Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ADSL-054 | REKLAM VE BİLİNÇALTI | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 2,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencilerin bilinçaltının işleyiş sürecini kavramalarını sağlamak ve nöropazarlamanın kullandığı yöntemler hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
Dr. Öğr. Üyesi Simge Aksu
1 | Nöropazarlamanın kullanıldığı alanları ve ölçümleme yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur. |
2 | Bilinçaltı ve reklamda kullanılan ikna stratejilerini ilişkilendirir. |
3 | Subliminal reklam mesajları ve karar alma sürecine etkisini yorumlar. |
4 | Nöropazarlamanın ne olduğu, kullanıldığı alanlar ve yöntemler hakkında bilgi sahibi olur. |
5 | Nöropazarlama süreçlerini bilir. |
Birinci Öğretim
Yoktur
Yoktur
Öğrenciler bu ders ile tüketicilerin bilinçaltı ve algılama arasındaki ilişkiyi anlayarak, subliminal mesajlarda kullanılan stratejileri ve imgeleri öğrenecek, beş duyu ve satın alma karar süreci arasındaki ilişkiyi kavrar, nöropazarlamanın kullanıldığı alanları ve ölçümleme yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin bilgi paketi hakkında bilgi, dersin önemi ve alana katkısı. | ||
2 | İkna sürecine giriş, ve ikna | ||
3 | İnsan beyni ve özellikleri, Beyine genel bir bakış, Beynin işlevleri ve işleyişine genel bir bakış | ||
4 | Beyin ve karar alma süreci, Bilinç ve bilinçaltı | ||
5 | Arketipler ve mitler | ||
6 | Duygularımız ve seçimlerimiz arasındaki ilişki | ||
7 | Duyular ve satın alma, Beş boyutlu marka | ||
8 | Algı eşiği ve subliminal eşik, Subliminal algı | ||
9 | Subliminal reklamcılık, Reklamda subliminal mesajlar | ||
10 | Nöropazarlama nedir? Nöropazarlamanın en çok kullanıldığı alanlar | ||
11 | Nöropazarlama araştırmalarında kullanılan bazı yöntemler (fMRI, EEG, Eye-tracking, EKG, MEG, Galvanik deri testi, yüz kodlama) | ||
12 | Nöropazarlamanın geleneksel pazarlama yöntemleri ile karşılaştırılması, Nöropazarlamanın avantajları ve kısıtlılıkları | ||
13 | Nöropazarlamanın geleneksel pazarlama yöntemleri ile karşılaştırılması, Nöropazarlamanın avantajları ve kısıtlılıkları |
Sefer Darıcı (2018). Bilinçaltı Reklamcılık
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 2 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yoktur
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 4 | 1 | 4 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 3 | 6 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Okuma | 4 | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü (saat) | 50 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | |||||||||||
ÖÇ 2 | |||||||||||
ÖÇ 3 | |||||||||||
ÖÇ 4 | |||||||||||
ÖÇ 5 |