Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ZBB707 | SUBTROPİK İKLİM MEYVELERİ | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Anavatanları Türkiye olan yada olmayan subtropik iklim meyvelerinin ülkemizin farklı ekolojik koşullarının çok iyi değerlendirilmesiyle önemli düzeyde yetiştiriciliği yapılan, insan sağlığı ve beslenmesi açısından çok önemli olan bu cins ve türleri tanıtmak ve bilgilendirmektir.
Prof. Dr. Aysen KOÇ
1 | Trabzon hurması, incir, yenidünya, nar, turunçgiller, muz, zeytin ve çayın taksonomik sınıflandırılmasını yapabilme |
2 | Bu türlerin dünya ve ülkemiz üretim değerlerini ve ekolojik isteklerini anlatabilme |
3 | Türlerin çiçek ve döllenme biyolojileri ile çoğaltılmalarını açıklayabilme. |
4 | Subtropik iklim meyvelerinin bahçe tesisi ve bakım işlemleri konularını öğrenebilme. |
5 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini kazanabilme |
Birinci Öğretim
Bu dersin herhangi bir ön koşulu bulunmamaktadır.
Yok
Trabzon hurması, incir, yenidünya, nar, turunçgiller, muz, zeytin ve çay bitkilerinin tanımı, sınıflandırması, ülke ekonomisindeki yeri, biyolojik özelikleri, ekolojik istekleri, fizyolojisi, çoğaltılması, bahçe tesisi, yıllık bakım işlemleri, muhafaza ve pazarlanması, insan sağlığı açısından önemi konularında genel bilgiler içermektedir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Subtropik İklim ne demektir, özellikleri nelerdir? | Anlatım; Soru Yanıt; Problem Çözme; Tartışma; Örnekolay Beyin Fırtınası; Problem Temelli Öğrenme | Sisteme yüklenen ders notunun incelenmesi |
2 | Trabzonhurmasının sınıflandırılması, dünya ve ülke ekonomisindeki yeri, çiçek ve meyve yapısı, tozlanma, döllenme, tohum ve meyve oluşumu, ekolojik istekleri, çoğaltılması, bahçesi tesisi ve yıllık bakım işlemleri | Anlatım; Soru Yanıt; Problem Çözme; Tartışma; Örnekolay Beyin Fırtınası; Problem Temelli Öğrenme | Sisteme yüklenen ders notunun incelenmesi |
3 | Trabzonhurmasının sınıflandırılması, dünya ve ülke ekonomisindeki yeri, çiçek ve meyve yapısı, tozlanma, döllenme, tohum ve meyve oluşumu, ekolojik istekleri, çoğaltılması, bahçesi tesisi ve yıllık bakım işlemleri | Anlatım; Soru Yanıt; Problem Çözme; Tartışma; Örnekolay Beyin Fırtınası; Problem Temelli Öğrenme | Sisteme yüklenen ders notunun incelenmesi |
4 | İncirin sınıflandırılması, dünya ve ülke ekonomisindeki yeri, çiçek ve meyve yapısı, tozlanma, döllenme, tohum ve meyve oluşumu, ekolojik istekleri, çoğaltılması, bahçesi tesisi ve yıllık bakım işlemleri | Anlatım; Soru Yanıt; Problem Çözme; Tartışma; Örnekolay Beyin Fırtınası; Problem Temelli Öğrenme | Sisteme yüklenen ders notunun incelenmesi |
5 | Yenidünya sınıflandırılması, dünya ve ülke ekonomisindeki yeri, çiçek ve meyve yapısı, tozlanma, döllenme, tohum ve meyve oluşumu, ekolojik istekleri, çoğaltılması, bahçesi tesisi ve yıllık bakım işlemleri | Anlatım; Soru Yanıt; Problem Çözme; Tartışma; Örnekolay Beyin Fırtınası; Problem Temelli Öğrenme | Sisteme yüklenen ders notunun incelenmesi |
6 | Nar sınıflandırılması, dünya ve ülke ekonomisindeki yeri, çiçek ve meyve yapısı, tozlanma, döllenme, tohum ve meyve oluşumu, ekolojik istekleri, çoğaltılması, bahçesi tesisi ve yıllık bakım işlemleri | Anlatım; Soru Yanıt; Problem Çözme; Tartışma; Örnekolay Beyin Fırtınası; Problem Temelli Öğrenme | Sisteme yüklenen ders notunun incelenmesi |
7 | Turunçgillerin sınıflandırılması, dünya ve ülke ekonomisindeki yeri, çiçek ve meyve yapısı, tozlanma, döllenme, tohum ve meyve oluşumu, ekolojik istekleri, çoğaltılması, bahçesi tesisi ve yıllık bakım işlemleri | Anlatım; Soru Yanıt; Problem Çözme; Tartışma; Örnekolay Beyin Fırtınası; Problem Temelli Öğrenme | Sisteme yüklenen ders notunun incelenmesi |
