GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
ZBB361 BUDAMA TEKNİKLERİ VE TERBİYE Seçmeli Ders Grubu 3 6 4,00

Lisans


Türkçe


Dersin amacı, yaygın olarak kullanılan budama tekniklerinin, budama teknikleri ile birlikte kabul görmüş terbiye sistemlerinin ve bu uygulamaların bitki verimi, gelişimi ile alakalı ilişkilerinin öğretilmesidir.


Doç. Dr. Hakan KELES


1 Budamanın tanımı ve amacını öğrenebilme
2 Budamanın zamanı ve budama ile bitki arasındaki fizyolojik ilişkileri kavrayabilme
3 Yaygın kullanılan budama tekniklerini öğrenebilme
4 Bitki türlerine göre kullanılacak tekniklerin neler olduğu hakkında bilgi edinebilme
5 Budama ile oluşturulan terbiye sistemlerini ve bu sistemlerin kurulma amaçlarını öğrenebilme

Birinci Öğretim


Genel Bahçe Bitkileri


Dersi alan öğrencilerin budama ile ilgili uygun ekipmanlarla donanarak derse katılmaları önerilmektedir.


Ders içeriğinde, öğrencilere budama teknikleri uygulamalı olarak ilgili meyve türlerinde gösterilecektir. Öğrenciler budama teknikleri ile birlikte budamayı dolaylı yoldan etkileyen gübreleme, ilaçlama ve diğer kültürel işlemler ile alakalı bilgilerle de donanacaklar ve yetiştiricilik ile alakalı birçok konuda bilgi ile donanmış olacaklardır.


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Budamanın tanımı ve amacı Budamanın tanımı ve amacı Anlatım yöntemi Gösteri Yöntemi Gerekli değil
2 Budamanın tanımı ve amacı Budamanın tanımı ve amacı Anlatım yöntemi Gösteri Yöntemi Gerekli değil
3 Budamanın Zamanı Budamanın Zamanı Anlatım yöntemi Gösteri Yöntemi Gerekli değil
4 Budama araçlarının tanıtılması ve dezenfeksiyonu Budama araçlarının tanıtılması ve dezenfeksiyonu Anlatım yöntemi Gösteri Yöntemi Gerekli değil
5 Budamanın temel prensipleri Budamanın temel prensipleri Anlatım yöntemi Gösteri Yöntemi Gerekli değil
6 Bazı budama tekniklerinin anlatımı Ağaçlar üzerinde uygulamalar Anlatım yöntemi Gösteri Yöntemi Gerekli değil
7 Bazı budama tekniklerinin anlatımı Ağaçlar üzerinde uygulamalar Anlatım yöntemi Gösteri Yöntemi Gerekli değil
8 Meyvelerde dallar ve gözler Gedikhasanlı Tarımsal uygulama ve Araştırma Merkezinde bulunan Meyve ağaçları üzerinde uygulama Anlatım yöntemi Gösteri Yöntemi Gerekli değil
9 Meyvelerde dallar ve gözler Gedikhasanlı Tarımsal uygulama ve Araştırma Merkezinde bulunan Meyve ağaçları üzerinde uygulama Anlatım yöntemi Gösteri Yöntemi Gerekli değil
10 Budama yaraları ve artıklarına yapılacak işlemler Budama uygulamasının yapıldığı alanda ağaçlarda oluşacak budama yaralarına ve budama artıklarına yapılacak işlemler Anlatım yöntemi Gösteri Yöntemi Gerekli değil
11 Budama yaraları ve artıklarına yapılacak işlemler Budama uygulamasının yapıldığı alanda ağaçlarda oluşacak budama yaralarına ve budama artıklarına yapılacak işlemler Anlatım yöntemi Gösteri Yöntemi Gerekli değil
12 Terbiye Sistemleri, amaçları ve ekipmanlarının tanıtımı Alanda uygulama Anlatım yöntemi Gösteri Yöntemi Gerekli değil
13 Standart Terbiye Sistemleri, amaçları ve ekipmanlarının tanıtımı Alanda uygulama Anlatım yöntemi Gösteri Yöntemi Gerekli değil
14 Modern Terbiye Sistemleri, amaçları ve ekipmanlarının tanıtımı Alanda uygulama Anlatım yöntemi Gösteri Yöntemi Gerekli değil

1. Dersi veren öğretim elemanı tarafından hazırlanmış sunum. 2. Gerçekcioğlu,R., Bilginer, Ş., Soylu, A., 2012. Genel Meyvecilik. Nobel Akademik Yayıncılık, 492 s. 3. Kaşka, N., Yılmaz, M., 1987. Bahçe Bitkileri Yetiştirme Tekniği. Çukurova Üniversitesi, Ziraat Fakültesi Ders Kitabı No:52. 4. Özbek, S., 1977. Genel Meyvecilik. Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları No: 111, Ders kitabı 6. 5. Ağaoğlu, S., Çelik, H., Çelik, M., Fidan,Y., Gülşen, Y., Günay, A., Halloran, N., Köksal, A., Yanmaz, R., 2019. Genel Bahçe Bitkileri. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları, Yayın no: 1645.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 40
Uygulama/Pratik 2 60
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 40

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Uygulama/Pratik 14 2 28
Bireysel Çalışma 10 2 20
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 3 2 6
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 2 5 10
Okuma 9 1 9
Toplam İş Yükü (saat) 103

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
ÖÇ 1 3
ÖÇ 2 3 2
ÖÇ 3 2 2
ÖÇ 4 2
ÖÇ 5 2 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek