Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
RPD003O-AS | ÇOCUK VE ERGENLERLE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Çocuk ve gençlerle psikolojik danışma yaklaşım ve becerilerini, çocuk ve ergenlerle psikolojik danışma yaklaşımlarını, çocuklarla görüşme ilke ve tekniklerini, çocukların temel psikososyal gelişimleri ile davranış bozuklukları arasındaki ilişkiyi, çocuk ve gençlerle çalışırken etik kuralları kazandırmak.
Dr. Öğr. Üyesi Aygül NLABNAT
1 | 1. Çocuk ve ergen danışmasının amaçlarını açıklayabilme. |
2 | 2. Çocuk ve ergen danışması arasındaki farkları gösterebilme |
3 | 3. Çocuk ve ergenlerde danışma ihtiyaçlarını belirleyebilme. |
4 | 4. Psikoterapi yaklaşımlarının çocuk ve ergen danışmasına katkılarını açıklayabilme |
5 | 5. Çocuk ve ergenlerin gelişim özelliklerinin psikolojik danışma süreciyle nasıl ilişkili olabileceğini tanımlayabilme |
6 | 6. Psikolojik danışma aşamalarının çocuk ve ergenlere göre nasıl geliştiğini yorumlayabilme. |
7 | 7. Çocuk/ergen ve psikolojik danışman arasındaki ilişkinin özelliklerini kavrayabilme. |
8 | 8. Çocuk ve ergen danışmasında oyun araçlarına dayalı temel teknikleri örnekleyebilme. |
9 | 9. Çocuk ve ergenlerle çalışırken etik kuralları açıklayabilme |
Birinci Öğretim
[Yok]
Çocuk ve ergenlerin gelişim özellikleri ve psikolojik danışma sürecine yansıması; çocuk ve ergenlerle psikolojik danışma sürecinde ilke ve teknikler; psikolojik danışma sürecini planlama, psikolojik danışma oturumunu yapılandırma ve yönetme; çocuk ve ergenlerle çalışırken etkili olan psikolojik danışma kuramları, çocuk ve ergenlerle bireysel ve grupla psikolojik danışma, farklı çocuk ve ergenlerle psikolojik danışma, boşanma süreci/sonrası psikolojik danışma, etik ve yasal konular
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin içeriği, amaçları ve kaynaklar | ||
2 | Çocuk ve ergenle psikolojik danışmanın amaçları | ||
3 | Psikolojik danışman ile çocuk ve ergen danışan ilişkisi | ||
4 | Çocuk ve ergen psikoterapisinde yaklaşımlar | ||
5 | Çocuk ve ergen psikoterapisinde yaklaşımlar | ||
6 | Çocuk ve yetişkin psikoterapisi arasındaki farklar | ||
7 | Çocuk ve ergen psikososyal gelişimi ve psikoterapi süreci | ||
8 | Çocuk ve ergenle psikolojik danışmada terapötik süreci | ||
9 | Çocuk ve ergenle psikolojik danışmada terapötik süreci | ||
10 | Çocuk ve ergen psikoterapisinde beceriler | ||
11 | Çocuk ve ergen psikoterapisinde beceriler | ||
12 | Çocuk ve ergen terapisinde teknikler | ||
13 | Çocuk ve ergen terapisinde teknikler | ||
14 | Çocuk ve ergen terapisinde etik konular |
Sondra Smith Adcock ve Catherina Tucker, Çocuk ve Ergenlerle Psikolojik Danışma, Nobel Yayınları David Gelgard ve Kathryn Gelgard, Ergenler ve Çocuklarla Psikolojik Danışma, Nobel Yayınları ArthurE. Jongsma Jr., Çocuk Psikoterapisi, Nobel Yayınları L. Mark Peterson, Timothy J. Bruce, Arthur E. Jongsma-Jr., William P. Mclnnis, Çocuk Psikoterapisi Tedavi Planlayıcısı Nobel Yayınları Löwenstein, L. (2022). Kaygılı Çocuklar için Yaratıcı BDT Müdahaleleri, EPONA Kitap Löwenstein, L. (2022). Çocukların Boşanma Süreci ile Başa Çıkmaları için Yaratıcı Müdahaleler, EPONA Kitap Löwenstein, L. (2022). Zor Çocuklar ve Gençler İçin Yaratıcı Müdahaleler, EPONA Kitap Löwenstein, L. (2022).Yas Sürecindeki Çocuklar İçin Yaratıcı Müdahaleler, EPONA Kitap
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 30 |
Proje Hazırlama | 1 | 35 |
Proje Sunma | 1 | 35 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Rapor Hazırlama | 1 | 2 | 2 |
Proje Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
Proje Sunma | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü (saat) | 105 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | |||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | |||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | |||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | |||||||||
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | |||||||||
ÖÇ 6 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | |||||||||
ÖÇ 7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 8 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | |||||||||
ÖÇ 9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |