GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SBE003AS HARİTA BİLGİSİ VE UYGULAMALARI Seçmeli Ders Grubu 4 8 4,00

Lisans


Türkçe


Dersin amacı, harita becerilerini öğrenmek ve bu becerilerin haritalardan faydalanırken uygulanabilmesini sağlamaktır.


Doç. Dr. Ayşegül ÇELİK GELDİ


1 Kullanım amaçlarına göre haritaları sınıflandırabilme
2 Harita becerilerini açıklayabilme
3 Bir harita üzerinde harita becerilerini kullanarak uygulama yapabilme
4 Harita okuyabilme
5 Harita çizebilme

Birinci Öğretim


YOK


YOK


Taslak harita oluşturma, amaca göre harita seçme, harita üzerinde uzunluk ve alan hesaplama, konum belirleme, haritalar yardımıyla doğal-beşeri olay ve olguları yorumlama, zamanı, değişim ve sürekliliği algılama becerileri


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Harita nedir? Haritalarda bulunması gereken unsurlar nelerdir? sunuş ödev
2 Haritaların özellikleri sunuş ödev
3 Harita türleri sunuş ödev
4 Kürenin düzleme aktarılma yöntemleri sunuş ödev
5 Haritalarla öğrenim üzerine teoriler sunuş ödev
6 Sembolleri anlama ve yorumlama becerisi sunuş ödev
7 Sembolleri anlama ve yorumlama becerisi sunuş ödev
8 Harita okuma ve yorumlama VE yön bulma becerisi sunuş ödev
9 Profil çıkarma becerisi sunuş ödev
10 Konum ve koordinat belirleme becerisi sunuş ödev
11 Ölçek kullanma becerisi sunuş ödev
12 Uzaklık, alan ve eğim ölçme becerisi sunuş ödev
13 Taslak harita oluşturma ve fiziksel özellikleri tanımlama becerisi sunuş ödev
14 Taslak harita oluşturma ve fiziksel özellikleri tanımlama becerisi sunuş ödev

AKKUŞ, A. (1995). Harita Bilgisi, Konya: Öz Eğitim Basım Yayın Dağıtım Ltd. Sti. AKSOY, Bülent- KOÇ, Hakan (2009). Harita Becerileri ve 11-14 Yaş Grubundaki Öğrencilerin Yapabilecekleri Harita Becerileri. Sosyal Bilgiler Öğretimi (Ed. Mustafa SAFRAN). Ankara. PegemA Yayıncılık. AKSOY, B. TheInvestigation Of TheOpinions Of TheUndergraduateStudents On EconomicDimensions Of Globalization As RegardsToVariousParameter. International Journal of AcademicResearchPart B; 4(6):145-150 (2012). ISSN:2075-4124/E-ISSN 2075-7107 BILL, G.T.( 1985). The Development Of ActivitiesForTeachingMapSkillsWhichFacilitateTransitionsBetweenStages Of Cognitive Development, TheGraduateCollegeInTheUniversity, ( Yayınlanmamış Doktora Tezi) Nebraska. BİLGİN, T. (1996). Genel Kartoğrafya, İstanbul: Filiz Kitabevi. BİLGİN, T. (1996). Genel Kartoğrafya I, İstanbul: Filiz Kitabevi.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 90
Ev Ödevi 1 10
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

YOK


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Rapor Hazırlama 1 5 5
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 2 8 16
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 2 5 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 3 5 15
Okuma 10 2 20
Toplam İş Yükü (saat) 96

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20
ÖÇ 1 5 5 5 5
ÖÇ 2 5 5 5 2
ÖÇ 3 5 2 3 4 4
ÖÇ 4 4 4 5
ÖÇ 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek