GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
RPD106AZ OKULLARDA REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK Ders 1 2 5,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı öğretmen adaylarına rehberlik ve psikolojik danışma ile ilgili temel kavram, ilke, model ve yaklaşımlar hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır.


Doç.Dr.Betül Gökçen DOĞAN LAÇİN


1 Rehberliğin tanımını ve ilkelerini açıklar
2 Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinin eğitimdeki rolünü ve önemini kavrar.
3 Eğitsel rehberliği ve bu alanda yapılacak hizmetleri açıklar
4 Kişisel rehberliği ve bu alanda yapılacak hizmetleri açıklar
5 Mesleki rehberliği ve bu alanda yapılacak hizmetleri açıklar

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Rehberliğe ilişkin temel kavramlar, ilkeler, kullanılan araştırma yöntemleri, okul danışmanlığı modelleri ve yaklaşımları, rehberlik ve psikolojik danışmanlıkta gelişimsel ve önleyici yaklaşımlar


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin içeriği, amaçları Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Çağdaş eğitimde öğrenci kişilik hizmetleri Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Rehberlik ve psikolojik danışmanın tanımı, amaçları ve ilkeleri Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Rehberlik ve psikolojik danışmanlıkta hizmet türleri Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Okullarda rehberlik ve danışmanlık hizmetleri Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Eğitsel rehberlik ve psikolojik danışma Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Mesleki rehberlik ve psikolojik danışma Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Kişisel-Sosyal rehberlik ve psikolojik danışma Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
9 Bireyi tanıma teknikleri I Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Bireyi tanıma teknikleri II Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Rehberlik ve danışmanlıkta program geliştirme Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Rehberlik ve danışmanlıkta örgüt ve personel Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Özel eğitimde psikolojik danışma ve rehberlik Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Türkiye’de rehberlik ve danışmanlık hizmetlerinin değerlendirilmesi Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma

Şahin, C. (2015). Psikolojik danışma ve rehberlik. Ankara: PegemA. Can, G. (2018). Psikolojik danışma ve rehberlik. Ankara: PegemA. Muro, J. J., Davenport, K., Muro, J. & Kottman, T. (2016). İlk ve ortaöğretim okullarında rehberlik ve danışmanlık: Uygulamalı bir yaklaşım (A.Arı & Ü. Korkmaz, Çev.). Konya: Eğitim.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 90
Tartışma 2 10
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Tartışma 4 2 8
Takım/Grup Çalışması 1 10 10
Beyin Fırtınası 4 1 4
Seminer 1 2 2
Makale Kritik Etme 5 2 10
Bireysel Çalışma 3 5 15
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 12 12
Okuma 7 3 21
Toplam İş Yükü (saat) 122

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5 3
ÖÇ 2 2 4
ÖÇ 3 4 5
ÖÇ 4 4 5 2
ÖÇ 5 4 5 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek