GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MB002S DİKKAT EKSİKLİĞİ VE HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU Seçmeli Ders Grubu 3 6 4,00

Lisans


Türkçe


Bu derste öğrenme güçlüğü ile birlikte görülebilen eş tanılar, bu tanıların belirtileri, bu tanılara sahip çocukların özellikleri ve uygulanan müdahalelerin tanıtılması amaçlanmaktadır.


Dr. Öğretim Üyesi Bahadır İnan


1 Öğrenme güçlüğüne eşlik eden tanıları ve yaygınlığını tanımlar.
2 Öğrenme güçlüğündeki eş tanılara yönelik tanı kriterlerini ve değerlendirmeleri açıklar.
3 Öğrenme güçlüğünde eş tanıya sahip bireylerin özelliklerini açıklar.
4 Öğrenme güçlüğündeki eş tanılara yönelik müdahaleleri açıklar.
5 DEHB ile diğer yetersizlik türleri arasındaki ilişkiyi bilir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Öğrenme güçlüğü ile birlikte görülebilen eş tanıların çeşitleri, yaygınlığı, bunların tanı kriterleri, bu tanılara sahip bireylerin özellikleri, bu tanılara yönelik tıbbi tedavi ve eğitsel müdahaleler.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Öğrenme güçlüğünde eş tanıya giriş. Anlatım; Soru Yanıt; Tartışma Yok
2 Öğrenme güçlüğüne eşlik eden tanıların çeşitleri ve yaygınlığı. Anlatım; Soru Yanıt; Tartışma Yok
3 Öğrenme güçlüğünde Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite bozukluğu (DEHB). Anlatım; Soru Yanıt; Tartışma Yok
4 DEHB’de önemli konular ve tıbbi tedavi. Anlatım; Soru Yanıt; Tartışma Yok
5 DEHB’e yönelik eğitsel müdahaleler. Anlatım; Soru Yanıt; Tartışma Yok
6 DEHB’e yönelik eğitsel müdahaleler. Anlatım; Soru Yanıt; Tartışma Yok
7 Film gösterimi. Anlatım; Soru Yanıt; Tartışma Yok
8 Öğrenme güçlüğünde üstün zeka ve üstün yetenek. Anlatım; Soru Yanıt; Tartışma Yok
9 Üstün zekalılara yönelik eğitsel müdahaleler. Anlatım; Soru Yanıt; Tartışma Yok
10 Kaygı ve duygu durum bozuklukları. Anlatım; Soru Yanıt; Tartışma Yok
11 Kaygı ve duygu durum bozukluklarında tıbbi tedavi ve eğitsel müdahaleler. Anlatım; Soru Yanıt; Tartışma Yok
12 Karşıt olma karşı gelme ve davranım bozuklukları. Anlatım; Soru Yanıt; Tartışma Yok
13 Obsesif Kompulsif Bozukluk (OKB). Anlatım; Soru Yanıt; Tartışma Yok
14 Film gösterimi. Anlatım; Soru Yanıt; Tartışma Yok

Kurnaz, A., & Şengün, G. (2021). (Eds). Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu. Pegem Akademi. Crosby, G., & Lippert, T. K. (2017). Dönüşüm DHEB. Solo Unitas. Ercan, E. S. (2008). Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu. İstanbul: Doğan Kitap



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 70
Rapor 1 30
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Rapor Hazırlama 5 2 10
Bireysel Çalışma 2 10 20
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Rapor 1 6 6
Toplam İş Yükü (saat) 88

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20
ÖÇ 1 1 1 1 1 1 1 1 2 1 2 1 1 1 1 1 1 2 5 1 1
ÖÇ 2 1 1 1 1 1 1 1 2 1 2 1 1 1 1 1 1 2 5 1 1
ÖÇ 3 1 1 1 1 1 1 1 2 1 2 1 1 1 1 1 1 2 5 1 1
ÖÇ 4 1 1 1 1 1 1 1 2 1 2 1 1 1 1 1 1 2 5 1 1
ÖÇ 5 1 1 1 1 1 1 1 2 1 2 1 1 1 1 1 1 2 5 1 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek