Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ZFD715 | DOĞAL KAYNAKLARIN SÜRDÜRÜLEBİLİR KULLANIMI | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 2,00 |
Lisans
Doğal kaynakların günümüz ve gelecek nesiller için önemi, sürdürülebilirlik kavramı, küresel sorunlar ve çözüm yolları hakkında temel bilgileri vermektir.
Prof. Dr. Belgin COŞGE ŞENKAL
1 | Doğal kaynakların özelliklerini bilir |
2 | Doğal kaynaklar ve çevre kirliliği arasındaki ilişkiyi değerlendirir |
3 | Doğal kaynakları tanır |
4 | Sürdürülebilir kullanmayı ve önemini kavrar |
5 | Dünyada ve Türkiye’de doğal kaynakların kullanımı ve sorunlarını değerlendirir |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Doğal kaynakların önemi, sınıflandırılması, korunması, sorunları ve doğal kaynakların sürdürülebilir kullanımına yönelik dünyada ve ülkemizde yürütülen faaliyetler hakkında güncel bilgilerin değerlendirilmesini içerir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Doğal kaynakları tanımı ve önemi | Anlatım (sunum) Yöntemi Tartışma Yöntemi | Konunun ilgili kaynaktan/kaynaklardan okunması |
2 | Doğal kaynakların sınıflandırılması ve özellikleri | Anlatım (sunum) Yöntemi Tartışma Yöntemi | Konunun ilgili kaynaktan/kaynaklardan okunması |
3 | Doğal kaynakların genel sorunları | Anlatım (sunum) Yöntemi Tartışma Yöntemi | Konunun ilgili kaynaktan/kaynaklardan okunması |
4 | Doğal kaynaklar ve çevre | Anlatım (sunum) Yöntemi Tartışma Yöntemi | Konunun ilgili kaynaktan/kaynaklardan okunması |
5 | Doğal kaynaklar ve çevre sorunları | Anlatım (sunum) Yöntemi Tartışma Yöntemi | Konunun ilgili kaynaktan/kaynaklardan okunması |
6 | Çevre sorunlarının nedenleri | Anlatım (sunum) Yöntemi Tartışma Yöntemi | Konunun ilgili kaynaktan/kaynaklardan okunması |
7 | Küreselleşme ve çevre sorunları | Anlatım (sunum) Yöntemi Tartışma Yöntemi | Konunun ilgili kaynaktan/kaynaklardan okunması |
8 | Sürdürülebilirlik-Sürdürülebilir Kalkınma | Anlatım (sunum) Yöntemi Tartışma Yöntemi | Konunun ilgili kaynaktan/kaynaklardan okunması |
9 | Ekolojik ayak izi | Anlatım (sunum) Yöntemi Tartışma Yöntemi | Konunun ilgili kaynaktan/kaynaklardan okunması |
10 | Korunan Alan ve Önemi | Anlatım (sunum) Yöntemi Tartışma Yöntemi | Konunun ilgili kaynaktan/kaynaklardan okunması |
11 | Sıfır Atık | Anlatım (sunum) Yöntemi Tartışma Yöntemi | Konunun ilgili kaynaktan/kaynaklardan okunması |
12 | Avrupa yeşil mutabakatı | Anlatım (sunum) Yöntemi Tartışma Yöntemi | Konunun ilgili kaynaktan/kaynaklardan okunması |
13 | Yeşil işler | Anlatım (sunum) Yöntemi Tartışma Yöntemi | Konunun ilgili kaynaktan/kaynaklardan okunması |
14 | Türkiye’de uygulanan çevre koruma projeleri | Anlatım (sunum) Yöntemi Tartışma Yöntemi | Konunun ilgili kaynaktan/kaynaklardan okunması |
1. Doğanay, H., Altaş, N.T. 2020. Doğal Kaynaklar. Pegem Akademik Yayıncılık. 2. Dersi veren öğretim elemanının ders notları 3. Özsabuncuoğlu, İ.H. 2005. Doğal Kaynaklar. İmaj Yayıncılık. 4. Önder, H. 2019. Doğal Kaynaklar ve Çevre Ekonomisi. Ekin Basın Yayın.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 70 |
Ev Ödevi | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 1 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 2 | 10 |
Ev Ödevi | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (saat) | 50 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | |||||
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 3 | 5 | |||||||
ÖÇ 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | |||||||
ÖÇ 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | ||
ÖÇ 5 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 |