GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SBE201AZ SOSYAL BİLGİLER ÖĞRENME VE ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI Ders 2 3 3,00

Lisans


Türkçe


Sosyal bilgiler öğretimine yönelik çağdaş öğrenme ve öğretme yaklaşımlarına ilişkin bilgi kazanır.


Doç. Dr. Ayşegül Çelik Geldi


1 1- Sosyal bilgilerde öğrenmenin ve öğretmenin anlamı bilir
2 sosyal bilgiler öğretiminin amacı ve temel ilkeleri; sosyal bilgiler öğretiminin tarihçesi bilir
3 öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının sosyal bilgiler öğretimine yansımalarını bilir
4 sosyal bilgiler öğretimde temel becerilerini bilir
5 sosyal bilgiler öğretiminde güncel eğilimler ve sorunları bilir
6 etkili bir sosyal bilgiler öğretiminin bileşenleri; sosyal bilgiler öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan bakışı bilir

Birinci Öğretim


Sosyal Bilgilerin Temelleri


yok


Sosyal bilgiler öğrenmenin ve öğretmenin anlamı; sosyal bilgiler öğretiminin amacı ve temel ilkeleri; sosyal bilgiler öğretiminin tarihçesi; öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının sosyal bilgiler öğretimine yansımaları; sosyal bilgiler öğretimde temel beceriler; sınıf-içi uygulama örnekleri; sosyal bilgiler öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar; etkili bir sosyal bilgiler öğretiminin bileşenleri; sosyal bilgiler öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan bakış (MEB, 2018).


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Sosyal Bilgiler Öğretimi Sunuş
2 Argümantasyon Temelli Öğretim Yaklaşımı sunuş ev ödevi
3 Sosyal Bilgiler Öğretiminde Öğrenme Amaçlı Yazma sunuş ev ödevi
4 Sosyal bilgiler öğretiminde öğrenme amaçlı yazma sunuş ev ödevi
5 Dönüşümsel (Transformatif) Öğrenme sunuş ev ödevi
6 Otantik Öğrenme Modeli sunuş ev ödevi
7 Ters Yüz Sınıf Modeli sunuş ev ödevi
8 5E ve 7E Modeli sunuş ev ödevi
9 Bağlam Temelli Öğrenme Model sunuş ev ödevi
10 Kolb Öğrenme Modeli sunuş ev ödevi
11 Bilişsel Koçluk Temelli Öğrenme Modeli sunuş ev ödevi
12 Hayat Boyu Öğrenme Modeli sunuş ev ödevi
13 Allosterik Öğrenme Modeli sunuş ev ödevi
14 Probleme Dayalı Öğrenme sunuş ev ödevi

1. Polat, S. Aksoy, B. (2021). Kuramdan uygulamaya sosyal bilgiler öğretiminde çağdaş öğrenme ve öğretme yaklaşımları. Ankara: Pegem Gojkov, G. (2011). Didactic limitations of constructivistic learning model in teaching.. Metodički Obzori 13 (6), 19-40. Moradi, M., Brunel, S., Zolghadri, M. ve Vallespir, V. (2008). Design for Learning and Teaching: A Knowledge-Based Approach to Design Products. Practical Aspects of Knowledge Management. PAKM 2008. Lecture Notes in Computer Science, Springer,



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 90
Rapor Hazırlama 1 10
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Rapor Hazırlama 1 10 10
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 10 1 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 10 2 20
Ev Ödevi 13 1 13
Toplam İş Yükü (saat) 83

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20
ÖÇ 1 5 5 5 5
ÖÇ 2 5 5 5
ÖÇ 3 5 5 5
ÖÇ 4 5 5 5
ÖÇ 5 5 5 5 5
ÖÇ 6 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek