Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
RPD106AZ | OKULLARDA REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK | Ders | 1 | 2 | 5,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı öğretmen adaylarına rehberlik ve psikolojik danışma ile ilgili temel kavram, ilke, model ve yaklaşımlar hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır.
Doç.Dr.Betül Gökçen DOĞAN LAÇİN
1 | Rehberliğin tanımını ve ilkelerini açıklar |
2 | Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinin eğitimdeki rolünü ve önemini kavrar. |
3 | Eğitsel rehberliği ve bu alanda yapılacak hizmetleri açıklar |
4 | Kişisel rehberliği ve bu alanda yapılacak hizmetleri açıklar |
5 | Mesleki rehberliği ve bu alanda yapılacak hizmetleri açıklar |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Rehberliğe ilişkin temel kavramlar, ilkeler, kullanılan araştırma yöntemleri, okul danışmanlığı modelleri ve yaklaşımları, rehberlik ve psikolojik danışmanlıkta gelişimsel ve önleyici yaklaşımlar
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin içeriği, amaçları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | |
2 | Çağdaş eğitimde öğrenci kişilik hizmetleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | |
3 | Rehberlik ve psikolojik danışmanın tanımı, amaçları ve ilkeleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | |
4 | Rehberlik ve psikolojik danışmanlıkta hizmet türleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | |
5 | Okullarda rehberlik ve danışmanlık hizmetleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | |
6 | Eğitsel rehberlik ve psikolojik danışma | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | |
7 | Mesleki rehberlik ve psikolojik danışma | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | |
8 | Kişisel-Sosyal rehberlik ve psikolojik danışma | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | |
9 | Bireyi tanıma teknikleri I | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | |
10 | Bireyi tanıma teknikleri II | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | |
11 | Rehberlik ve danışmanlıkta program geliştirme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | |
12 | Rehberlik ve danışmanlıkta örgüt ve personel | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | |
13 | Özel eğitimde psikolojik danışma ve rehberlik | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | |
14 | Türkiye’de rehberlik ve danışmanlık hizmetlerinin değerlendirilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
Şahin, C. (2015). Psikolojik danışma ve rehberlik. Ankara: PegemA. Can, G. (2018). Psikolojik danışma ve rehberlik. Ankara: PegemA. Muro, J. J., Davenport, K., Muro, J. & Kottman, T. (2016). İlk ve ortaöğretim okullarında rehberlik ve danışmanlık: Uygulamalı bir yaklaşım (A.Arı & Ü. Korkmaz, Çev.). Konya: Eğitim.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 90 |
Tartışma | 2 | 10 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 4 | 2 | 8 |
Takım/Grup Çalışması | 1 | 10 | 10 |
Beyin Fırtınası | 4 | 1 | 4 |
Seminer | 1 | 2 | 2 |
Makale Kritik Etme | 5 | 2 | 10 |
Bireysel Çalışma | 3 | 5 | 15 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Okuma | 7 | 3 | 21 |
Toplam İş Yükü (saat) | 122 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 3 | |||||||||||||
ÖÇ 2 | 2 | 4 | |||||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 4 | 4 | 5 | 2 | ||||||||||||
ÖÇ 5 | 4 | 5 | 2 |