GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SBE004AS KÜRESELLEŞME VE TOPLUM Seçmeli Ders Grubu 4 8 4,00

Lisans



Bu dersin amacı sosyal bilgiler öğretmen adaylarının; küreselleşmenin ülkemize, dünyaya ve insanlığa olan etkisini değerlendirebilmelerini sağlamaktır.


Dr. Öğr. Ü. Mehmet ÜLGER


1 Küreselleşme ile ilgili temel kavramları ve tarihsel süreçlerini açıklar.
2 Küreselleşmenin sosyo kültürel, siyasi, ve ekonomik göstergelerini açıklar.
3 Küreselleşmenin eğitimdeki etkisini açıklar.
4 Küreselleşmenin sosyal bilgiler eğitimine (öğretim programlarına) etkilerini açıklar.
5 Küreselleşmenin çok kültürlülük, demokratik /global vatandaşlık ve insan hakları gibi kavramlarla ilişkisini açıklar.
6 Çok kültürlülük, demokratik/global vatandaşlık ve insan hakları gibi kavramların sosyal bilgiler eğitimi üzerindeki etkisini değerlendirir.
7 Küreselleşmenin çevre üzerine etkisini açıklar.
8 Küreselleşmenin az gelişmiş ülkelere etkisini açıklar.
9 Türkiye’nin günümüz küresel dünyasındaki güç ilişkileri içerisindeki konumunu açıklar.
10 Küreselleşme sürecinde mevcut askeri ve ekonomik birliktelikleri açıklar.

Birinci Öğretim


Bu dersin ön koşul dersi bulunmamaktadır.


Dersler güncel örneklerle desteklenmelidir.


Küreselleşme ve Türkiye’ye etkileri; dünyada son yüzyılda meydana gelen gelişmeler; çevre üzerindeki değişimler; askeri ve ekonomik birliktelikler; küreselleşmenin az gelişmiş ülkelere etkileri; Türkiye’nin küreselleşme karşısındaki durumu; çoğulculuk ve çok kültürlülük gibi kavramlar (ve bunların sosyal bilgilerde öğretimindeki yeri) ve çok kültürlü eğitim uygulamaları.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Küreselleşme ile ilgili temel kavramlar. Sunu, soru- cevap, tartışma Ön hazırlık yoktur.
2 Küreselleşme süreci Sunu, soru- cevap, tartışma Ön hazırlık yoktur.
3 Küreselleşmenin sosyo-kültürel, siyasi ve ekonomik göstergeleri Sunu, soru- cevap, tartışma Ön hazırlık yoktur.
4 Küreselleşme eğitim ilişkisi Sunu, soru- cevap, tartışma Ön hazırlık yoktur.
5 Küreselleşme ve sosyal bilgiler dersi ilişkisi Sunu, soru- cevap, tartışma Ön hazırlık yoktur.
6 Küreselleşme sürecinde çok kültürlülük ve vatandaşlık Presentation, question and answer, discussion Ön hazırlık yoktur.
7 Küreselleşme sürecinde insan hakları Sunu, soru- cevap, tartışma Ön hazırlık yoktur.
8 Sosyal bilgiler dersi öğretim programında çok kültürlülük, demokratik/global vatandaşlık ve insan hakları Sunu, soru- cevap, tartışma Ön hazırlık yoktur.
9 Küreselleşme ve çevre Sunu, soru- cevap, tartışma Ön hazırlık yoktur.
10 Küreselleşme ve az gelişmiş ülkeler Sunu, soru- cevap, tartışma Ön hazırlık yoktur.
11 Küreselleşme ve göç Sunu, soru- cevap, tartışma Ön hazırlık yoktur.
12 Küreselleşme ve askeri birliktelikler Sunu, soru- cevap, tartışma Ön hazırlık yoktur.
13 Küreselleşme ve siyasi birliktelikler Sunu, soru- cevap, tartışma Ön hazırlık yoktur.
14 Küresel güç ilişkileri ve Türkiye Sunu, soru- cevap, tartışma Ön hazırlık yoktur.

FRİEDMAN, T. (2003). Küreselleşmenin Geleceği, Boyner yy, İstanbul. DRUCKER, P. (2000). Yeni Gerçekler, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, Ankara TÖRENLİ, N. (2004). Enformasyon Toplumu ve Küreselleşme Sürecinde Türkiye, Bilim ve Sanat yy,Ankara.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 60
Quiz 1 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Bu dersin staj durumu söz konusu değildir.


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 15 15
Okuma 14 2 35
Quiz için Bireysel Çalışma 1 9 9
Toplam İş Yükü (saat) 100

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20
ÖÇ 1 2
ÖÇ 2 2
ÖÇ 3 2 2
ÖÇ 4 2 2
ÖÇ 5 2 3
ÖÇ 6 2 2
ÖÇ 7 2 2 2
ÖÇ 8 2 2 2
ÖÇ 9 2 2
ÖÇ 10 2 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek