi 12 3 36
Toplam İş Yükü (saat) 125

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17
ÖÇ 1 2 1 2 2
ÖÇ 2 2 1 2 2
ÖÇ 3 2 1 2 2
ÖÇ 4 2 1 2 2
ÖÇ 5 2 1 2 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek