Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SBE003AS | HARİTA BİLGİSİ VE UYGULAMALARI | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 8 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Dersin amacı, harita becerilerini öğrenmek ve bu becerilerin haritalardan faydalanırken uygulanabilmesini sağlamaktır.
Doç. Dr. Ayşegül ÇELİK GELDİ
1 | Kullanım amaçlarına göre haritaları sınıflandırabilme |
2 | Harita becerilerini açıklayabilme |
3 | Bir harita üzerinde harita becerilerini kullanarak uygulama yapabilme |
4 | Harita okuyabilme |
5 | Harita çizebilme |
Birinci Öğretim
YOK
YOK
Taslak harita oluşturma, amaca göre harita seçme, harita üzerinde uzunluk ve alan hesaplama, konum belirleme, haritalar yardımıyla doğal-beşeri olay ve olguları yorumlama, zamanı, değişim ve sürekliliği algılama becerileri
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Harita nedir? Haritalarda bulunması gereken unsurlar nelerdir? | sunuş | ödev |
2 | Haritaların özellikleri | sunuş | ödev |
3 | Harita türleri | sunuş | ödev |
4 | Kürenin düzleme aktarılma yöntemleri | sunuş | ödev |
5 | Haritalarla öğrenim üzerine teoriler | sunuş | ödev |
6 | Sembolleri anlama ve yorumlama becerisi | sunuş | ödev |
7 | Sembolleri anlama ve yorumlama becerisi | sunuş | ödev |
8 | Harita okuma ve yorumlama VE yön bulma becerisi | sunuş | ödev |
9 | Profil çıkarma becerisi | sunuş | ödev |
10 | Konum ve koordinat belirleme becerisi | sunuş | ödev |
11 | Ölçek kullanma becerisi | sunuş | ödev |
12 | Uzaklık, alan ve eğim ölçme becerisi | sunuş | ödev |
13 | Taslak harita oluşturma ve fiziksel özellikleri tanımlama becerisi | sunuş | ödev |
14 | Taslak harita oluşturma ve fiziksel özellikleri tanımlama becerisi | sunuş | ödev |
AKKUŞ, A. (1995). Harita Bilgisi, Konya: Öz Eğitim Basım Yayın Dağıtım Ltd. Sti. AKSOY, Bülent- KOÇ, Hakan (2009). Harita Becerileri ve 11-14 Yaş Grubundaki Öğrencilerin Yapabilecekleri Harita Becerileri. Sosyal Bilgiler Öğretimi (Ed. Mustafa SAFRAN). Ankara. PegemA Yayıncılık. AKSOY, B. TheInvestigation Of TheOpinions Of TheUndergraduateStudents On EconomicDimensions Of Globalization As RegardsToVariousParameter. International Journal of AcademicResearchPart B; 4(6):145-150 (2012). ISSN:2075-4124/E-ISSN 2075-7107 BILL, G.T.( 1985). The Development Of ActivitiesForTeachingMapSkillsWhichFacilitateTransitionsBetweenStages Of Cognitive Development, TheGraduateCollegeInTheUniversity, ( Yayınlanmamış Doktora Tezi) Nebraska. BİLGİN, T. (1996). Genel Kartoğrafya, İstanbul: Filiz Kitabevi. BİLGİN, T. (1996). Genel Kartoğrafya I, İstanbul: Filiz Kitabevi.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 90 |
Ev Ödevi | 1 | 10 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
YOK
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Rapor Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 5 | 15 |
Okuma | 10 | 2 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 96 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 2 | ||||||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 2 | 3 | 4 | 4 | |||||||||||||||
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 5 | |||||||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 |