Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SBE201AZ | SOSYAL BİLGİLER ÖĞRENME VE ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI | Ders | 2 | 3 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Sosyal bilgiler öğretimine yönelik çağdaş öğrenme ve öğretme yaklaşımlarına ilişkin bilgi kazanır.
Doç. Dr. Ayşegül Çelik Geldi
1 | 1- Sosyal bilgilerde öğrenmenin ve öğretmenin anlamı bilir |
2 | sosyal bilgiler öğretiminin amacı ve temel ilkeleri; sosyal bilgiler öğretiminin tarihçesi bilir |
3 | öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının sosyal bilgiler öğretimine yansımalarını bilir |
4 | sosyal bilgiler öğretimde temel becerilerini bilir |
5 | sosyal bilgiler öğretiminde güncel eğilimler ve sorunları bilir |
6 | etkili bir sosyal bilgiler öğretiminin bileşenleri; sosyal bilgiler öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan bakışı bilir |
Birinci Öğretim
Sosyal Bilgilerin Temelleri
yok
Sosyal bilgiler öğrenmenin ve öğretmenin anlamı; sosyal bilgiler öğretiminin amacı ve temel ilkeleri; sosyal bilgiler öğretiminin tarihçesi; öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının sosyal bilgiler öğretimine yansımaları; sosyal bilgiler öğretimde temel beceriler; sınıf-içi uygulama örnekleri; sosyal bilgiler öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar; etkili bir sosyal bilgiler öğretiminin bileşenleri; sosyal bilgiler öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan bakış (MEB, 2018).
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Sosyal Bilgiler Öğretimi | Sunuş | |
2 | Argümantasyon Temelli Öğretim Yaklaşımı | sunuş | ev ödevi |
3 | Sosyal Bilgiler Öğretiminde Öğrenme Amaçlı Yazma | sunuş | ev ödevi |
4 | Sosyal bilgiler öğretiminde öğrenme amaçlı yazma | sunuş | ev ödevi |
5 | Dönüşümsel (Transformatif) Öğrenme | sunuş | ev ödevi |
6 | Otantik Öğrenme Modeli | sunuş | ev ödevi |
7 | Ters Yüz Sınıf Modeli | sunuş | ev ödevi |
8 | 5E ve 7E Modeli | sunuş | ev ödevi |
9 | Bağlam Temelli Öğrenme Model | sunuş | ev ödevi |
10 | Kolb Öğrenme Modeli | sunuş | ev ödevi |
11 | Bilişsel Koçluk Temelli Öğrenme Modeli | sunuş | ev ödevi |
12 | Hayat Boyu Öğrenme Modeli | sunuş | ev ödevi |
13 | Allosterik Öğrenme Modeli | sunuş | ev ödevi |
14 | Probleme Dayalı Öğrenme | sunuş | ev ödevi |
1. Polat, S. Aksoy, B. (2021). Kuramdan uygulamaya sosyal bilgiler öğretiminde çağdaş öğrenme ve öğretme yaklaşımları. Ankara: Pegem Gojkov, G. (2011). Didactic limitations of constructivistic learning model in teaching.. Metodički Obzori 13 (6), 19-40. Moradi, M., Brunel, S., Zolghadri, M. ve Vallespir, V. (2008). Design for Learning and Teaching: A Knowledge-Based Approach to Design Products. Practical Aspects of Knowledge Management. PAKM 2008. Lecture Notes in Computer Science, Springer,
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 90 |
Rapor Hazırlama | 1 | 10 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Rapor Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 1 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Ev Ödevi | 13 | 1 | 13 |
Toplam İş Yükü (saat) | 83 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||
ÖÇ 6 | 5 | 5 | 5 |