8 | Turunçgillerin sınıflandırılması, dünya ve ülke ekonomisindeki yeri, çiçek ve meyve yapısı, tozlanma, döllenme, tohum ve meyve oluşumu, ekolojik istekleri, çoğaltılması, bahçesi tesisi ve yıllık bakım işlemleri | Anlatım; Soru Yanıt; Problem Çözme; Tartışma; Örnekolay Beyin Fırtınası; Problem Temelli Öğrenme | Sisteme yüklenen ders notunun incelenmesi |
9 | Turunçgillerin sınıflandırılması, dünya ve ülke ekonomisindeki yeri, çiçek ve meyve yapısı, tozlanma, döllenme, tohum ve meyve oluşumu, ekolojik istekleri, çoğaltılması, bahçesi tesisi ve yıllık bakım işlemleri | Anlatım; Soru Yanıt; Problem Çözme; Tartışma; Örnekolay Beyin Fırtınası; Problem Temelli Öğrenme | Sisteme yüklenen ders notunun incelenmesi |
10 | Turunçgillerin sınıflandırılması, dünya ve ülke ekonomisindeki yeri, çiçek ve meyve yapısı, tozlanma, döllenme, tohum ve meyve oluşumu, ekolojik istekleri, çoğaltılması, bahçesi tesisi ve yıllık bakım işlemleri | Anlatım; Soru Yanıt; Problem Çözme; Tartışma; Örnekolay Beyin Fırtınası; Problem Temelli Öğrenme | Sisteme yüklenen ders notunun incelenmesi |
11 | Muzun sınıflandırılması, dünya ve ülke ekonomisindeki yeri, çiçek ve meyve yapısı, tozlanma, döllenme, tohum ve meyve oluşumu, ekolojik istekleri, çoğaltılması, bahçesi tesisi ve yıllık bakım işlemleri | Anlatım; Soru Yanıt; Problem Çözme; Tartışma; Örnekolay Beyin Fırtınası; Problem Temelli Öğrenme | Sisteme yüklenen ders notunun incelenmesi |
12 | Zeytinin sınıflandırılması, dünya ve ülke ekonomisindeki yeri, çiçek ve meyve yapısı, tozlanma, döllenme, tohum ve meyve oluşumu, ekolojik istekleri, çoğaltılması, bahçesi tesisi ve yıllık bakım işlemleri | Anlatım; Soru Yanıt; Problem Çözme; Tartışma; Örnekolay Beyin Fırtınası; Problem Temelli Öğrenme | Sisteme yüklenen ders notunun incelenmesi |
13 | Zeytinin sınıflandırılması, dünya ve ülke ekonomisindeki yeri, çiçek ve meyve yapısı, tozlanma, döllenme, tohum ve meyve oluşumu, ekolojik istekleri, çoğaltılması, bahçesi tesisi ve yıllık bakım işlemleri | Anlatım; Soru Yanıt; Problem Çözme; Tartışma; Örnekolay Beyin Fırtınası; Problem Temelli Öğrenme | Sisteme yüklenen ders notunun incelenmesi |
14 | Çayın sınıflandırılması, dünya ve ülke ekonomisindeki yeri, ekolojik istekleri, çoğaltılması, bahçesi tesisi ve yıllık bakım işlemleri | Anlatım; Soru Yanıt; Problem Çözme; Tartışma; Örnekolay Beyin Fırtınası; Problem Temelli Öğrenme | Sisteme yüklenen ders notunun incelenmesi |
1. Koç, A., 2012. Trabzon Hurması Yetiştiriciliği. TC Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı, Eğitim Yayım ve Yayınlar Dairesi Başkanlığı, Çiftçi Eğitim Serisi Yayın No:2012/49, 38 s., ANKARA 2. Özcan, M., 2005. Trabzon Hurması Yetiştiriciliği. Hasad Yayıncılık LTD. ŞTİ. ISBN: 975-8377-42-6. 3. Kaygısız, H., Aybak, H.Ç., 2005. Narenciye Yetiştiriciliği. Hasad Yayıncılık LTD. ŞTİ. ISBN: 975-8377-05-1. 4. Akdeniz İhracatçı Birlikleri, 2000. Turunçgil Dünyası. MERSİN 5. Yılmaz, C., 2007. Nar. Hasad Yayıncılık LTD. ŞTİ. ISBN: 978-975-8377-52-2. 6. Özkaya, M.T., Kaynaş, N., 2003. Zeytin Yetiştiriciliği. Hasad Yayıncılık LTD. ŞTİ. ISBN: 975-8377-22-1. 7. 2006. Kivi Yetiştiriciliği. Hasad Yayıncılık LTD. ŞTİ. ISBN: 975-8377-49-3. 8. Eriş, A., 1989. Türkiye İçin Yeni Bir Meyve Türü KİVİ. TC. Ziraat Bankası Kültür Yayınları No:22.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 6 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 6 | 1 | 6 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 6 | 2 | 12 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 2 | 4 |
Toplam İş Yükü (saat) | 80 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 2 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 4 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 |